Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä ilman meikkiä

Vierailija
08.10.2014 |

Toimistotyö kyseessä, kamala ku nei tohtisi näyttää naamaansa kenellekkään. Oli niin kiire aamulla etten ehtinyt meikkaamaan. Meikkaatteko te töihin?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa päivisin, vain iltamenoihin. Eihän siihen meikkaamiseen aikaa kuluisi kuin viisi minuuttia, mutta en pidä meikin tunnusta rispsissä ja huulilla. Haluan olla oma itseni. Ihmeellinen ajatus, että naisen täytyisi meikata ollakseen siisti ja huoliteltu. Olen ylempi toimihenkilö.

Vierailija
82/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, mutta teenkin hoitotyötä. Mun mielestä hoitajien ei kuulu olla pakkelilla peitettyjä, toki joku ripsiväri tms on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:41"]

Työskentelen konsulttina. Ripset ja kulmakarvat on lähes valkoiset ja iho punaläikikäs, todellakin meikkaan päivittäin. Ilman meikkiä näytän koe-eläimeltä.

[/quote]

Jospa oletkin koe-eläin ja meikki läikittää ihosi. Olitko lapsenakin läikikäs?

Vierailija
84/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimistöissä enkä meikkaa koskaan, en töissä enkä vapaalla. Käyttämäni meikin määrä ei liity minun työntekooni ja ammattitaitooni mitenkään, enkä koe mitään syytä hävetä ja nolostella meikkaamattomuuttani :)

Vierailija
85/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa, te meikittä töihin kykenevät: millaiset värit, millainen iho teillä on? Jos kaikki vastaatte että tummat ripset ja kulmat, sellainen "tavallinen" tai "normaali" iho (eli tasavärinen, huokosia ei näy, ei arpia, läiskiä, ei kiiltoa) ymmärrän kyllä, ettei tarvitse meikata. Useimmiten ne, jotka meikkaa päivittäin, JOUTUVAT meikkaamaan, koska ei ole suotu sellaisia värejä ja sellaista ihoa, että kehtaisi ihmisten ilmoille ilman kevyttä korjailua ja korostamista mennä. Esim. jos ripset ja kulmat käytännössä aivan vaaleat ja värittömät, joutuu silmät oikeasti piirtämään päähän aamulla. Jos iho ihohuokosinen ja rasvainen (hyvistä hoitotuotteista huolimatta), joutuu ihohuokosia, aknearpia ym. peittämään ja ihon puuteroimaan. Tai punaläiskäistä couperosaihoa suojaamaan ja peittämään, tuliluomia tai arpia piilottamaan ym. Kyllä minäkin mielelläni olisin ilman meikkiä mutta ilman meikkiä olen ruma/mitäänsanomaton/huolimattoman ja epäsiistin näköinen, kevyesti meikattuna ihan ok. Mieluummin olen itsevarma ja kohtuullisen tyytyväinen itseeni kuin kuljen itseäni häpeillen ja piilotellen naama hiusten peitossa tai nurkassa piilossa.

Vierailija
86/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:18"]Kertokaapa, te meikittä töihin kykenevät: millaiset värit, millainen iho teillä on? Jos kaikki vastaatte että tummat ripset ja kulmat, sellainen "tavallinen" tai "normaali" iho (eli tasavärinen, huokosia ei näy, ei arpia, läiskiä, ei kiiltoa) ymmärrän kyllä, ettei tarvitse meikata. Useimmiten ne, jotka meikkaa päivittäin, JOUTUVAT meikkaamaan, koska ei ole suotu sellaisia värejä ja sellaista ihoa, että kehtaisi ihmisten ilmoille ilman kevyttä korjailua ja korostamista mennä. Esim. jos ripset ja kulmat käytännössä aivan vaaleat ja värittömät, joutuu silmät oikeasti piirtämään päähän aamulla. Jos iho ihohuokosinen ja rasvainen (hyvistä hoitotuotteista huolimatta), joutuu ihohuokosia, aknearpia ym. peittämään ja ihon puuteroimaan. Tai punaläiskäistä couperosaihoa suojaamaan ja peittämään, tuliluomia tai arpia piilottamaan ym. Kyllä minäkin mielelläni olisin ilman meikkiä mutta ilman meikkiä olen ruma/mitäänsanomaton/huolimattoman ja epäsiistin näköinen, kevyesti meikattuna ihan ok. Mieluummin olen itsevarma ja kohtuullisen tyytyväinen itseeni kuin kuljen itseäni häpeillen ja piilotellen naama hiusten peitossa tai nurkassa piilossa.
[/quote]
Mulla on hieman ruskeampi iho kuin keskiverto suomalaisella. Mulla on vaaleat hiukset ja vaaleat kulmakarvat ja ripset. Silmäni on todella isot. Ihoni on melkein täydellinen muutamaa luomea lukuunottamatta.

Vierailija
87/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:18"]Kertokaapa, te meikittä töihin kykenevät: millaiset värit, millainen iho teillä on? Jos kaikki vastaatte että tummat ripset ja kulmat, sellainen "tavallinen" tai "normaali" iho (eli tasavärinen, huokosia ei näy, ei arpia, läiskiä, ei kiiltoa) ymmärrän kyllä, ettei tarvitse meikata. Useimmiten ne, jotka meikkaa päivittäin, JOUTUVAT meikkaamaan, koska ei ole suotu sellaisia värejä ja sellaista ihoa, että kehtaisi ihmisten ilmoille ilman kevyttä korjailua ja korostamista mennä. Esim. jos ripset ja kulmat käytännössä aivan vaaleat ja värittömät, joutuu silmät oikeasti piirtämään päähän aamulla. Jos iho ihohuokosinen ja rasvainen (hyvistä hoitotuotteista huolimatta), joutuu ihohuokosia, aknearpia ym. peittämään ja ihon puuteroimaan. Tai punaläiskäistä couperosaihoa suojaamaan ja peittämään, tuliluomia tai arpia piilottamaan ym. Kyllä minäkin mielelläni olisin ilman meikkiä mutta ilman meikkiä olen ruma/mitäänsanomaton/huolimattoman ja epäsiistin näköinen, kevyesti meikattuna ihan ok. Mieluummin olen itsevarma ja kohtuullisen tyytyväinen itseeni kuin kuljen itseäni häpeillen ja piilotellen naama hiusten peitossa tai nurkassa piilossa.
[/quote]
Mulla on hieman ruskeampi iho kuin keskiverto suomalaisella. Mulla on vaaleat hiukset ja vaaleat kulmakarvat ja ripset. Silmäni on todella isot. Ihoni on melkein täydellinen muutamaa luomea lukuunottamatta.
[/quote]
Enkä muuten näe mitään syytä meikata töihin. Olen kaunis juuri tälläisenä ja vain viihteelle meikkaan.

Vierailija
88/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:18"]Kertokaapa, te meikittä töihin kykenevät: millaiset värit, millainen iho teillä on? Jos kaikki vastaatte että tummat ripset ja kulmat, sellainen "tavallinen" tai "normaali" iho (eli tasavärinen, huokosia ei näy, ei arpia, läiskiä, ei kiiltoa) ymmärrän kyllä, ettei tarvitse meikata. Useimmiten ne, jotka meikkaa päivittäin, JOUTUVAT meikkaamaan, koska ei ole suotu sellaisia värejä ja sellaista ihoa, että kehtaisi ihmisten ilmoille ilman kevyttä korjailua ja korostamista mennä. Esim. jos ripset ja kulmat käytännössä aivan vaaleat ja värittömät, joutuu silmät oikeasti piirtämään päähän aamulla. Jos iho ihohuokosinen ja rasvainen (hyvistä hoitotuotteista huolimatta), joutuu ihohuokosia, aknearpia ym. peittämään ja ihon puuteroimaan. Tai punaläiskäistä couperosaihoa suojaamaan ja peittämään, tuliluomia tai arpia piilottamaan ym. Kyllä minäkin mielelläni olisin ilman meikkiä mutta ilman meikkiä olen ruma/mitäänsanomaton/huolimattoman ja epäsiistin näköinen, kevyesti meikattuna ihan ok. Mieluummin olen itsevarma ja kohtuullisen tyytyväinen itseeni kuin kuljen itseäni häpeillen ja piilotellen naama hiusten peitossa tai nurkassa piilossa. [/quote] Mulla on hieman ruskeampi iho kuin keskiverto suomalaisella. Mulla on vaaleat hiukset ja vaaleat kulmakarvat ja ripset. Silmäni on todella isot. Ihoni on melkein täydellinen muutamaa luomea lukuunottamatta.

[/quote]

Mitä vahvemmin meikkaa, sitä vahvempi kontrasti on oman naturellin ja meikkilookin välillä ja varmasti tuntuu, ettei näytä miltään. Ihokin saattaa kiillellä ja olla epätasaisen värinen. Kuitenkin se johtuu siitä meikistä. Tunnen paljon lestadiolaisia ja muita meikkaamattomia, enkä ole tavannut ketään, jolla iho kiiltelisi ja olisi sillä tavalla läikikäs kuin naisella, joka on pessyt meikit pois. Enpä muista huomanneeni kenelläkään huokosongelmaakaan. Veikkaanpa siis, että jos kärsisitte ylimenoajan jotenkin kärvistellen ja jättäisitte pakkeloinnin pois, iho muuttuisi luonnostaan hehkuvammaksi ja tasaisen väriseksi ja alkaisitte myös erottaa omat luonnolliset piirteenne ilman että niitä tarvitsee maalata paikoilleen.

Vierailija
89/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tehdessä en meikkaa. Ainoa kerta kun meikkasin työpaikalla, oli työhaastattelussa. Tein niin, koska tutkimustieto sanoo, että naisen ulkonäkö merkitsee paljon valintatilanteessa. Esiinnyin siis häikäilemättömästi kauniimpana ja muottiin sopeutuvampana kuin todellisuudessa olen. Meikkaamista töissä alan harkita sitten, kun meikki on miehillekin normi.

t. Feministi

Vierailija
90/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan aina kun poistun kotipihaa kauemmas. Olen siis kotiäiti. Piristää mieliä itsellä kun pistää kevyen pohjameikin esim BB voide ja puuteri, kulmat ja ripsari. Joskus poskipuna tai aurinkopuuteri ja kajal.

Näytän huomattavasti nätimmältä noilla toimenpiteillä :)