Miksi niin moni katuu ok-talon ostamista
Eikö ostosta olekaaan loppuun asti mietitty? Laina mitoitettu väärin? Vai mitä kummaa?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:10"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja. [/quote] Miksi se olisi? Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana. [/quote] No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen. [/quote] Olet ollut joskus "raksalla", ja sinun mielestäsi kerrostalon ja omakotitalon rakentamisessa "ei ole hirveästi eroja". Ja tämän perusteella muiden pitäisi uskoa, että kosteusvauriot ovat kerrostaloasunnossa ja omakotitalossa yhtä tavallisia ja todennäköisiä? Selvä. :D [/quote] No en nyt kauheasti ole raksoilla ehtinyt olla kun olen hiljan valmistunut alalle. Kertoisitko viimein perusteet sille miksi okt on alttiimpi kosteusvaurioille? Yhtä lailla molempia täytyy huoltaa. [/quote] Olet valmistunut rakennusalalle, mutta et osaa mitenkään perustella kummallista väitettäsi siitä, että kerrostaloasunnot olisivat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalotkin? Vedätkö siis väitteesi takaisin? [/quote] En vedä mitään väitettä takaisin ennen kuin itse perustelet kantasi. Kummankin talon rakentamisessa on samat rakennussäännöt ja niitä täytyy noudattaa.
[/quote]
1. Esität omituisen väitteen.
2. Perustelet väitettäsi sillä, että olet joskus ollut raksalla.
3. Et pysty antamaan mitään lähdeviitettä, näyttöä tai muuta kunnollista todistetta väitteesi tueksi.
4. Et suostu vetämään väitettäsi takaisin, vaikka perustelujesi heikkous sinulle osoitetaan.
5. Yrität laistaa todistustaakasta ja siirtää huomion pois väitteestäsi vaatimalla, että keskustelukumppanisi tulee todistaa sinun olevan väärässä.
Pakko kysyä, mutta oletko mahdollisesti uskonnollinen ihminen? Jos olisit käynyt lukion, tietäisit ainakin sen, että todistustaakka on keskustelussa aina väitteen esittäjällä. Muiden ei tarvitse todistaa, että kummalliset väitteesi eivät pidä paikkaansa, vaan sinun on itse tarjottava näyttö väitteidesi tueksi. Muuten ajaudutaan juuri tuollaisiin tilanteisiin, jossa kaltaisesi paskanpuhujat sanovat, mitä sylki suuhun tuo, ja älyllinen keskustelu käy täysin mahdottomaksi.
Jos sinulla on jotakin todellista tietoa aiheesta, ole hyvä ja esitä se. Muuten vaikene.
[/quote]
Oletko sä sitä mieltä, että kerrostaloasuntoon ei voi tulla kosteusvauriota vai että kerrostaloasunnossa on pienempi riski kosteusvaurioon kuin omakotitalossa? On jäänyt vähän epäselväksi tyhmälle sivulliselle.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:21"]
Eikö ostosta olekaaan loppuun asti mietitty? Laina mitoitettu väärin? Vai mitä kummaa?
[/quote]
Miten niin? En tunne yhtään sellaista.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:40"]
Voisin näin sivullisena kommentoida että omakotitalojen alapohjan ilmastointi ei ole niin itsetäänselvyys kuin kerrostaloissa koska maaperät eroavat toisistaan ja kerrostalossa sillä ei ole niin väliä.
[/quote]
Kerrostaloissa tulee kosteusvaurioita sitten eri syistä, eli suoraan vesivahingot. Minä tiedän yhden omakotitalon jossa on käynyt kaksi vesivahinkoa, tiskikoneen takia ja toista en muista mikä meni. Sitten tiedän useamman kerrostaloasunnon joissa on ollut jotain vesivahinkoa, kaverin kämppä lainehti pari kertaa kun yläkerran kylppäristä valui vedet heille, meni kaikki uudet keittiökalusteetkin uusiksi, vikaa ei korjattu ekalla kerralla kunnolla ja se "vahinko" toistui. Sama juttu systerin kämpässä, hänen kylppärissään oli joku oudosti tehty viemäri, ja siitä aina joskus valui vettä alakerran asuntoon. Noita yläkerrasta tai muuten putkesta vuotavia vesiä tuntuu osakkeissa piisaavan.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:54"]
Paljon työtä. Ehkä monia hipstereitä ja downshiftaajia myös ärsyttää, että samanhenkisiä ei olekaan niin paljon ympärillä, vaan on näitä kahden auton suppeakatseisia ihmisiä, joiden arvomaailma on hyvin yhtenäinen ja kapea (elämä pyörii työpaikan, päiväkodin/koulun, jäkisharkkojen, Cittarin/Prisman ja Thaimaan-matkojen ympärillä, elämänilon tuo uusi ilmalämpöpumppu ja kotiteatteri), kaikkialle tapahtumiin onkin sitten liian pitkä matka, "elämä" on muualla.
[/quote]
Tämä ärsyttäisi ainakin minua. Ihan totta tuo ajatus elämän olemisesta "muualla". Haluan asua keskustassa, kulkea paikasta toiseen ilman autoa, ja kantakaupungissa paras asumismuoto on ehdottomasti kerrostalo-osake.