Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä ilman meikkiä

Vierailija
08.10.2014 |

Toimistotyö kyseessä, kamala ku nei tohtisi näyttää naamaansa kenellekkään. Oli niin kiire aamulla etten ehtinyt meikkaamaan. Meikkaatteko te töihin?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö... Meikkaan aina töihin, muuten voin kyllä kulkea naturellina, esim.lomalla on usein ihan meikittömiä päiviä.. Meikkaamiseen menee aamulla n. 5min. Jost.voide,pohjustus, meikkivoide,puuteri,poskipuna,ripsari ja kulmat :) Paljon huolitellumpi olo. Jos tulee asiakkaita jne niin sitten kajalia, luomiväriä jne.

Vierailija
62/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa koskaan. Taivutan ripset ja siistin kulmakarvat. Siinäpä se.

Kun on tottunut meikkaamattomaan naamaan, niin meikitön puhdas naama näyttää huolitellummalta kuin meikattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan aina. Kuuluu jokamiehen ja -naisen perusasioihin näyttää siistiltä.

Vierailija
64/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Toimistotyö. Laitan pitkän tukan nätisti. Meikkiä laitan hiukan, jos on palaveri (=puuteria ja ripsiväriä). Ikää 44 v.

Vierailija
65/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan meikannut, enkä ole metsäkoneenkuljettaja enkä maatalouslomittaja.

Naiset varsinkin ovat roolinsa vankeja, eli pitää meikata aseman mukaan työssä tai sitten ei. Vieläkö työpaikoilla tunnistaa naiset naaman meikkikerroksen mukaan, eli kuka onkaan toimistoapulainen tai sihteeri ja kuka metsänhoitaja, komisario tai sivistystarkastaja, jos kaikki edellä mainitut ovat samassa virastotalossa työssä olevia naisia? Jälkimmäiset rohkenivat ainakin viime vuosisadalla olla meikittä töissä, kun olin yksi sen viraston naisista.

Vierailija
66/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 08:47"]En meikkaa.

-mies-
[/quote]
Mielenkiinnosta: Miksi et? Jotkut tässä perustelivat meikkaamistaan tai meikkaamattomuuttaan, sinä allekirjoitit "mies".

Vierailija
67/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan kevyesti, koska muuten olen kalpea ja väritön. Pikameikki: voidemainen poskipuna, kulmien ehostus (puuterimainen kulmaväri+kulmageeli), ripsari, sävytetty huulirasva. Jos on enemmän aikaa, teen kevyen pohjustuksen BB-voiteella ja mineraalipuuterilla.

-Sh

Vierailija
68/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:03"]Meikkaan aina. Kuuluu jokamiehen ja -naisen perusasioihin näyttää siistiltä.
[/quote]
Perussiisti voi olla ilman meikkiä.

Vierailija
69/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:03"]Meikkaan aina. Kuuluu jokamiehen ja -naisen perusasioihin näyttää siistiltä.
[/quote]
Perussiisti voi olla ilman meikkiä.
[/quote]
Voi, mutta useimmat eivät.

Vierailija
70/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
71/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa töihin koskaan. Juhliin tykkään meikata monta tuntia.

Kun on aina nätti, ei ole koskaan nätti :).

Vierailija
72/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan aina töihin (meikkipohja, poskipuna, kulmien laitto ojennukseen (tummat luonnostaan), ripsiväri). Ja laitan hiukset mielellään jotenkin muuten kuin ponnarille (esim. ranskanletti, jotain kikkailua puoliponnareilla jne.). Olen töissä terveydenhuollossa, joten kynsilakkoja, koruja, hajusteita ei voi käyttää. Olen tottunut olemaan asiakaskohtaamisissa huoliteltuna, joten tuntuisi oudolta lähteä aamulla töihin "suoraan sängystä". Tosin voisin kyllä, jos nukkuisin esim. pommiin.

Vierailija
73/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jouduin menemään töihin paljaalla naamalla. Se oli ihan kamalan ahdistavaa, kassalla kun olin myyjänä. Eihän se muuten, mutta mulla on kamalat punaiset aknearpirykelmät, couperosaa koko naamassa ja laajentuneita huokosia yms. Oon ihan kamala ilman meikkipohjaa ja silloinkin vaan vähän siedettävämpi, kun ei niitä piiloon saa meikilläkään :D
No selvisin hengissä ja ilman suurempia traumoja.

Vierailija
74/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakioarkimeikki: puuteri, luomiväri ja huulirasva tai -puna. Ripsienpidennykset ja värjätyt kulmakarvat takaavat sen, että aamuehostukseen menee max. 5 minuuttia. Hiusten kuivaamiseen ja laittoon meneekin sitten vartti. 

Vierailija
75/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin meikkaamisen kuudennella luokalla ja käytin meikkiä päivittäin. Aikuisena arvomaailmani muuttui ja lopetin meikkaamisen kokonaan. Kymmeneen vuoteen en ole meikannut kertaakaan. Ihoni on terveempi ja parempi kuin koskaan ja siistihän voi olla meikkaamattakin. Hiukset laitan joka aamu, käyn kampaajalla, huolehdin ihon puhdistukset, kuorinnat ja voitelut ja käytän kallista ja hyvälaatuista kosmetiikkaa. 

Tuntuu ihanalta kun voi olla oma itsensä ja jotenkin voimaantuneelta, että uskaltaa näyttää itsensä paljaana, juuri sellaisena kuin on. Tuntuu fyysisesti pahalta ajatellakin jotain pintakerrosta kasvojen ja huulten päällä sekä ripsarilla kuorrutettuja ripsiä. Ihanaa olla VAPAA!

Vierailija
76/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:41"]

Meikkaan aina töihin (meikkipohja, poskipuna, kulmien laitto ojennukseen (tummat luonnostaan), ripsiväri). Ja laitan hiukset mielellään jotenkin muuten kuin ponnarille (esim. ranskanletti, jotain kikkailua puoliponnareilla jne.). Olen töissä terveydenhuollossa, joten kynsilakkoja, koruja, hajusteita ei voi käyttää. Olen tottunut olemaan asiakaskohtaamisissa huoliteltuna, joten tuntuisi oudolta lähteä aamulla töihin "suoraan sängystä". Tosin voisin kyllä, jos nukkuisin esim. pommiin.

[/quote]

Kai ymmärrät kuitenkin, että huoliteltu voi olla ilman meikkiäkin eikä mekään, jotka ei meikata lähdetä töihin "suoraan sängystä" vaan siistiydymme ja laittaudumme kuten meikkaajat, mutta se meikki vain jätetään pois.

Vierailija
77/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sosiaalipuolella yövuoroja ja meikkaan päivittäin. Vaikka olisin kotona koko päivän. Minulla on laikukas iho ja tummat silmänaluset.

Vierailija
78/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:41"]

[/quote]

Mä varmaan myöhästyisin reilusti, mutta meikkaisin silti. Työskentelen työterveyshuollossa. Sormukset riisun siksi aikaa kun rokotan tai teen muita hoitotoimenpiteitä. Jos päivystän, niin korut on ne tunnit pöydällä. Meillä taitaa kyllä kaikki naishoitajat ja -lääkärit meikata ainakin jonkin verran. Joskus joku sijainen sanoikin, että tänne ei kehtaa tulla naturellina, kun taas julkisella puolella hyvä jos tukkansa viitsi aamulla kammata. Tosin en kyllä usko, että ikimaailmassa kukaan asiasta huomauttaisi.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että jessus sentään minkä näköisiltä työkaverit näyttää lauantaisin Prismassa. Viisaampi meikata töihin, niin erottaa potilaat hoitajista.

Vierailija
79/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaan heti kun työnantaja maksaa meikit ja palkan siihen kuluvalta ajalta, siihen asti en

Vierailija
80/90 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen konsulttina. Ripset ja kulmakarvat on lähes valkoiset ja iho punaläikikäs, todellakin meikkaan päivittäin. Ilman meikkiä näytän koe-eläimeltä.