Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä lähtien palleroita on kutsuttu "taaperoiksi"?

Vierailija
08.10.2014 |

Minun nuoruudessani 0-2 -vuotiaista käytettiin nimitystä "pallero" ja yli 2-vuotiaat olivat "tenavia" tai "muksuja". Nyt jopa neuvolassa käytetään rumaa sanaa "taapero". En tykkää :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:52"]

Minun nuoruudessani 0-2 -vuotiaista käytettiin nimitystä "pallero" ja yli 2-vuotiaat olivat "tenavia" tai "muksuja". Nyt jopa neuvolassa käytetään rumaa sanaa "taapero". En tykkää :(

[/quote]

Tenava ja muksu on murretta, enkä ihan tosissani usko että ammattikielessä noita olisi käytetty ikinä. Taapero = toddler. Taapero on ihan korrekti termi ja paljon parempi kuin pallero. Pallero= pallo, eli ylipainoinen = minun korvaani loukkaava, ja vetelisin korville sitä, joka meidän nuorinta sanoisi palleroksi. Haukkumistahan tuo olisi.

Vierailija
22/25 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän naapurin lapsista kavereineen (2-6v) nimityksiä kersat, kakrut, ipanat, pennut...

Omat on jo aikuisia, niitä ystävineen kutsutaan nuorisoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi nimitys "lapsi"?
Miksi nimitätte keski-ikäisiä?

Vierailija
24/25 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:52"]

[/quote]

Taaperot on aina olleet taaperoita. Tai leikki-ikäisiä tai pikkulapsia. Ikinä en ole lapsista käyttänyt tai kuullutkaan mitään pallero-sanaa!

Vierailija
25/25 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero on tullut tarpeesta kääntää toddler, kuten joku tuolla yllä mainitsi. Minustakin yleistynyt ihan viimeisten 10-15 vuoden aikana.