Miksi niin moni katuu ok-talon ostamista
Eikö ostosta olekaaan loppuun asti mietitty? Laina mitoitettu väärin? Vai mitä kummaa?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi.
[/quote]
Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot.
[/quote]
Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"]
Mutta jos ei halua muuta kuin töllöttää telkkaria ja tietokonetta aamusta iltaan, en ihmettele jos ok-talo kaduttaa. Toiset nyt vain eivät jaksa tai viitsi yhtään mitään!
[/quote]
Meinaat, ettei koti- ja pihatöille ole muita vaihtoehtoja kuin television katsominen? Ei ihme, että tarvitset joutavanpäiväisiä askareita pitääksesi itsesi kiireisenä kaiket päivät.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja.
[/quote]
Miksi se olisi?
Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:46"]
Omakotiasumiseen pätee sama kuin lasten hankintaan tai lemmikin omistamiseen: ylimääräisen vaivannäön ja haitat kyllä sietää, jos kokee saavansa itse asiasta riittävästi myönteisiä asioita vastineeksi. Toisaalta jos ei koe noita asioita palkitseviksi, ei ylimääräisessä vaivannäössä ole mitään järkeä, ja haittoja on todella vaikea sietää.
[/quote]
QFT.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja.
[/quote]
Miksi se olisi?
Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana.
[/quote]
No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"]
[/quote]
Miksi se olisi?
[/quote]
No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen.
[/quote]
Putkityöt ovat kerrostalossa pystylinjoissa ja okt:ssä on omansa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"]
[/quote]
Miksi se olisi?
[/quote]
[/quote]
Putkityöt ovat kerrostalossa pystylinjoissa ja okt:ssä on omansa.
[/quote]
Kertoisitko viimein miten okt on alttiimpi kosteusvaurioille?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja. [/quote] Miksi se olisi? Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana. [/quote] No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen.
[/quote]
Olet ollut joskus "raksalla", ja sinun mielestäsi kerrostalon ja omakotitalon rakentamisessa "ei ole hirveästi eroja". Ja tämän perusteella muiden pitäisi uskoa, että kosteusvauriot ovat kerrostaloasunnossa ja omakotitalossa yhtä tavallisia ja todennäköisiä?
Selvä. :D
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:46"]Omakotiasumiseen pätee sama kuin lasten hankintaan tai lemmikin omistamiseen: ylimääräisen vaivannäön ja haitat kyllä sietää, jos kokee saavansa itse asiasta riittävästi myönteisiä asioita vastineeksi. Toisaalta jos ei koe noita asioita palkitseviksi, ei ylimääräisessä vaivannäössä ole mitään järkeä, ja haittoja on todella vaikea sietää.
[/quote]
Olen samaa mieltä! Itse arvostan yli kaiken sitä, että saamme itse päättää kiinteistön asioista eikä tarvitse riidellä muiden osakkaiden kanssa korjauksista tms. eikä maksaa jatkuvasti muiden typeryyksistä (kuten siitä että seinänaapuri hajotti jatkuvasti viemärit vetämällä siteet ja varmaan vaipatkin alas pöntöstä).
Niinpä kaikki ok-talon työt tuntuvat hyvin pieneltä pahalta entisen rinnalla. Olemme asuneet vuokralla kerrostalossa keskustassa, omistuskerrostaloasunnossa kantakaupungissa, rivitalo-osakkeessa samoin melko lähellä keskustaa ja nyt ok-talossa hyvällä alueella. Ja nyt vasta koen että tänne jään. On vaivaa ja vastuuta, muttei yhtään liikaa. Vapautta ja elämisen laatua sitten sitäkin enemmän.
Henkilökohtaisesti ihmettelen aina ihmisiä, jotka ottavat isoja, haisevia ja sairastelevia koiria ja valittavat sotkusta, rahanmenosta ja siitä, että on niin sidottu koiriin. Ja silti he kokevat etteivät luopuisi lemmikeistään mistään hinnasta.
Sama juttu mulla ok-talon kanssa. Se on vaan testatusti meille paras asumismuoto. Ei varmasti sovi kaikille muille. Kuten ei mulle sopisi ne koirat.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja. [/quote] Miksi se olisi? Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana. [/quote] No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen.
[/quote]
Olet ollut joskus "raksalla", ja sinun mielestäsi kerrostalon ja omakotitalon rakentamisessa "ei ole hirveästi eroja". Ja tämän perusteella muiden pitäisi uskoa, että kosteusvauriot ovat kerrostaloasunnossa ja omakotitalossa yhtä tavallisia ja todennäköisiä?
Selvä. :D
[/quote]
No en nyt kauheasti ole raksoilla ehtinyt olla kun olen hiljan valmistunut alalle. Kertoisitko viimein perusteet sille miksi okt on alttiimpi kosteusvaurioille? Yhtä lailla molempia täytyy huoltaa.
Käsittääkseni kaikkien ei ole pakko asua omakotitaloissa. Käsittääkseni kenenkään ei ole pakko asua kerrostalossakaan. Asia lienee vapaassa harkinnassa, ihan sen mukaan mikä itselle sattuu parhaiten sopimaan. Virhearvioitakin sattuu, mutta loppuelämäksi ei asuntolainakaan mihinkään valintaan sido, vaihtaa kyllä voi jos ei ollutkaan oma juttu.
Sen sijaan jokaisen järkevän ihmisen tulisi tajuta, että makuja on monia, ja se omasta vinkkelistä typerä vaihtoehto voi olla toisen unelma, jota ei aaveellä provoilemalla miksikään muuteta.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:46"]Omakotiasumiseen pätee sama kuin lasten hankintaan tai lemmikin omistamiseen: ylimääräisen vaivannäön ja haitat kyllä sietää, jos kokee saavansa itse asiasta riittävästi myönteisiä asioita vastineeksi. Toisaalta jos ei koe noita asioita palkitseviksi, ei ylimääräisessä vaivannäössä ole mitään järkeä, ja haittoja on todella vaikea sietää. [/quote] Olen samaa mieltä! Itse arvostan yli kaiken sitä, että saamme itse päättää kiinteistön asioista eikä tarvitse riidellä muiden osakkaiden kanssa korjauksista tms. eikä maksaa jatkuvasti muiden typeryyksistä (kuten siitä että seinänaapuri hajotti jatkuvasti viemärit vetämällä siteet ja varmaan vaipatkin alas pöntöstä). Niinpä kaikki ok-talon työt tuntuvat hyvin pieneltä pahalta entisen rinnalla. Olemme asuneet vuokralla kerrostalossa keskustassa, omistuskerrostaloasunnossa kantakaupungissa, rivitalo-osakkeessa samoin melko lähellä keskustaa ja nyt ok-talossa hyvällä alueella. Ja nyt vasta koen että tänne jään. On vaivaa ja vastuuta, muttei yhtään liikaa. Vapautta ja elämisen laatua sitten sitäkin enemmän. Henkilökohtaisesti ihmettelen aina ihmisiä, jotka ottavat isoja, haisevia ja sairastelevia koiria ja valittavat sotkusta, rahanmenosta ja siitä, että on niin sidottu koiriin. Ja silti he kokevat etteivät luopuisi lemmikeistään mistään hinnasta. Sama juttu mulla ok-talon kanssa. Se on vaan testatusti meille paras asumismuoto. Ei varmasti sovi kaikille muille. Kuten ei mulle sopisi ne koirat.
[/quote]
Ja edelleenkin sanon, että kerrostalossa sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: tehdä asioita sisällä tai erikseen lähteä ulos tekemään jotain. "menkääs lapset tekemään sitä ja tätä --> haetaan varastoista tavaroita ja lähdetään taloyhtiön pihalle tekemään asiaa X.
Mut joo, joillekin kaikki pihalla tapahtuva tekeminen on yhtä helvettiä pois lukien piknik puistossa. OK-taloasuja voi lähteä piknikille tai kaupungille, mutta kerrostalossa on paha grillita omassa pihassa, korjata autoa tai potkia palloa lasten kanssa. Harvassa taloyhtiössä on isoja tiloja.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja. [/quote] Miksi se olisi? Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana. [/quote] No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen. [/quote] Olet ollut joskus "raksalla", ja sinun mielestäsi kerrostalon ja omakotitalon rakentamisessa "ei ole hirveästi eroja". Ja tämän perusteella muiden pitäisi uskoa, että kosteusvauriot ovat kerrostaloasunnossa ja omakotitalossa yhtä tavallisia ja todennäköisiä? Selvä. :D [/quote] No en nyt kauheasti ole raksoilla ehtinyt olla kun olen hiljan valmistunut alalle. Kertoisitko viimein perusteet sille miksi okt on alttiimpi kosteusvaurioille? Yhtä lailla molempia täytyy huoltaa.
[/quote]
Olet valmistunut rakennusalalle, mutta et osaa mitenkään perustella kummallista väitettäsi siitä, että kerrostaloasunnot olisivat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalotkin? Vedätkö siis väitteesi takaisin?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:13"]
Ja edelleenkin sanon, että kerrostalossa sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: tehdä asioita sisällä tai erikseen lähteä ulos tekemään jotain.
[/quote]
Kommenttisi käyvät yhä kummallisemmiksi. Nyt olet siis sitä mieltä, että omakotiasuja voi tehdä asioita, jotka eivät tapahdu sisällä eivätkä ulkona? Missäs nämä kerrostaloasujan ulottumattomissa olevat asiat sitten tapahtuvat? Kenties kodin kynnyksellä niin, että jalkapohjat ovat kynnyksen suuntaiset?
Niin hauska kuin tuo ajatus onkin, luulen kuitenkin, että niin kerrostalo- kuin omakotiasujatkin tekevät pääasääntöisesti asioita joko sisällä tai ulkona.
Oliko muuta?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:46"]Omakotiasumiseen pätee sama kuin lasten hankintaan tai lemmikin omistamiseen: ylimääräisen vaivannäön ja haitat kyllä sietää, jos kokee saavansa itse asiasta riittävästi myönteisiä asioita vastineeksi. Toisaalta jos ei koe noita asioita palkitseviksi, ei ylimääräisessä vaivannäössä ole mitään järkeä, ja haittoja on todella vaikea sietää. [/quote] Olen samaa mieltä! Itse arvostan yli kaiken sitä, että saamme itse päättää kiinteistön asioista eikä tarvitse riidellä muiden osakkaiden kanssa korjauksista tms. eikä maksaa jatkuvasti muiden typeryyksistä (kuten siitä että seinänaapuri hajotti jatkuvasti viemärit vetämällä siteet ja varmaan vaipatkin alas pöntöstä). Niinpä kaikki ok-talon työt tuntuvat hyvin pieneltä pahalta entisen rinnalla. Olemme asuneet vuokralla kerrostalossa keskustassa, omistuskerrostaloasunnossa kantakaupungissa, rivitalo-osakkeessa samoin melko lähellä keskustaa ja nyt ok-talossa hyvällä alueella. Ja nyt vasta koen että tänne jään. On vaivaa ja vastuuta, muttei yhtään liikaa. Vapautta ja elämisen laatua sitten sitäkin enemmän. Henkilökohtaisesti ihmettelen aina ihmisiä, jotka ottavat isoja, haisevia ja sairastelevia koiria ja valittavat sotkusta, rahanmenosta ja siitä, että on niin sidottu koiriin. Ja silti he kokevat etteivät luopuisi lemmikeistään mistään hinnasta. Sama juttu mulla ok-talon kanssa. Se on vaan testatusti meille paras asumismuoto. Ei varmasti sovi kaikille muille. Kuten ei mulle sopisi ne koirat.
[/quote]
Ja edelleenkin sanon, että kerrostalossa sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: tehdä asioita sisällä tai erikseen lähteä ulos tekemään jotain. "menkääs lapset tekemään sitä ja tätä --> haetaan varastoista tavaroita ja lähdetään taloyhtiön pihalle tekemään asiaa X.
Mut joo, joillekin kaikki pihalla tapahtuva tekeminen on yhtä helvettiä pois lukien piknik puistossa. OK-taloasuja voi lähteä piknikille tai kaupungille, mutta kerrostalossa on paha grillita omassa pihassa, korjata autoa tai potkia palloa lasten kanssa. Harvassa taloyhtiössä on isoja tiloja.
[/quote]
Kaikissa taloyhtiöissä, jossa olen asunut, on voinut grillata, korjata autoa ja pelata.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja. [/quote] Miksi se olisi? Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana. [/quote] No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen. [/quote] Olet ollut joskus "raksalla", ja sinun mielestäsi kerrostalon ja omakotitalon rakentamisessa "ei ole hirveästi eroja". Ja tämän perusteella muiden pitäisi uskoa, että kosteusvauriot ovat kerrostaloasunnossa ja omakotitalossa yhtä tavallisia ja todennäköisiä? Selvä. :D [/quote] No en nyt kauheasti ole raksoilla ehtinyt olla kun olen hiljan valmistunut alalle. Kertoisitko viimein perusteet sille miksi okt on alttiimpi kosteusvaurioille? Yhtä lailla molempia täytyy huoltaa.
[/quote]
Olet valmistunut rakennusalalle, mutta et osaa mitenkään perustella kummallista väitettäsi siitä, että kerrostaloasunnot olisivat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalotkin? Vedätkö siis väitteesi takaisin?
[/quote]
En vedä mitään väitettä takaisin ennen kuin itse perustelet kantasi. Kummankin talon rakentamisessa on samat rakennussäännöt ja niitä täytyy noudattaa.
Voisin näin sivullisena kommentoida että omakotitalojen alapohjan ilmastointi ei ole niin itsetäänselvyys kuin kerrostaloissa koska maaperät eroavat toisistaan ja kerrostalossa sillä ei ole niin väliä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:10"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi. [/quote] Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot. [/quote] Miksei kerrostalo muka olis yhtälailla altis kosteusvaurioille. Niiden rakentamisessa ei hirveästi ole eroja. [/quote] Miksi se olisi? Esitä nyt se näyttö väitteesi tueksi, jos sinulla sellaista on. Muuten joudun pitämään sinua paskanpuhujana. [/quote] No eipä hirveesti oo ollu eroja rakennustavoissa mitä raksoilla olen ollut. Toinen on korkeampi ja siinä on enemmän asuntoja kun taas toinen on matalampi ja harjakattoinen. [/quote] Olet ollut joskus "raksalla", ja sinun mielestäsi kerrostalon ja omakotitalon rakentamisessa "ei ole hirveästi eroja". Ja tämän perusteella muiden pitäisi uskoa, että kosteusvauriot ovat kerrostaloasunnossa ja omakotitalossa yhtä tavallisia ja todennäköisiä? Selvä. :D [/quote] No en nyt kauheasti ole raksoilla ehtinyt olla kun olen hiljan valmistunut alalle. Kertoisitko viimein perusteet sille miksi okt on alttiimpi kosteusvaurioille? Yhtä lailla molempia täytyy huoltaa. [/quote] Olet valmistunut rakennusalalle, mutta et osaa mitenkään perustella kummallista väitettäsi siitä, että kerrostaloasunnot olisivat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalotkin? Vedätkö siis väitteesi takaisin? [/quote] En vedä mitään väitettä takaisin ennen kuin itse perustelet kantasi. Kummankin talon rakentamisessa on samat rakennussäännöt ja niitä täytyy noudattaa.
[/quote]
1. Esität omituisen väitteen.
2. Perustelet väitettäsi sillä, että olet joskus ollut raksalla.
3. Et pysty antamaan mitään lähdeviitettä, näyttöä tai muuta kunnollista todistetta väitteesi tueksi.
4. Et suostu vetämään väitettäsi takaisin, vaikka perustelujesi heikkous sinulle osoitetaan.
5. Yrität laistaa todistustaakasta ja siirtää huomion pois väitteestäsi vaatimalla, että keskustelukumppanisi tulee todistaa sinun olevan väärässä.
Pakko kysyä, mutta oletko mahdollisesti uskonnollinen ihminen? Jos olisit käynyt lukion, tietäisit ainakin sen, että todistustaakka on keskustelussa aina väitteen esittäjällä. Muiden ei tarvitse todistaa, että kummalliset väitteesi eivät pidä paikkaansa, vaan sinun on itse tarjottava näyttö väitteidesi tueksi. Muuten ajaudutaan juuri tuollaisiin tilanteisiin, jossa kaltaisesi paskanpuhujat sanovat, mitä sylki suuhun tuo, ja älyllinen keskustelu käy täysin mahdottomaksi.
Jos sinulla on jotakin todellista tietoa aiheesta, ole hyvä ja esitä se. Muuten vaikene.
Paljon työtä. Ehkä monia hipstereitä ja downshiftaajia myös ärsyttää, että samanhenkisiä ei olekaan niin paljon ympärillä, vaan on näitä kahden auton suppeakatseisia ihmisiä, joiden arvomaailma on hyvin yhtenäinen ja kapea (elämä pyörii työpaikan, päiväkodin/koulun, jäkisharkkojen, Cittarin/Prisman ja Thaimaan-matkojen ympärillä, elämänilon tuo uusi ilmalämpöpumppu ja kotiteatteri), kaikkialle tapahtumiin onkin sitten liian pitkä matka, "elämä" on muualla.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:36"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:23"] mahdolliset vesivahingot ja kosteusvauriot, no ihan samalla tavalla kerostalossakin! [/quote] Ei. [/quote] Ei? Yhtälailla kerrostalokämppään voi tulla kosteusvahinko kuin omakotitaloon. [/quote] Ei voi. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen, kun et edes voi perustella väitettäsi.
[/quote]
Taidat itse olla yksinkertainen, kun yrität perustalla kantaasi huuhaaväitteillä. (Toinen vaihtoehto on, että teet sen tahallasi ja olet vain moraaliton.) Esitä itse näyttö siitä, että kerrostalot ovat yhtä alttiita kosteusvaurioille kuin omakotitalot.