Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverillani on kirjahylly yhä täynnä cd-levyjä ja kirjoja

Vierailija
03.09.2021 |

Jännä miten joku on noin jämähtänyt menneeseen.

Kommentit (220)

Vierailija
181/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ja on sen lisäksi c-kasetteja ja diskettejä. Toimii kaikki edelleen. Jonnet ja pissikset ei tiedä.

Vierailija
182/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta koita kestää jos se on muuten niin ihku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

CD on digitaalinen

Ai mihin liittyy? Ei mihinkään.

Vierailija
184/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni näki disketin ekaa kertaa; Wow joku on 3D printannut save-nappulan!

Vierailija
185/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Meillä on olohuoneessa, makuuhuoneessa ja työhuoneessa hyllyt täynnä kirjoja. Ja lisää ostetaan. Analfabeetti tuskin tietää mitä kirjalla tehdään, joten en ihmettele aloittajan kummastelua.

Miksi säilyttää paperitulosteita sisällöistä, jotka on jo lukenut, kuunnellut tai katsonut? Yhden paperikirjan hinnalla saa jo kuukaudeksi rajattomasti e- ja äänikirjoja. Paperikirjat olivat aikanaan ainoa formaatti, mutta niin kauan kuin sähköä piisaa, saa nauttia myös muista mahdollisuuksista lukemiseen.

O.m.f.g. 🤦‍♀️"sähköä piisaa".... olemme menetettyjä jos noin ajatteleviä imbesillejä on enemmän kuin muutama.

Vierailija
186/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Meillä on olohuoneessa, makuuhuoneessa ja työhuoneessa hyllyt täynnä kirjoja. Ja lisää ostetaan. Analfabeetti tuskin tietää mitä kirjalla tehdään, joten en ihmettele aloittajan kummastelua.

Miksi säilyttää paperitulosteita sisällöistä, jotka on jo lukenut, kuunnellut tai katsonut? Yhden paperikirjan hinnalla saa jo kuukaudeksi rajattomasti e- ja äänikirjoja. Paperikirjat olivat aikanaan ainoa formaatti, mutta niin kauan kuin sähköä piisaa, saa nauttia myös muista mahdollisuuksista lukemiseen.

Sähköä sulla voi piisata mutta valot on näköjään pysyvästi sammuneet🙄

Vierailija
187/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen äänikirjoja, lisäksi mulla on ostettuna e-kirjoja eri palveluista (Kindle, Elisa, Google Play Books) ja lisäksi lainaan ääni- ja e-kirjoja kirjastosta. Suoratoistopalveluita on silloin tällöin käytössä ja vuokraan leffoja Googlesta myös.

Tästä huolimatta minulla on kotona arvioni mukaan noin 14 hyllymetriä kirjoja ja dvd/blu-ray leffoja ja tv-sarjoja parin metrin pätkä.

Miksi?

1. Kaikkia kirjoja, etenkään taidekirjoja tai sarjakuvia ei ole kiva katsella näytöltä. Monet taidekirjat ovat kauniita kuin koru, kuten Miina Savolaisen Maailman ihanin tyttö.

2. Monia kirjoja ei saa digitoituna. E-kirjapalveluihin digitoidaan pääosin massan suosimia kirjoja, joka on usein aika hömppää. Olen etsinyt mm. Martti Haavion tietokirjoja ja niitä ei saa enää mistään koska painokset om loppu. Jos pidän kirjasta ja haluan lukea sen myöhemmin uudestaan, ostan sen.

2. Suosikkielokuva kannattaa omistaa. Monet yhtiöt kuten Disney "holvaavat" elokuvien levitysoikeuksia. Missään ei näe enää esim. Star Wars episodien 4-6 alkuperäisiä versioita joissa mm. Han Solo ampuu ensin, koska Lucas ei halua että ihmiset näkevät originaalit versiot. Disney omistaa nykyään myös Texasin moottorisahamurhaajan oikeudet ja monen muun "kulttielokuvan". Pian niitä ei saa nähdäkseen missään... Minulla on muutama leffa kirjahyllyssä joita ei näe mistään suoratoisto- tai vuokrauspalvelusta.

Toki jos lukemiseen riittää etyä voi kuunnella Reojo Mäen uusimman dekkarin kerran ja

Vierailija
188/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa CD-levyissä ja kirjoissa on?

Kaiken kun saa nykyään digitaalisena. Itse kuuntelen kirjat nykyään puhelimesta.

Kun et osaa lukea. Koetapa spämmätä jotain älykkäämpää tai kirjoita vaikka essee tästä aiheesta. Ei onnistu, väsähdät pikku raukka.

Vierailija
189/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää äänikirjoista. Jotenkin huomio herpaantuu helpommin ja jos nukahdan niin kohta on vaikeampi löytää.

Vierailija
190/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos lukemiseen riittää että voi kuunnella Reijo Mäen uusimman dekkarin kerran jostain Bookbeatista tai Elisan kuukauden kirjan, ja leffat tulee katsottua Disney Plussalta tai Netflixiltä niin mikä ettei. Silloin ei tarvitsekaan kirjahyllyä. Minä tarvitsen.

Vierailija
191/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla on seinä täynnä kirjoja, joita luen aina uudestaan. Joka lukukerralla löytyy jotain uutta. Lisäksi hankin koko ajan uusia kirjoja. Pitää hakea lisää Billyjä Ikeasta.

Harvaa noista e-kirjoina saa kun osan olen joutunut divareista metsästämään. Suosittelen bibliofiileille sivustoa antikka.net

Vierailija
192/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräilen fyysisenä leffoja ja musiikkia. On mukavaa omistaa juttuja, eikä maksaa kuukausimaksua jostain missä muut päättävät mitä näet. Suoratoistoja käytän joskus harvoin uusien tv-sarjojen ja leffojen osalta, mutta musiikissa en koskaan. Spotify on niiiin tylsä vs oikea levy. Kirjat täytyy myös olla oikeita kirjoja. Äänikirjat on lukutaidottomille.

Vierailija
193/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi laatikollinen cd-levyjä. Tarvitaan ainakin jumpatessa, ettei johdot haittaa, kuin jos kuuntelet netistä.

Vierailija
194/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kun saa nykyään digitaalisena. Itse kuuntelen kirjat nykyään puhelimesta.

Ei saa, ei ainakaan kirjoja. Äänikirjoillekin on paikkansa, mutta lukeminen on paljon mukavampaa.

Mukava huomata, ettei aloittajan potema aivosyöpä ole levittänyt etäispesäkkeitään vielä ihan kaikkialle.

Vierailija
195/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli tuhat cd-levyä, toiset samanmoiset blu ray, DVD, ja 4K blu ray -leffoja, vinyylejä, kirjoja. On upeaa omistaa oma elokuvakirjasto (varsinkin näin suurkuluttajana), ja kuten joku toinenkin jo sanoi, niin musiikkisuoratoistot on maailman tylsin tapa nauttia musiikista, eikä niistä löydy läheskään kaikkea. Monista levyistä vieläpä löytyy joku karmiva remasteroitu versio, eikä alkuperistä. On ihanaa noukkia levyhyllystä kulloinkin mieleinen, ottaa kylmä olut ja laittaa levy soimaan. Tavallaan ymmärrän niitäkin jotka haluavat luopua tavarasta, mutta itse nautin suunnattomasti fyysisen median keräilystä 😎

Vierailija
196/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kannattaa omistaa ja osa on ihan sijoituskohteita joko keräilijälle tai keräilijöille myyjälle.

Vierailija
197/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne kirjat pitäisi säilyttää?

Jos vaikka haluaa uudelleen lukea....ja oma kirja on aina omakirja verrattuna kirjaston likaisiin kirjoihin, sitäpaitsi kirjastossa ei edes ole niitä kirjoja joita haluaa lukea, nehän poistuu sieltä tuota pikaa uude rihkaman tieltä. Nykykirjat on ei-kirjallisuutta verrattuna muutaman vuosikymmenen takaiseen. 

J kirjat on upea sisustuselementtikin, itsellä liki 8000 kpl. omassa kirjastossa kotona.

Vierailija
198/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjoja n. 350. Luen kirjat paperisina. Mitä enemmän kirjoja sen parempi.

Vierailija
199/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja on kaunein esine. Nytkin katselen kirjahyllyäni. Lukeminen on lempiharrastus.

Vierailija
200/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIRJOJA ei kuunnella. kirjasta tehty äänite taas on tarkoitettu näkövammaisille. Minua rasittaa kun kaikki halutaan nykyään tehdä äänitteiksi tai videoiksi. Saman tiedon saamikseksi pitää käyttää valtavasti enemmän aikaa kuin tekstimuotoisen tiedon lukemiseen menisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme