Rakastunut, uusi avoliitto, mutta omituinen epäluottamus
Nimittäin mieheni suhteen.
Olen siis aivan hulluna mieheeni, olemme tunteneet pidempään, mutta rakkaus roihahti kesällä. Muutin hänen luokseen loppukesästä ja kaikki on ollut todella hyvin. Hän on lähes ylitsepursuavan sekaisin minusta, tuskin pystyn edes kävelemään kotona kun hän on siellä. Takertuu ja pussailee ja kehuu ja sanoo, että ihanaa - minut hän on aina halunnut ja nyt on kaikki maailman parhaiten.
Mutta hän on myös erikoinen persoona. Sitä nyt on vaikea selittää, mutta hengaillut vähintäänkin monipuolisessa seurassa menneisyytensä, on ollut joissain taloudellisissa(?) vaikeuksissakin, ei missään pahassa (kai) kuitenkaan. Hän on sanonut, että voin luottaa 120% ja hän pitää huolta, toivoo minun keskittyvän opintoihin ja eräästä sairaudesta toipumiseen sekä viihtyvän kotona. Hän käy työssä, mutta työnantaja sekä työpaikka on melkoisen epämääräinen. En tiedä kuinka viitsin kirjoittaa, jottei hän tunnista.
SILLÄ. Hän myös toisinaan taitaa tutkia tietokonettani, kaivella laukkuani, puhelintani, tavaroitani jne. Hän mm. tallensi kaikki tiedostot koneeltani jollekin levykkeelle, jotta saisi muka jotenkin formatoitua(?) tms. toisen koneen. Kun hän tätä alkoi tekemään ja tulin paikalle, selasi hän koneelta kuvakansiotani, jossa on muutama MINUN HENKILÖKOHTAINEN VALOKUVANI ja minun salasanalla turvatussa omassa tietokoneessani. Siellä oli myös pari sellaista kuvaa, jotka oli tarkoitettu vain entiselle miehelleni, en ollut niitä muistanut vain poistaa. Suutuin aivan silmittömästi. Sanoin, että koneeni on minun ja vaihdan salasanan jos hän alkaa kyttäämään. Sanoin, etten haluaisi joutua tekemään mitään varmisteluja, vaan tällaisen luottamuksen pitäisi olla itsestäänselvää parisuhteessa.
Mies reagoi mainittuun episodiin sanomalla, että hän on vain todella utelias ihminen ja hänellä on tarve olla kartalla koko ajan mitä tapahtuu. Sanoin, että se ei onnistu meidän välillämme. Minulla on oma henkilökohtainen elämäni myös, eikä hän siihen tunkeudu. Koneellani on mm. VAIN itselleni kirjoittamia tekstejäni ja muuta henkilökohtaista materiaalia, joten hän ei siihen koske ilman lupaani. Hän vannoi. Mutta. Silti hän tekee tuota hakkerointia, kyttäämistä, kaivelua, utelua ym. muita ihmisiä kohtaan. Ja varmasti vartioi vielä minuakin jotenkin minun tajuamatta.
Mitä helvettiä teen? Olen muuten hulluna häneen ja meillä on juuri tullut aivan ihana koti! Mutta kaikista vannotuksista huolimatta en jotenkin luota. Kaivoin hänen kaapistaan hänen LUVALLAAN tupakkaa eräs päivä ja siellä oli hirveä pino jotain maksumuistutuksia ja perintäkirjeitä. Alkoi tuntumaan, että perkele tässä on mentävä töihin, vaikka hän kuinka olisi sitä mieltä ettei tarvitse. Tuntuu kuin miehellä olisi joku salattu elämä. En itse haluaisi alkaa miksikään kyyläksi ja vastaavanlaiseksi kuin hän.
Tuhoontuomittua? :( :( :(
Kommentit (16)
Vaihda nyt hyvä ihminen aivan kaikki salasanat samantien! Se äijä on jo vakoillut ne kaikki ja tallettanut jonnekin.
Ei kuulosta ihan terveeltä. Lähde kävelemään kun vielä voit. Älä hankkiudu paksuksi.
Kuulostaa kontrolloivalta ehkä jopa narsistisen oloiselta tyypiltä. Lisäksi rahaongelmat ja epämääräinen työ kuulostaa aika hälyyttävältä... Sinuna lopettaisin suhteen.
Tulee mieleen ukko jota deittalin kerran.. Onkohan se saanu jonku uuden koukkuunsa.. alussa oli yhtä hunajaa, mutta paljastui narsistiseksi, sairaalloisen mustasukkaiseksi, lopulta väkivaltaiseksi ja umpihulluksi. Jos mies on alussa liian ihana ollakseen totta, se ei ole totta. Hyi, nousee ihan iho kananlihalle kun muistelenkin.
Jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti on. Muutama asia häiritsee. Olette muuttaneet liian nopeasti yhteen. Jos kaikki menee hyvin, ei se ole liian nopeasti, mutta jos olettekin liian erilaiset, tästä tulee rankkaa kun olette jo ehtineet sitoutua toisiinne. Lisäksi tuollainen luottamus pitäisi olla itsestäänselvää, olet selvästi kontrollifriikin tai narskun kanssa tekemisissä. Hänestä voi kuoriutua vielä vaikka mitä. Lähtisin myös pois. Tai ainakin ottaisin vähän etäisyyttä, vaikka en eroaisi. Voittehan asua erillään ja seurustella.
Avoliitossa eli avoimessa liitossa kuuluukin olla aina läsnä "omituinen epäluottamus." Tuon tyypin kanssa ei kannata kuitenkaan mennä naimisiin tai hankkia lapsia. Lähde heti kun voit.
Ap, lue viestit 12 ja 13.
Jos mies on katkaissut sillat exiin ja jos niitä exiä on ollut monta lyhyen ajan kuluessa, huolestuisin.
Minä ehkä testaisin miestä jotenkin. Räpläisin esim kännykkääni tai pyytäisin kaveria laittamaan tekstareita ja niitä sitten muka lukisin ja nauraisin tai hymyilisin merkitsevästi. Mun ex nimittäin veti ihan hirveät pultit jos koskinkin kännykkään ja hymyilin, luuli että miehiltä saatuja viestejä luen. Jos olisin ollut yhtä epäluuloinen olisin saanut ajoissa tietää mitä ukko ite duunasi. Soitteli muille naisille jopa sillä välin kun kävin vessassa!! Tarkistaisin myös äijän tietokoneen sivuhistorian. Vaikka parasta olis vaan nostaa kytkintä.
Vaikutatte molemmat aika hörhöiltä. Sano nyt vielä että itse olet selvittänyt miehesi menneisyyttä kyttäämällä sosiaalisiamedioita ja kyselemällä puolitutuilta hänestä. Ja kai olet selittänyt miksi raivoat. Jos miehesi on kanssasi huomioiva ja lämmin ja itse vaan analysoit päässäsi hänen käytöstään ja vetäydyt omiin maailmoihisi ja kirjoittelet juttuja tietokoneellesi ja raivoat miehellesi niin kumpi teistä loppupeleissä on se omituinen? Sinä
Ai miehesikö ei halua että menet töihin? Olitko töissä kun tapasitte ja aloitte seurustella? Mitä hän sanoo jos menet töihin? Kieltääkö?
Kuulostaa pahalta ja siltä, että hän tulee rajoittamaan menemisiäsi yhä enemmän ja enemmän. Vaihda nyt heti salasanasi.
Molemmat olette sopivasti samallalailla pöljiä. Rakastakaa toisianne :-)