Kaverillani on kirjahylly yhä täynnä cd-levyjä ja kirjoja
Kommentit (220)
Cd-levyillä on isot keräilymarkkinat edelleen maailmalla. Riippuu tietysti aina paljon levystä ja masterista mistä se on tehty ja levyn kunnosta. Mutta esim. jotkut 80-luvun cd:t maksaa ebay:ssa reippaasti yli 100e kappale.
Kirjoilla on myös keräilijöiden markkinat.
Ja itse käyttö sinänsä on vielä oma asiansa.
SACD:n äänenlaatua ei voi millään suoratoistopalvelulla korvata.
Myös C-kaseteilla on menekkiä ebay:ssa. Jos on jonkun tunnetun artistin ja hyväkuntoinen c-kasetti, niin kyllä löytyy ostaja.
Jotkut keräilijät kerää noitakin.
Niin on minullakin, ja pidän siitä.
En ajatellut mitenkään luopua, ja siirtä totaalidigitaristien leiriin.
Sinä voit vapaasti digitalisoida kaiken.
Jessus ...
Genesis Publicationsin kirjat himottaisivat, mutta kun ne maksaa 2000-5000e/kpl , niin se on pieni este....
Vinyyleissä on se huono puoli, että kun niistä joutuu maksamaan niin paljon, niin eihän niitä raaski käyttää ollenkaan musiikin kuunteluun. Kansia voi ihailla ja sitten kuunnella sen musan digitaalisena, että vinyyli säilyy hyvässä kunnossa.
Joissain maissa myydään edelleen aika paljon cd/sacd-levyjä käsittääkseni. Esim. Japani.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso kaappi täynnä Blu Ray -elokuvia. Sitä ennen oli VHS- ja sitten DVD -elokuvia ja viimeisimmäksi nyt sitten Blu Rayt. Olen aina kerännyt elokuvia, en käytä mitään suoratoistopalveluita, vaan haluan itselleni fyysisen kokoelman. Just tilasin 10 kpl lisää CDONilta.
Minulla on samoin elokuvia ja tiettyjä tv-sarjoja Blu-ray- ja DVD-levyinä. Onneksi Blu-ray-soittimessa toimivat myös DVD-levyt. Omissa kokoelmissani on mm. Clint Eastwoodin westerneitä ja Dirty Harry -elokuvia, Quentin Tarantinon ja Tim Burtonin ohjaustöitä, Seinfeid, Sopranos, Penny Dreadful, The Walking Dead ja Game of Thrones tv-sarjojen bokseja. Samoin löytyy monenlaista scifi-, kauhu- ja fantasiaelokuvia kuten Aliens, Resident Evil ja niitä dark fantasy elokuvia, joissa klassista saduista on tehty realistisempia versioita. Itsekin olen tilannut viime vuosina CDON:in kautta uusia Blu-ray elokuvia ja joidenkin tv-sarjojen uusia kausia.
Noissa fyysisissä talenteissa on myös se hyvä puoli että ne useimmiten sisältävät monenlaista bonusmateriaalia ja on helppo suunnitella joku teemakatseluviikko oman aikataulun mukaan. Katsoin mm. jokunen vuosi sitten kaikki Sopranosin jaksot perättäisinä iltoina suunnilleen klo 21-24 välisenä aikana, tavalliset ehkä 2-3 jaksoa illassa. Ehkä ne 8 Game of Thronesin kauttakin pitäisi katsoa jossain vaiheessa läpi samalla taktiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seinän kokoinen kirjahylly, jossa ylimmät rivit ovat täynnä kirjoja ja alin rivi on omistettu levyille. Siis vinyylisille LP-levyille. :)
Vinyylit ovat p***seestä. Kuka urpo jaksaa kuunnella samat biisit samassa järjestyksessä ja sitten vaihtaa puolta
Vierailija kirjoitti:
Vinyyleissä on se huono puoli, että kun niistä joutuu maksamaan niin paljon, niin eihän niitä raaski käyttää ollenkaan musiikin kuunteluun. Kansia voi ihailla ja sitten kuunnella sen musan digitaalisena, että vinyyli säilyy hyvässä kunnossa.
Vinyylilevyt on tehty kuunneltaviksi. Kyllä ne kestävät, jollei käytä neulana retkihaarukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seinän kokoinen kirjahylly, jossa ylimmät rivit ovat täynnä kirjoja ja alin rivi on omistettu levyille. Siis vinyylisille LP-levyille. :)
Vinyylit ovat p***seestä. Kuka urpo jaksaa kuunnella samat biisit samassa järjestyksessä ja sitten vaihtaa puolta
Sama myös muille fyysisille medioille.
Kappas, kirjahyllyhullu taas seuranamme.
Niin, eihän teitä typerämpää sukupolvea saa lukemaan edes kirjoja, vitsailette ja kisailette kuka on typerin "hö hö,miikäää kirjja on??hehe" Eihän teistä moni osaa edes kirjoittaa kynällä enää apua..omat aivoni sulavat kun miettii minkälaiseksi suomalaiset ovat taantuneet niin lyhyessä ajassa..
Kukaan älykäs ei räplää kirjoja millään kärpäsen peen kokoisella puhelimen ruudulla tihrustaen tai vielä parempaa, kuuntele niitä(ellei ole ongelmia) Viisaat ihmiset lukevat ne kirjat itse.
Sun kaveri kuulostaa tyypiltä, jonka haluaisin kaverikseni. Ihanaa, kun omassa kodissaan tuo persoonaansa esiin kirjojen ja levyjen kautta, toisin kuin nämä tyhjäksi sisustajat.
Vedä niihin levyihin puukolla syvälti rasti niin eipähän ainakaan kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa CD-levyissä ja kirjoissa on?
Kaiken kun saa nykyään digitaalisena. Itse kuuntelen kirjat nykyään puhelimesta.
Jos kuvittelet, että kaikki kirjat saa nykyään digitaalisena, niin et tiedä kirjoista oikeastaan yhtään mitään.
Äänikirjat ovat hyvä vaihtoehto sokeille ja vanhuksille, jotka eivät esim. näe kunnolla pientä tekstiä. Kaikille muille, joilla siis ei ole fyysisiä esteitä lukea, äänikirjat ovat tyhmennyslaitteita. Aivot työskentelevät ihan eri tavalla kuunnellessa ja lukiessa. Ihmiset kuvittelee että kirjojen kuunteleminen olisi sama asia kuin niiden lukeminen. Ei ole. Mutta hyvin kuvaavaa tälle ajalle että ihmiset kuvittelee näin. Halutaan tietää mistä puhutaan ja mitä kirjallisuudessa tapahtuu, mutta ei kuitenkaan ehditä/jakseta/viitsitä vaivautua lukemaan ja sitten kuunnellaan äänikirja, jotta ei vaikutettaisi typerältä keskusteluissa muiden kanssa. Itsepetosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso kaappi täynnä Blu Ray -elokuvia. Sitä ennen oli VHS- ja sitten DVD -elokuvia ja viimeisimmäksi nyt sitten Blu Rayt. Olen aina kerännyt elokuvia, en käytä mitään suoratoistopalveluita, vaan haluan itselleni fyysisen kokoelman. Just tilasin 10 kpl lisää CDONilta.
Mitä järkeä?
En tykkää suoratoistopalveluista ja haluan ne elokuvat itselleni sinne hyllyyn. Kai niitä järjettömämpiäkin asioita voisi tehdä.
Tuohan on pelkästään järkevää, jos haluaa olla varma että voi katsoa leffan uudestaan silloin kun haluaa. Suoratoistopalveluissa valikoimat vaihtelee, joku leffa ei ehkä olekaan siellä enää puolen vuoden tai vuoden päästä. Ja esim. monia taideleffoja siellä ei ole ollenkaan.
Ongelma tuossa on vain se, että pitää olla aina toimiva ja telkkariin tai tietokoneeseen liitettävä bluray-soitin. Mutta jos jollain on vielä LP-levyjä, niin ehkä blueraytkin jäävät elämään.
Rakastan laadukkaita kirjoja ja hyvää musiikkia, siksi kotoani löytyy niin fyysisiä kirjoja, kuin cd-levyjäkin.
Myös omat suosikkifilmit löytyvät dvd:nä hyllystä.
Tykkään ollakin ns. vanhanaikainen. =)