Töissä ilman meikkiä
Toimistotyö kyseessä, kamala ku nei tohtisi näyttää naamaansa kenellekkään. Oli niin kiire aamulla etten ehtinyt meikkaamaan. Meikkaatteko te töihin?
Kommentit (90)
Mulla on tummat kulmat ja ripset, iho on virheetön. Ihomeikkiä (meikkivoide, irtopuuteri) käytän jo ihan ihon suojana, laitan viikonloppuisin leikkipuistoreissuillekin kasvojen iholle pakkelia talviaikaan, tuntuu että se suojaa viimalta.
Mutta joo, olen töissä toimistossa, ei asiakaskontaktia, meikkaan joka päivä. Ei tulisi mieleenkään lähteä töihin ilman meikkiä, vaikka ulkonäköni ei hirveästi muutukaan meikistä. Toki tulee siistimmän ja eloisamman näköiseksi. Ilman meikkiä tuntisin oloni alastomaksi, kun menisi yöpuvussa töihin. En kyllä muista koskaan nähneeni naisia toimistotyössä ilman pakkelia.
Missähän mahttaa 62 olla töissä/asua....vai ei ole toimistonaisia ikinä ilman meikkiä nähnyt...hahaa...
Itse mainostoimistossa ja eipä täällä naisista kukaan meikkaa. On meinaan parempaa tekemistä.
Mulla on vaaleahkot kulmat ja ripset, etenkään ripsiä ei kovin paljoa näy ilman ripsiväriä. Mutta entä sitten? Se on normaalia, miksi sitä pitäisi hävetä ja meikata se oma normaali ulkonäkö piiloon?
Ihohuokosetkin saattavat olla välillä suurentuneet eikä kasvojen väri ole mikään täydellisen kaunis kuin suoraan photoshopin jäljiltä. Sekin on ihan normaalia eikä se mua hävetä yhtään.
Sitä paitsi, on ihan tutkittu, että meikkaamattomaan tai hyvin vähän meikattuun naiseen luotetaan enemmän kuin "kunnon" meikeissä olevaan. Joten senkään puolesta ei kannata stressata ilman meikkiä olemisesta.
En mäkään kyllä muista meikkaamattomia naisia työpaikoilta?
Mun mielestäni kannattaa ottaa joku linja ja pysyä siinä. Itse näen helpoimmaksi meikata joka päivä täysin samalla tavalla. Jos nyt on ihan tosissaan kiire niin vaikka hampaita harjatessa ehtii sipaista ripsaria ja kävellessä huulikiillettä.
Mikset ap napannut meikkejä mukaan ja meikannut vessassa?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:54"]
Missähän mahttaa 62 olla töissä/asua....vai ei ole toimistonaisia ikinä ilman meikkiä nähnyt...hahaa...
Itse mainostoimistossa ja eipä täällä naisista kukaan meikkaa. On meinaan parempaa tekemistä.
[/quote]
Helsingissä. Se, että sinun työpaikallasi ei meikata ei tarkoita, ettäkö samanlaista olisi muualla. Laki- ja pankkialalla on aika yleistä että kokonaisuuden tulee olla huoliteltu ja siihen kuuluu myös meikki. Miehillä on tietysti myös siisti tukka ja mahdollinen parta, laadukkaat vaatteet jne.
Mä en myöskään meikkaa melkein koskaan (paitsi joskus juhliin, joissa on esim. iltapukukoodi) ja mielestäni olen paljon nätimpi ilman meikkiä. Minulla on hyvä ja tasainen iho ja rusotus poskilla luonnostaan. Ripset ja kulmat sen sijaan on vaaleat, mutta mitäs se haittaa. Kulmaa kyllä nypin ja käytän päivittäin ihonpuhdistustuotteita ja käyn joskus ihonpuhdistuksessa. Miehen mielestä etenkin mun silmät menee meikistä ihan 'pilalle', on kuulemma niin nätit ilman. ;)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:18"]
Kertokaapa, te meikittä töihin kykenevät: millaiset värit, millainen iho teillä on? Jos kaikki vastaatte että tummat ripset ja kulmat, sellainen "tavallinen" tai "normaali" iho (eli tasavärinen, huokosia ei näy, ei arpia, läiskiä, ei kiiltoa) ymmärrän kyllä, ettei tarvitse meikata. Useimmiten ne, jotka meikkaa päivittäin, JOUTUVAT meikkaamaan, koska ei ole suotu sellaisia värejä ja sellaista ihoa, että kehtaisi ihmisten ilmoille ilman kevyttä korjailua ja korostamista mennä. Esim. jos ripset ja kulmat käytännössä aivan vaaleat ja värittömät, joutuu silmät oikeasti piirtämään päähän aamulla. Jos iho ihohuokosinen ja rasvainen (hyvistä hoitotuotteista huolimatta), joutuu ihohuokosia, aknearpia ym. peittämään ja ihon puuteroimaan. Tai punaläiskäistä couperosaihoa suojaamaan ja peittämään, tuliluomia tai arpia piilottamaan ym. Kyllä minäkin mielelläni olisin ilman meikkiä mutta ilman meikkiä olen ruma/mitäänsanomaton/huolimattoman ja epäsiistin näköinen, kevyesti meikattuna ihan ok. Mieluummin olen itsevarma ja kohtuullisen tyytyväinen itseeni kuin kuljen itseäni häpeillen ja piilotellen naama hiusten peitossa tai nurkassa piilossa.
[/quote]
Minullakin on tummat hiukset, tosin raidoitettu sävyllä, joka sopii hyvin ihonväriini. Kulmat ovat tummat, samoin ripset. Iho on hyvin vaalea ja tasaisen sävyinen, lukuunottamatta pientä couperosaa (nenänpielet, poskipäät). Täytyy kyllä katsella alle puolen metrin päästä, että virheitä näkyisi. Voin ihan hyvin lähteä - ja joskus lähdenkin - töihin tai asioille ilman meikkiä, mutta useimmiten teen kevyen ehostuksen.
Silloin otan puolikkaan herneen verran täsmälleen ihoni sävyistä meikkivoidetta ja levitän sen siveltimellä tai taputtelen sormenpäillä sekä em. ongelma-alueille, että silmän alle ja ympäri. Myös silmien ulkoreunat paljastavat väsymyksen, nekin kannattaa silmänalusten lisäksi meikata valoisammiksi. En siis levitä meikkivoidetta koskaan koko kasvoihin, vaan vain niille alueille, jotka kaipaavat pientä peittoa. Jos olen tosi väsyneen näköinen, saatan lisätä tosi varovasti peitevoidetta tai valokynää. Oman kokemukseni mukaan näytän kuitenkin virkeämmältä, mitä ohuemmin silmänympärysiholla on peittoa.
Jos meikkaan, saatan myös huolitella kulmani puuterimaisella kulmavärillä + siveltimellä. Ne ovat valmiiksi tummat, mutta teen niistä värillä symmetrisemmät.
Vielä yksi aspa, joka ei meikkaa. Iho kestäisi meikin muttei puhdistusrumbaa ja näytän siistiltä ilmankin.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:05"]
Vielä yksi aspa, joka ei meikkaa. Iho kestäisi meikin muttei puhdistusrumbaa ja näytän siistiltä ilmankin.
[/quote]
Ja sama lisää, että minulla on pitkät mutta vaaleat silmäripset, vaalea iho mutta punakat posket, eikä lainkaan kulmakarvoja (alopecia). :D Näillä mennään ja ihan nättinä.
En ole ollut yhtään päivää töissä ilman meikkiä, olen 49-vuotias. Aloitin meikkaamisen 14-vuotiaana, ja olen meikannut lähes joka päivä, paitsi silloin kun olen sairaana kotona. Meikkaan myös lomalla ja viikonloppuisin.
Olen (onneksi) tehdas työssä ja meikkaaminen on aivan turhaa.. Tosin enpä meikkaa muutenkaan,pientä ehostusta juhliin laitan kyllä.
En ole koskaan meikannut. Asiakaspalvelutyössä olen.
Olen tottunut meikkaamaan töihin kevyesti. (tummat silmänasluset piiloon, sipaisu ripsiväriä ja kulmat. siinäpä se)
siivoojatyössä meikki vaan tuhraantuu, joten en vaivaudu. muutenkin teen töitä pääasiassa yksin joten ei haittaa
Puuteria tarvitsen varsinkin talvella, kun naama näyttää kirjavalta. Useimmiten laitan myös kulmakynää ja ripsiväriä. Toimistotyö.
En ole koskaan meikannut, toimistotyötä teen, ei asiakaspalvelua.
Totta kai meikkaan, näytän muuten ihan verevältä vainajalta.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 08:47"]
En meikkaa.
-mies-
[/quote]
No heh.