Synnytyksen jälkeinen terveydenhuolto -sitä ei ole
Olen järkyttynyt naisten oikeuksista terveyhdenhoitoon synnytyksen jälkeen. Itselläni todettiin kohdun laskeuma synnytyksen jälkitarkastuksessa, tikit repesivät ennenaikaisesti ja nyt emättimen suuaukko on "räjähtänyt". Lisäksi välilihan arpi on kivulias. Mihinkään näihin en saa hoitoa kunnalliselta tai vakuutuksestani yksityiseltä. Jokaisen fysioterapiakäynnin ja mahdollisen tulevan välilihan korjausleikkauksen joudun maksamaan omasta pussista. Ketuttaa! Tuntuu, että yhteiskunta huijasi minut synnyttämään ison lapsen alateitse, sillä kokoarvio meni kilon pieleen ja nyt kukaan ei välitä enää mistään mitään! Naisilla ei ole minkäänlaisia oikeuksia synnytykseen liittyen!
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta ainakaan maksaa sellaisen alapää ongelmia, joka tietoisesti hankkiutunut tiineeksi ja alapää räjähtää käyttökelvottomaksi. Jokainen maksakoon omista valinnoistaan johtuvat vittuongelmat ihan itse.
No mikä on sinun ideasi uusien ihmisten hankkimiseksi sitten?
Miksi tämäkin pitää vierittää muiden maksettavaksi? Yksityiselle puolelle voi mennä mikäli alapää mene vituiksi. Jos ei ole rahaa korjata värkkiään yksityisellä puolella niin ei taida olla sitten rahaa tarjota sille mukulallekaan kunnollista elämää. Käsittääkseni lapset ei ilmaisia ole ylläpitää.
Vastaan ilmiselvälle trollille, mutta tässä yhteiskunnassa rahaa menee _paljon_ turhempiin asioihin kuin naisiin, jotka uhraavat itsensä ja terveytensä uusia veronmaksajia tehdäkseen. Samalla tai oikeastaan jopa järkevämmällä logiikalla voisimme lopettaa esimerkiksi tupakoineiden syöpähoidot, alkoholistien hoidot, lihavien oikeastaan kaikki hoito sekä ehdottomasti myös sterilisaatio yksityisellä puolella - koska sekin on kuitenkin vain valinta.
Terveisin (järkevä) vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta ainakaan maksaa sellaisen alapää ongelmia, joka tietoisesti hankkiutunut tiineeksi ja alapää räjähtää käyttökelvottomaksi. Jokainen maksakoon omista valinnoistaan johtuvat vittuongelmat ihan itse.
No mikä on sinun ideasi uusien ihmisten hankkimiseksi sitten?
Miksi tämäkin pitää vierittää muiden maksettavaksi? Yksityiselle puolelle voi mennä mikäli alapää mene vituiksi. Jos ei ole rahaa korjata värkkiään yksityisellä puolella niin ei taida olla sitten rahaa tarjota sille mukulallekaan kunnollista elämää. Käsittääkseni lapset ei ilmaisia ole ylläpitää.
Niin, eli mikä sinun ratkaisusi on jotta yhteiskunta pysyy kasassa ja uusia veronmaksajia saadaan tehtyä? Miten kannustat ihmisiä tekemään lapsia?
Kannustan? Minulla ei ole mikään tarve kannustaa ketään lisääntymään. 😁 Ratkaisu on se että jos ei ole valmistautunut synnytyksestä aiheutuvien vammojen korjaamiseen omasta pussista, niin olkoot sitten A) vammouneen B) lisääntymättä. Hyvin yksinkertaista.
:,D tiedätkö sinä miten yhteiskunta toimii? Mistä verorahat esim tulevat? Voi että.. noniin oliko täällä jotain aikuisiakin keskustelemassa?
Tiedänhän minä. Käyn töissä ja maksan verot. Niillä rahoilla pitäisi kustantaa vittuvammat. 😂
No kuka maksaa sinun eläkkeesi tulevaisuudessa?
Äitiydestä maksetaan niin huonosti että yksityiselle ei kaikilla ole asiaa.
Kuitenkin, jokaisen ihmisen on joku tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin, että "palvelun" taso vaihtelee maan sisällä? Myös tuttavillani täällä pk-seudulla täysin vastaavia kokemuksia, en todella ole ainoa. Mielestäni jokaiselle naiselle kuuluisi fysioterapiaa synnytyksen jälkeen. Nyt kinuamalla pääsin kunnan fyssarille, joka ei tutkinut mitään, koska se ei kuulemma kuulu palveluun. Ainoastaan saa ohjeita, jotka löytää kyllä netistä googlaamallakin. Ap.
Helsingissä ei ole enää mitään hoitoa,ei kunnollista töitä eikä mitään muutakaan. Pahempi kuin kehitysmaa.
Niin totta. Ja laskeumavaivat voi tulla pitkän ajan kuluttua viiveellä vaihdevuosien jälkeen synnyttäneillä naisilla, ei ole kovin kaunista katseltavaa,on kivuliasta ja haittaa jokapäiväistä elämää.
Jossain Ranskassa synnyttäneet saa jotain jumppaa jne fysioterapiaa ilmaiseksi, ehkä täälläkin voisi olla synnytyksen jälkeistä neuvolassa fysioterapiaa tms. Kansalaisaloitteen paikka.
Miehille ei tule vaivaa alapäähän synnyttämisestä, jos tulisikin, olisi varmaan järjestetty jos jonkinlaista tukea selviytymiseen loppuelämän ajan.
Tiedänhän minä. Käyn töissä ja maksan verot. Niillä rahoilla pitäisi kustantaa vittuvammat. 😂