Opettaja valittaa aina Wilmassa
Tosi ärsyttävää saada harva se päivä negatiivisia Wilma-merkintöjä pojasta. Ilmeisesti vain yhden opettajan kanssa ongelmia. Minkä mä sille kotona voin jos joku ämmä ei saa nuoria kuriin. Kannattaako olla opettaja, jos auktoriteetti ei riitä murrosikäisten kanssa olemiseen.
Voiko tällaisesta valittaa johonkin? Ilmiselvästi opettaja on kykenemätön työhönsä.
Kommentit (50)
Wilmasta opettajat näkevät antaessaan esim käytösnumeroa, että mitäs sitä onkaan vuoden aikana sattunut ja tapahtunut. Vanhemmatkin voivat sitten siihen vähän peilata niitä numeroita.
Mutta meillä kyllä suurin osa merkinnöistä on tehty päiväsaikaan, harvemmin illalla niin kuin tämä yksi opettaja yrittää selittää. Eivätkä nuo opettajat ole myöskään mitään nuoria perheettömiä.
Valitettavasti kynnys laittaa negatiivista palautetta, on aivan liian matala. Kai se on jotenkin hienoa päteä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:55"]
Tosi ärsyttävää saada harva se päivä negatiivisia Wilma-merkintöjä pojasta. Ilmeisesti vain yhden opettajan kanssa ongelmia. Minkä mä sille kotona voin jos joku ämmä ei saa nuoria kuriin. Kannattaako olla opettaja, jos auktoriteetti ei riitä murrosikäisten kanssa olemiseen. Voiko tällaisesta valittaa johonkin? Ilmiselvästi opettaja on kykenemätön työhönsä.
[/quote]
Voi valittaa sille joka sen lapsen on jättänyt kasvattamatta ja käytöstavat opettamatta. Eli suuntaa ohti peiliä.
Yläasteen opettajan wilmailu oli sekopäistä. Onneksi tyttö nyt amiskassa ja pärjää suorastaan huipusti. Yläasteella nuoret on pyörällä päästään. Opettaja jaksoi joka tupakasta laittaa merkinnän. Niitä tuli päivässä kolme. Ja kaikista pikkujekuista merkintä. Lol lolllll. Ja juu, olen vielä nuori itse, sain lapseni teininä,joten ymmärrän heitä.
Riippuu vähän merkinnästä, kyllä itse katsoisin myös vähän peiliin jos aina tulee että häiritsi tuntia ja riehui. Kiroilee, kotiläksyt aina tekemättä jne. Ei se ole opettajan vika jos sinun lapsesi ei noudata sääntöjä.
Sitten on tietysti nämä että puhui tunnilla (kysyi saako lainata kynää tai puhui aiheeseen liittyvästä asiasta tai kysyy kaverilta apua) tai jotain muuta yhtä turhaa missä ei ole mitään pahaa.
Kehu välillä opettajaa. Hyvää myönteistä palautetta. Aina kun valittaa, niin keksit jotakin hyvää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta vanha ketju..
Pääsikö hän poika peruskoulusta?
Vierailija kirjoitti:
Noh, eiköhän olettamus ole se, että työvälineet on mukana, opetukseen osallistutaan ja läksyt tehdään. Mikäli tästä poiketaan, tulee merkintöjä wilmaan/helmeen. Ei ope ehdi laitella kaikille 200 oppilaan vanmemmille, että hyvin menee. Oppilaat saavat oppitunneilla kyllä positiivista palautetta tekemisistään.
Yläkoulun ope
Jännä kun meillä juuri ne ylökoulun opet kirjaa todella paljon niitä positiivisia merkintöjä ja ehtii vielä kirjoittaa siihen sivuun vaikka että "onnistuit väittelyssä tuomaan esiin omat nökökantasi ja perustelemaan ne hienosti." tai vaikka vain että "ahkeraa viittaamista ja osallistumista keskusteluun." Ja koulu on iso. Ei toki kaikki opettajat, mutta tämä porukka erottuu edukseen.
Alakoulussa yhdellä oppilaalla oli kaksi vuotta sellainen opettaja, että valehtelematta yhtäkään vihreää onnistumismerkintää ei tullut. Ainoastaan unohdukset ja milloin mistäkin valitusviestiä. Emmekä todellakaan olleet tässä yksin, sama kokemus koko luokalla.
Suunta muuttui täysin kun 5. luokalla tuli uusi opettaja kehiin. Samalla lailla positiivisten merkintöjen virta on jatkunut yläkoulussa.
En jaksa uskoa että oppilaassa on niin suuri muutos edes takaisin (sai positiivista palautetta myös 1.-2. luokilla), varsinkin kun noiden kahden negatiivissävytteisten vuoden aikana muut opettajat antoivat sitä positiivista palautetta myös Wilmassa, eikä kyse ollut esim. liikunnanopesta, vaan muut opettajat opettivat noina vuosina mm. historiaa, ranskaa, uskontoa ja ympäristötietoa (en ole varma onko oikea nimi suomeksi).
2