Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä neuvoksi, kun KAIKKI kuukautissuojat tuntuvat pahoilta? Olenko unohtanut kokeilla jotain?

Vierailija
03.09.2021 |

Olen 43, ja minulla on fibromyalgia. Mikä ilmeisesti on saanut kipureseptorit sekaisin: esim. vyöt ja rintaliivien alaosat aiheuttavat huonoina päivinä suoranaista kipua. Eli kuljen ties misssä kaavuissa.

Ja nyt on sitten alkanut kuukautissuojatkin tehdä kipeää. Olen käyttänyt kuukautiskuppia vuosia, mutta nykyään se sama malli painaa ilkeästi ja aiheuttaa jatkuvaa virtsaamistarvetta, mutta sitten rakko ei tyhjene kunnolla jos ei poista kuppia.

Siteet satuttaa nivusten ihoa, niiden reunat on jotenkin niin terävät, myös kestositeissä. Ja sekä kertikset että kestot hiostavat.

Tamponeja en ole koskaan voinut kovin hyvin käyttää. Olen jotenkin vino, joten tamponi oli aina toiselta puolelta rutikuiva ja toiselta puolelta päästi vuodon ohi, ihan sama mikä merkki oli kyseessä. Tästä syystä sienetkään eivät toimi, ja ne nyt vaikuttavat huomattavan epähygieenisiltä muutenkin.

Tällä hetkellä pidän joko kuppia tai kestosidettä jos on pakko, ja muuten vaan vaihdan sitten pikkareita tiheämmin. Mutta ei tietenkään mikään optimaalinen ratkaisu tämäkään.

Muilla samoja ongelmia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisalushousut? Nykyään Libresselläkin on sellaiset.

Vierailija
2/7 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri vanhan Diva Cupin Lunetteen ja ihan yllätyksenä tuli, miten paljon mukavampi se on.

Mutta komppaan edellistä eli noilla tuntemuksilla kokeilisin kuukautishousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut hormonikierukkaa? Se vähentää monilla huomattavasti vuodon määrää, jolloin suojia joutuu käyttämään lyhyemmän aikaa per kierto.

Vierailija
4/7 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisalushousut? Nykyään Libresselläkin on sellaiset.

Katsos vaan, en tiennytkään. Viimeksi kun tutkin aihetta pari vuotta sitten, mitään kuukautisalushousuja ei saanut Suomesta ja jotkut Thinxit olisivat tulleet maksamaan maltaita.

Minkä verran nuo mahtaa tuoksahtaa? Minä olen tosi hikoilevainen, ja käytän yleensä vain luonnonkuituisia pikkareita, koska keinokuitu alkaa aina haista pahalta. Joo, olen ällöttävä, tiedän.

-ap-

Vierailija
5/7 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteissäkin laatu kärsinyt tässä ajan mittaan niin kuin monessa muussakin. Ite olin ihan haltioissaan aikoinaan kun löysin libressen maxi siteet. Nykyään ei nekään toimi

Vierailija
6/7 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteissä ei rahalla saa hyvää. Mulla ainakin kaikki libresset ja muut hienot aiheuttaa vaippaihottumaa. Pirkalla olen mennyt jo monta vuotta ja ne on ihan mukavia jopa.

Vierailija
7/7 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodot alkavat olla meikäläisellä jo takana päin, mutta olen käyttänyt tarvittaessa Vuokkosten yösiteitä. Jotenkin herkistyin Libresseen niin, etten voinut käyttää niitä. Alapää kutisi kamalasti. Toki jos mitkään siteet eivät lainkaan käy, niin tuskin sitten Vuokkosetkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi