Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverillani on kirjahylly yhä täynnä cd-levyjä ja kirjoja

Vierailija
03.09.2021 |

Jännä miten joku on noin jämähtänyt menneeseen.

Kommentit (220)

Vierailija
161/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen ohjelmistoarkkitehtinä eräässä isossa kansainvälisessä yrityksessä, kuten myös puolisonikin samanlaisissa tehtävissä. Meillä on myös kotona hyllyt täynnä kirjoja, sekä vinyylilevyjäkin jonkin verran. Kirjojen lukeminen on luksusta kun suurin osa ajasta menee erilaisten ohjelmistojen ja koodauksen parissa. En myöskään pidä äänikirjoista.

Vierailija
162/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole täydellistä. 

Yksikään suoratoistopalvelu ei tarjoa 100 %kaikkea, mitkä joku yksittäinen ihminen haluaa katsella. 

Yhdelläkään ihmisellä ei ole niin paljon rahaa, että voisi ostaa kaikki maailman kirjat, DVD:t ja CD-levyt. Eikä kaikkia enää löydä divareistakaan. 

Todennäköisesti suoratoisto- ja äänikirjapalvelut jossain vaiheessa menevät muodista, ja osa menee ennen sitä jo konkkaan. On vaikea arvata, mitä ihmiset sitten tekevät. Viihdettä ja taidettakin kulutetaan, sitä on ollut jo antiikin ajoista, eikä se mihinkään katoa, muuttaa vain muotoaan.

Ja mikä tahansa suoratoistopalvelu voi yllättäin mennä nurin tai ihan vain poistaa juuri minun suosikkimusiikkini valikoimistaan. Tai nostaa kuukausihintaa mielin määrin. Sen sijaan kerran hankkimani levyt ovat elinikäni minun käytössä ilman lisämaksuja. Suoratoistopalvelujen armoille jättäytynyt joutuu maksamaan ääni- ja kuvatallenteista yhä uudelleen ja uudelleen.

Mutta kun rahaa on ja lisää saa Kelasta😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi kirjahyllypylly on yhä täynnä paskaa.

Vierailija
164/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän suoratoistopalveluja, mutta omistan n. 400kpl LP- levyjä, pari sataa CD-levyä, kymneniä DVD- levyjä sekä pari sataa kirjaa.

Vierailija
165/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap heitti vain tämä kuluneen provon, eikä sen jälkeen kommentoinut mitään. Ja muut jaksettiin taas kerran samat jutut puolesta ja vastaan. :)

Vierailija
166/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa CD-levyissä ja kirjoissa on?

Kaiken kun saa nykyään digitaalisena. Itse kuuntelen kirjat nykyään puhelimesta.

Tuo se vasta menneisyyteen jämähtämistä. Paluuta leirinuotion tarinankerrontaan ennenkuin kirjoitustaito keksittiin

Vierailija
167/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on seinän kokoinen kirjahylly, jossa ylimmät rivit ovat täynnä kirjoja ja alin rivi on omistettu levyille. Siis vinyylisille LP-levyille. :)

Vinyylit ovat p***seestä. Kuka urpo jaksaa kuunnella samat biisit samassa järjestyksessä ja sitten vaihtaa puolta

Sellainen, joka kuuntelee musiikkia, josta pitäää, eikä ole vajaalla keskittymiskyvyllä varustettu.

LP- levy on useinkin harkittu kokonaisuus. Rajattu soittoaika pakotti valitsemaan levylle kappaleet, yli jäänyttä materiaalia sitten painettiin sinkkujen b-puolille, kokoelmille jne.

CD:n tulo rikkoi tätä kaavaa, pidentynyt soittoaika mahdollisti kaiken valmiin materiaalin ottamisen albumille kokonaisuuden usein kärsiessä.

Näin siis parhaiten tuntemani rock-musiikin osalta.

P.S. kyllä LP- soittimellakin voi kuunnella levyltä yksittäisiä kappaleita.

Vierailija
168/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on c-kasettejakin kirjahyllyssä ja tupladekillinen cd-kasetti-radiosoitin. kuinkahan moni nykyisin edes tietää mikä on tupladekki.

Vierailija
169/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on hyllyssä 1100 lp vinyyliä,noin 800 cd levyä. saa kauhistella.

Vierailija
170/220 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauhistele. Minulle tuhannen levyn kokoelma olisi juuri sopiva, mutta olen kranttu ja köyhä, joten on tyytyminen vähempään. Valtaosa levyistäni on jo 80-luvulla hankittua 60-luvun musiikkia.

Kaverillani on 6000-7000 LP-levyä ja valtava määrä muita tallenteita. Tarkka määrä on tiedossa, koska kaikki on arkistoitu yli neljänkymmenen vuoden ajalta. Minä olen hänen levyjensä keskellä kuin paratiisissa, vaikken ihan ymmärräkään sitä, että ostetaan levyjä, otetaan niiden sisältö ensikuuntelemalta digitaaliseen muotoon ja sitten ei enää koskaan kuunnella kumpaakaan tallennetta. Mutta kaveri on ihana ja hänen harrastuksensa huisin kiinnostava. :)

Vierailija
171/220 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kauhistele. Minulle tuhannen levyn kokoelma olisi juuri sopiva, mutta olen kranttu ja köyhä, joten on tyytyminen vähempään. Valtaosa levyistäni on jo 80-luvulla hankittua 60-luvun musiikkia.

Kaverillani on 6000-7000 LP-levyä ja valtava määrä muita tallenteita. Tarkka määrä on tiedossa, koska kaikki on arkistoitu yli neljänkymmenen vuoden ajalta. Minä olen hänen levyjensä keskellä kuin paratiisissa, vaikken ihan ymmärräkään sitä, että ostetaan levyjä, otetaan niiden sisältö ensikuuntelemalta digitaaliseen muotoon ja sitten ei enää koskaan kuunnella kumpaakaan tallennetta. Mutta kaveri on ihana ja hänen harrastuksensa huisin kiinnostava. :)

Tuo on semmoinen määrä, että n. 20 vuotta saisi joka päivä kuunnella eri levyn, joten levyjen kuluminen ei olisi ongelma, vaikka kuuntelisi ihan niitä LP-levyjäkin.

Vierailija
172/220 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis mä muistan levykaupasta ekoja levyjä cypress hill, outcast ja gimmelin sinkku. Mä en pitänyyt yhtään hiphopista mutta ostin siksi koska luokkakaverit oli kovia faneja. Mulle rakkainta oli c kasetilla apulanta ja juuustopäät.

Vierailija
173/220 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis mä muistan levykaupasta ekoja levyjä cypress hill, outcast ja gimmelin sinkku. Mä en pitänyyt yhtään hiphopista mutta ostin siksi koska luokkakaverit oli kovia faneja. Mulle rakkainta oli c kasetilla apulanta ja juuustopäät.

Ja donhuonot tieetysti c kasetilla. Mä oliin silloin jo mielistelijä koska pelkäsin saavani turpaaani.

Vierailija
174/220 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gimmelin sinkuun ostin siksi koska jo lapsena/nuorena silloin jo arvelin että jenni vartiaisesti tulee tähti. Antti Tuisku oli toinen ja hänestäkin myöös tuli.

Vierailija
175/220 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoissa yksi paras puoli on, että en ole puhelimella. Saa rauhoittua ja keskittyä ihan johonkin muuhun edes hetken. Puhelimella liian helposti tuleekin välillä netissä surffailua tai viestittelyä.

Äänikirjat on joskus ihan ok, mutta ei oikein sovi minulle. Ensin menee aikaa, kun etsii sopivaa kirjaa ja siihen oikean lukijan ja mitä sitten? Istua paikallaan ja vaan kuunnella-ei onnistu.

Vierailija
176/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on n. 1000 VHS-kasettia.

Vierailija
177/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosituhannelta.

Ei enää ole kirjahyllyjä, tv-tasoja

Vierailija
178/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso kaappi täynnä Blu Ray -elokuvia. Sitä ennen oli VHS- ja sitten DVD -elokuvia ja viimeisimmäksi nyt sitten Blu Rayt. Olen aina kerännyt elokuvia, en käytä mitään suoratoistopalveluita, vaan haluan itselleni fyysisen kokoelman. Just tilasin 10 kpl lisää CDONilta.

Mitä järkeä?

oletko 15v ??

Vierailija
179/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elokuvat, musiikki ja kirjat viedään sähköisesti netistä saataville, on ne siellä helposti blokattavissa valtion taholta, jos niin päätetään. Tulevaisuudessa ei enää kirjaroviot roihua, vaan "haitallisten ja turmiollisten" e-kirjojen lataaminen estetään ja ne poistetaan verkosta. Sama elokuville ja musiikille. Itse aion ainakin fyysisesti kerätä ja säilyttää kaikki vähänkään kriittiset elokuvat, kirjat ja musiikkikappaleet. Sellaiset jotka vihervasemmiston kuvittelisin poistavan koska intersektionaalinen feminismi.

Vierailija
180/220 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Meillä on olohuoneessa, makuuhuoneessa ja työhuoneessa hyllyt täynnä kirjoja. Ja lisää ostetaan. Analfabeetti tuskin tietää mitä kirjalla tehdään, joten en ihmettele aloittajan kummastelua.

Miksi säilyttää paperitulosteita sisällöistä, jotka on jo lukenut, kuunnellut tai katsonut? Yhden paperikirjan hinnalla saa jo kuukaudeksi rajattomasti e- ja äänikirjoja. Paperikirjat olivat aikanaan ainoa formaatti, mutta niin kauan kuin sähköä piisaa, saa nauttia myös muista mahdollisuuksista lukemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan