Miksi niin moni katuu ok-talon ostamista
Eikö ostosta olekaaan loppuun asti mietitty? Laina mitoitettu väärin? Vai mitä kummaa?
Kommentit (104)
Täytyy itse tehdä kaikki työt eikä voi soittaa isännöitsijälle.
en tiedä, onko niitä katujia nyt niin paljon suhteessa siihen, kuinka monet ostavat omakotitalon ja ovat ihan tyytyväisiä.
Monille se laina kuitenkin ON aika suuri ja sitten pelottaa, että se menee hukkaan, että rahasta ei saakaan täyttä vastinetta tai että peräti häviää kaupassa. Epävarmana ja hätääntyneenä sitten näkee vikoja on haittoja joka puolella.
Toinen seikka on se, että ihmiste ovat tyytymättömiä elämäänsä ylipäänsä ja, koska harva pystyy näkemään tyytymättömyyden syitä itsessään ja moni ei halua nähdä niitä esim perhesuhteissa tms, projisoivat he tyytymättömyyden syyt taloon (tai anoppiin tms).
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:24"]Täytyy itse tehdä kaikki työt eikä voi soittaa isännöitsijälle.
[/quote]
Tuliko tuo yllärinä??
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:24"]Täytyy itse tehdä kaikki työt eikä voi soittaa isännöitsijälle. [/quote] Tuliko tuo yllärinä??
[/quote]
Ei se tule yllätyksenä, mutta se kuinka paljon hommaa ja kuinka raskasta se on, voi tulla yllätyksenä.
Rahat loppu aina ja sitten se ettei päästä tästä eroon helpolla. Miehen unelma tää oli, itse olen aina asunut kerrostalossa ja viihtynyt. No kesällä oma piha ja tramppa on kiva ja talo tietysti perheellemme mukavan tilava jne. Mutta kuitenkin olisin varmasti onnellisempi jossain rivarissa vaikka olisi vähän ahtaampaa kun voisi huoleti matkustella yms tehdä muutakin kivaa. Nyt saa olla aina tarkkana kun laina on niin suuri että rahat piisaa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:24"]Täytyy itse tehdä kaikki työt eikä voi soittaa isännöitsijälle. [/quote] Tuliko tuo yllärinä??
[/quote]
Ei se tule yllätyksenä, mutta se kuinka paljon hommaa ja kuinka raskasta se on, voi tulla yllätyksenä.
[/quote]
Onko lumitöiden teko ja nurmenleikkuu raskasta? Jos on niin sitten on varmaan joku fyysinen sairaus.
Minä en kadu. En haluaisi seinänaapureita ja vielä vähemmän kerrostalossa myös ylä- ja alapuolelle. Erakkona omakotitalo on parasta!
[/quote]
Tottakai sä voit omakotitaloonkin palkata jonkun tekemään ne työt. Omakotitalossa toki maksat siitä erikseen tilauksesi mukaan, taloyhtiössä lasku on piilotettu vastikkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:31"]
[/quote]
[/quote]
Onko lumitöiden teko ja nurmenleikkuu raskasta? Jos on niin sitten on varmaan joku fyysinen sairaus.
[/quote]
Nykyään tuntuu, että jopa huonekasvin hoito on liian työlästä. Ihmiset on hirveän laiskoja ja vähäenergisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:31"]Rahat loppu aina ja sitten se ettei päästä tästä eroon helpolla. Miehen unelma tää oli, itse olen aina asunut kerrostalossa ja viihtynyt. No kesällä oma piha ja tramppa on kiva ja talo tietysti perheellemme mukavan tilava jne. Mutta kuitenkin olisin varmasti onnellisempi jossain rivarissa vaikka olisi vähän ahtaampaa kun voisi huoleti matkustella yms tehdä muutakin kivaa. Nyt saa olla aina tarkkana kun laina on niin suuri että rahat piisaa.
[/quote]
Eli väärin mitoitettu laina?
Kyllä se työmäärä tulee monelle yllätyksenä. Itsekin olen harkinnut talosta luopumista tästä syystä.
Vaihda mielessäsi "omakotitalon ostaminen" "lapsen hankkimiseksi" ja lue ketju uudelleen. Se on silti ymmärrettävä. :)
[/quote]
Ai onko pullamössösukupolvelle, no kuule ON. Puhumattakaan henkisestä kuormasta (raskas ei tarkoita vaan fyysistä) kun joutuu itse huolehtimaan kaikesta.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:37"]
[/quote]
Ai onko pullamössösukupolvelle, no kuule ON. Puhumattakaan henkisestä kuormasta (raskas ei tarkoita vaan fyysistä) kun joutuu itse huolehtimaan kaikesta.
[/quote]
Tämä "pullamössösukupolvi" ei vain pidä ahkeruutta arvona sinänsä eikä ole halukas tekemään ikäviä töitä, jos ei ole mitään syytä.
siinä on kokoajan jotain laittamista (eli maksaa vitusti!)
ja uudet talotki ovat nykyään mitä ovat
Missä te katujat asuitte lapsuutenne?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:42"]
Missä te katujat asuitte lapsuutenne?
[/quote]
13 on asunut lähiökerrostalossa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:41"]siinä on kokoajan jotain laittamista (eli maksaa vitusti!)
ja uudet talotki ovat nykyään mitä ovat
[/quote]
Mitä laittamista koko ajan?
Kerrostalossakin pitää rempata eikä tod ole halpaa, etkä itse voi remonteista edes päättää tai tehdä mitään itse.
Kyllä omakotitalossa on paljon muutakin hommaa kuin lumenluonti ja ruohonleikkuu. Ainakin jos se talo ei ole ihan tuliterä. Jatkuvasti joku pieni tai isompi homma tai remppa edessä, takana tai kesken. Mutta tämä oli kyllä meillä tiedossa vanhan talon ostaessamme. Silti joskus kyrsii, kun tiskikone hajoaa, pitää ostaa uusi likakaivo tai se ruohonleikkuri menee rikki just kun on juhlat edessä ja ruoho pitkää. Omakotitalon osto ei silti ikinä ole oikeasti kaduttanut, hyvä puolia on niin paljon enemmän. Ei kyllä varmasti sopisi kaikille, ihan niinkuin ei kerrostaloelämäkään.
Fyrkat loppu