Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä ilman meikkiä

Vierailija
08.10.2014 |

Toimistotyö kyseessä, kamala ku nei tohtisi näyttää naamaansa kenellekkään. Oli niin kiire aamulla etten ehtinyt meikkaamaan. Meikkaatteko te töihin?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon kauniimpaa olla aidosti kulmakarvaton kuin piirtää ne itselleen. 

Vierailija
2/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuten ole. 

Kannattaa opetella meikkaamaan silleen, että kaikki pitää vaan freesinä, nättinä ja siistinä, ei siis näkyvää pakkelia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on, enkä usko olevani ajatukseni kanssa ihan yksin. Toki olet oikeutettu sinäkin omaan mielipiteeseesi. Useimmiten on kyllä tosi vaikea taikoa huomaamattomasti kulmakarvat sellaiselle henkilölle, jolta ne puuttuu kokonaan tai ovat muuten harvat/ täysin värittömät.

Vierailija
4/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meikkasin aina mut nyt on niin kiire etten vaan ehdi. Tänne toki ehdin kirjoittaa tauolla;). Mun naama ei välttämättä vaadi meikkiä. Muutenkin nätti. Toiset kauniit naiset näyttää meikeissä upealta mut jos tulee vastaan ilman meikkiä niin oikeen säikähtää eikä kehtaa katsoa toista kasvoille..

Vierailija
5/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä päiväkodissa me nuoret alta 30vuotiaat emme juurikaan meikkaa,vähän peitevoidetta silmien alle ja jos joku näppy tulee, ripsaria ilman taivutuksia,tätäs it..kulmat on itsellä valmiiksi värjätty kamapaamokäynnillä..mutta heti 35+ naiset töissä kyllä meikkaavat oikeen urakalla ja 40+ en ole koskaan nähnyt ilman meikkiä..kaippa ne rypyt..

Vierailija
6/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan meikkaa töihin. Olen lääkäri, enkä usko että potilaitani tai heidän perheitään kiinnostaa onko minulla meikkiä naamassa vai ei. Enpä meikkaa kyllä muutenkaan, paitsi juhliin.

Vierailija
7/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:18"]Kertokaapa, te meikittä töihin kykenevät: millaiset värit, millainen iho teillä on? Jos kaikki vastaatte että tummat ripset ja kulmat, sellainen "tavallinen" tai "normaali" iho (eli tasavärinen, huokosia ei näy, ei arpia, läiskiä, ei kiiltoa) ymmärrän kyllä, ettei tarvitse meikata. Useimmiten ne, jotka meikkaa päivittäin, JOUTUVAT meikkaamaan, koska ei ole suotu sellaisia värejä ja sellaista ihoa, että kehtaisi ihmisten ilmoille ilman kevyttä korjailua ja korostamista mennä. Esim. jos ripset ja kulmat käytännössä aivan vaaleat ja värittömät, joutuu silmät oikeasti piirtämään päähän aamulla. Jos iho ihohuokosinen ja rasvainen (hyvistä hoitotuotteista huolimatta), joutuu ihohuokosia, aknearpia ym. peittämään ja ihon puuteroimaan. Tai punaläiskäistä couperosaihoa suojaamaan ja peittämään, tuliluomia tai arpia piilottamaan ym. Kyllä minäkin mielelläni olisin ilman meikkiä mutta ilman meikkiä olen ruma/mitäänsanomaton/huolimattoman ja epäsiistin näköinen, kevyesti meikattuna ihan ok. Mieluummin olen itsevarma ja kohtuullisen tyytyväinen itseeni kuin kuljen itseäni häpeillen ja piilotellen naama hiusten peitossa tai nurkassa piilossa.
[/quote]
Mulla on hieman ruskeampi iho kuin keskiverto suomalaisella. Mulla on vaaleat hiukset ja vaaleat kulmakarvat ja ripset. Silmäni on todella isot. Ihoni on melkein täydellinen muutamaa luomea lukuunottamatta.
[/quote]
Enkä muuten näe mitään syytä meikata töihin. Olen kaunis juuri tälläisenä ja vain viihteelle meikkaan.
[/quote]
Miksi alapeukku? Siksi etten meikkaa vaikka mulla on vaaleat piirteet?

Vierailija
8/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään meikkaamisesta ja jotenkin ärsyttää kun tulee näissä keskusteluissa aina sellainen syyllistävä fiilis. Mun ihoni ei todellakaan ole niin hyväkuntoinen että kokisin oloni itsevarmaksi asiakkaiden edessä ilman meikkiä. En usko että se muuttuisi sen kauniimmaksi vaikka en meikkaisikaan ja odottelisin jonkin "ylimenovaiheen", sillä kärsin hormooninäpyistä ja suurista ihohuokosista.

Meikkaan siis päivittäin töihin, olen asiakaspalvelutyössä. Käytän myös ihan reilusti värejä jos siltä tuntuu. En jaksa ymmärtää miksi se on Suomessa niin mahdottoman paheksuttavaa. Aina pitäisi kulkea joko kokonaan ilman tai sitten no makeup -meikissä että et olisi mikään "pakkelinaama" tms. Harva Suomalainen nainen on kuitenkaan niin luonnonkaunis, etteikö meikin kanssa näyttäisi vielä paremmalta, mutta minusta on ihan ok jos meikit eivät kiinnosta. Suvaitsevaisuus voisi toimia joskus toiseenkiin suuntaan.

Vierailija
9/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika hedelmätöntä ja mustavalkoista taas. Eiköhän ne meikkaa, jotka katsoo sen tarpeelliseksi tai kokevat olevansa paremman näköisiä ja itsevarmempia ehostettuina ja taas ne, jotka pärjäävät ilmankin tai pitävät meikkaamista turhana tai liian aikaavievänä, jättävät sen väliin; toki tässä jälkimmäisessä ryhmässä on paljon niitä, joiden ei oikeasti tarvitse meikata tai meikiksi riittää se ripsiväri ja huulikiilto....

Kukin siis tyylillään ja niinkuin parhaaksi näkee. Itse en esimerkiksi ole päivääkään ilman kevyttä meikkiä mutta sehän ei taas ole kenenkään muun ongelma.

Niin, itsekin olen muuten lääkäri ja on totta, että naislääkäreissä on paljon meikkaamattomia permanenttikiharassa tai hätäponnarissa kulkevia tuulipukutätejä ja perusperheenäitejä... Varmaan lääkärit ovet yksi "huonoimmin" pukeutuva ammattiryhmä. No, itsekin olen enemmän sporttinen ja farkkutyylinen kuin toimistotyylinen, korkkareita ja jakkupukuja ei töissä kyllä näe kenelläkään eikä sieltä valkean takin alta kukaan vaatteita katsele. Naaman ja tukan kaikki näkee ja siisti ja asiallinen ehostus ja hiustyyli on kyllä ok ja edukseen myös lääkärillä tai hoitajalla. Hoitajilla (etenkin nuoremmilla) on monesti aika näyttävätkin meikit ja hiustyylit, näitä harvemmin lääkäreillä näkee.

Vierailija
10/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtisi töihin ilman meikkiä. Aamulla kasvovesi, kosteusvoide, meikkivoide, puuteri, rajaukset, luomiväri, ripsiväri, kulmat, poskipuna. Huulipunana värillinen huulirasva. Aikaa tähän menee suihkuineen ja tukanlaittoineen reilu puoli tuntia. Rutiini!

Vierailija
11/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:56"]

En mäkään kyllä muista meikkaamattomia naisia työpaikoilta?

[/quote]

Millaisissa paikoissa ja missä te olette töissä?

Vierailija
12/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 on opettaja. Minäkin muuten ihmettelen tuota samaa, miksi meikkaamista pidetään Suomessa vieläkin jotenkin turhamaisena. Itse meikkaan ihan näkyvästi, ja lähes joka viikko joku työkaveri päivittelee, että miten sinä jaksat, samaan aikaan valitellen omia silmänalusiaan. En minäkään siunaile, että voi luoja kun näytät rumalta ilman meikkiä, miksi edes kommentoida?  Harva meistä on niin kaunis luonnostaan, etteikö esim. ihon värin tasoitus tekisi ihan hyvää. Huulipunakin näyttää paremmalta meikattua ihoa vasten, ilman pohjustusta se vain tuo esille ihon virheet. Kotona vapaapäivinä en aina meikkaa, mutta niinäkin päivinä se tuo ryhtiä olemukseen.

Vierailija
13/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 13:18"]

Kertokaapa, te meikittä töihin kykenevät: millaiset värit, millainen iho teillä on? Jos kaikki vastaatte että tummat ripset ja kulmat, sellainen "tavallinen" tai "normaali" iho (eli tasavärinen, huokosia ei näy, ei arpia, läiskiä, ei kiiltoa) ymmärrän kyllä, ettei tarvitse meikata. Useimmiten ne, jotka meikkaa päivittäin, JOUTUVAT meikkaamaan, koska ei ole suotu sellaisia värejä ja sellaista ihoa, että kehtaisi ihmisten ilmoille ilman kevyttä korjailua ja korostamista mennä.

[/quote]

Mulla on vehnäjauhonvärinen iho, paitsi kesällä vähän vaaleanruskeita pisamia lisäksi. Ripset ja kulmakarvat on oljenvaaleat, kuten hiuksetkin. Jos vielä pukeudun vaaleaan beessiin tms, minua ei seinästä erota. En meikkaa, koska en voi (allergia). Tuon olemukseeni ryhtiä värillisillä vaatteilla ja hyvillä leikkauksilla, ja kasvojen osalta reipaspokaisilla silmälaseilla, hymyllä ja suoralla katseella.

Lisäksi olen sitä mieltä - ja niin on sekä esimiehet että asiakaskuntakin - että jos minun vaatimattoman ulkonäköni perusteella luopuu ammattitaidostani, on epäilemättä ansainnut kohtalonsa.

Vierailija
14/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran ollut töissä ilman meikkiä, ja silloin kaikki kauhistelivat, että olenpa kipeän näköinen. Sanoin siihen suoraan että en ole kipeä, en vaan ehtinyt meikata...

Mä olen ilman meikkiä aika kauhea ilmestys, erityisesti siksi että silmänaluseni ovat sinertäväntummat ja nenällä ja poskilla on erittäin punaista rosaceaa. Lakanankalpea nainen jolla on siniset silmänaluset ja punaiset nenä ja posket ei ole kaunis ilmestys. Meikillä saan peitettyä ihonvärin täysin tasaiseksi ja näytän ihan eri ihmiseltä.

Vierailija
15/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä kotiäiti ja meikkaan joka päivä.
Vaikka istuisinkin vaan siellä hiekkiksen reunalla.
Töissä ollessa meikkasin myös päivittäin ja myös viikonloppuisin. Näytän tosi väsähtäneeltä ja valjulta ilman meikkiä.

Vierailija
16/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä 14 vuotta. Yhtään päivää en ole meikkaamatta töissä ole, enkä tule olemaan.

Vierailija
17/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin usein töissä ilman meikkiä/kevyellä meikillä, että kerran pikkujouluissa pomo ei meinannut tunnistaa minua. (sanoi toki läpällä, mutta oli kuitenkin yllättynyt miten eri näköinen olin laitettuna) :D

Vierailija
18/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa juuri koskaan. Kerran laitoin meikkiä pikkujouluihin, ja koko illan sain kuunnella miten näytän niin oudolta meikit naamassa.

Vierailija
19/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meikannut vuosiin. Ei tarvi räpsyripisillä miehille keimailla kun olen naimisissa :)

Vierailija
20/90 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:03"]

Meikkaan aina. Kuuluu jokamiehen ja -naisen perusasioihin näyttää siistiltä.

[/quote]

Ja ilman meikkiäkö ei voi muka näyttää siistiltä?
Vitun vajakki!