Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö teihin jos sulla olis 37.2 lämpö?

Vierailija
07.10.2014 |

Siis minulla on ollut jo pidemmän aikaa nenä tukossa alkaa yleensä illalla. Nyt on vähän sellainen väsynyt olo , poskia kuumottaa ja limaa tulee vähän, myös silmissä on kuumottava tunne. Nyt äsken mittasin kuumeen suusta ja Se oli 37.2.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen suunnittelutyötä ja olen paljon yksin, joten kyllä ja perjantaina vastaavassa tilanteessa menin kun olin yksin melkein koko päivän konttorilla. Mutta minäkään en menisi, jos olisin sellaisessa, missä on paljon asiakaspalvelua ja tarkka hygienia tai jos työ on raskasta, fyysista ja ulkosalla tehtävää.  Oletan, että peruslämpösi on alempi. 

Vierailija
42/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi. Mulle tuo on kuumetta. Ja muutenkin kuume ei ole se mittari jolla katsotaan onko työkykyinen vai ei. Jos flunssa vie voimat niin sitten jäädään kotiin! Meillä ei muutenkaam sairaana ole mitään asiaa töihin muita tartuttamaan. Muutenkin jälkitaudit voi olla aika ikäviä jossa flunssaa ei hoida kunnolla pois.

T:hoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. Maanantaina oli pakko olla töissä 37.9 asteen lämmössä. Särkylääkkeellä jaksoi hyvin ja sen jälkeen ei ole yli 37.3 noussut. Normaalilämpö mulla on 36,8-37 ja työskentelen yksin omassa työhuoneessa.

Vierailija
44/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:18"]Menisin. Ei toi ole kuume [/quote] Toi on niin ärsyttävä lause! Edelleenkin kaikki olemme yksilöitä ja toisen normaali ruumiinlämpö on aina eri kuin toisen. Mulla toi olis jo pientä kuumetta. Aamulla toki kattoisin tilanteen, mutta kannattaa parantua kunnolla sillä yhdellä kerralla :)

[/quote]

Ei ole kuumetta ! Kuume on lääketeiteellinen termi ja tarkoittaa yl 38. Sinulla voi olla läpöä, mutta ei kuumetta.
[/quote]

No ihan sama kutsutaanko sitä lääketieteellisesti kuumeeksi, vai ei. Pointti oli ehkä siinä, että tuo "lämpö" voi nousta kuumeeksi! :d

Vierailija
45/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oikeasti katso kuumemittarin lukeman perusteella, onko työkuntoinen vai ei?

Vierailija
46/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:18"]Menisin. Ei toi ole kuume [/quote] Toi on niin ärsyttävä lause! Edelleenkin kaikki olemme yksilöitä ja toisen normaali ruumiinlämpö on aina eri kuin toisen. Mulla toi olis jo pientä kuumetta. Aamulla toki kattoisin tilanteen, mutta kannattaa parantua kunnolla sillä yhdellä kerralla :)

[/quote]

Ei ole kuumetta ! Kuume on lääketeiteellinen termi ja tarkoittaa yl 38. Sinulla voi olla läpöä, mutta ei kuumetta.
[/quote]

Niin vai olikohan pointti siinä että tämä "lämpö" voi nousta kuumeeksi... -_- ei se että millä nimellä sitä lukemaa kutsutaan

Vierailija
47/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul ollu pari päivää ton verran ja oon menny.buranan voimalla.

Vierailija
48/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
"Kuumeella tarkoitetaan sitä, että ruumiinlämpö on korkeampi kuin normaalisti. Normaali ruumiinlämpö aikuisella riippuu jonkin verran mittaustavasta ja vuorokaudenajasta. Kainalosta mitattu lämpö on joitakin asteen kymmenyksiä pienempi kuin peräsuolesta mitattu mutta hieman korkeampi kuin korvasta mitattu. Normaalilämmön yläraja on aamuisin noin 0,5 astetta 37 asteen molemmin puolin, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua."
Lähde: terveyskirjasto
Eli kyllä toi voi jollakin olla kuumetta.

Vierailija
49/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en todellakan mene! Peiton alla kotona tärisen kivusta ja särystä.

Vierailija
51/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:48"]

Ei kai kukaan oikeasti katso kuumemittarin lukeman perusteella, onko työkuntoinen vai ei?

[/quote]

No kuule. Se työnantajan vaatima saikkulappu pitää hakea lääkäriltä (tai terveydenhoitajalta) ja sitä ei kyllä kirjoiteta, jos ei ole kuumeessa. Tai ei ainakaan meidän työterveydessä. Että kyllä sitä kuumemittarin lukemaa tuijottaa paitsi työntekijä, myös työnantaja ja työterveys.

Vierailija
52/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä mennä

Vierailija
53/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en mennyt, koska tuossa lämpötilassa oli aina muukin vointi ihan hirveä. 

Sittemmin sain hoidon kilpirauhasen vajaatoimintaan ja pystyn menemään töihin, olo on kuin toiselta planeetalta nykyään, jaksan ihan ok tehdä töitä tolla lukemalla. 

Eli se on tosiaankin henkilö- ja tilannekohtaista, ei yksiselitteistä.

Vierailija
54/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua hakisin (meillä ei saa olla pois ilman todistusta). Normaalilämpö on sen verran alhainen, että 37 asteen kohdalla pää ei enää toimi riittävästi.

Vierailija
55/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi,koska keho rasittuisi ja lämpö nousisi jopa kuumeeksi. Paraneminen pitkittyisi.

Vierailija
56/58 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suusta? Jos nyt vaan mittaisisit kainalosta LÄMMÖN, etkä "kuumeen". Hohhoh.

Vierailija
57/58 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ja väsynyt olo ja 37.2 lämpö. Pysy kotona. Jos on eri kuin oma normaali lämpötila niin merkki että joku pöpö kiinni.

Vierailija
58/58 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi vaikka olis ihan normaali lämpö jos yleisvointi olisi huono ja selkeästi flunssainen. Mun työ on fyysistä plus ei ole kiva mennä tartuttamaan sinne työkavereita. En itsekään tykkää, jos työkaverit tulee töihin kipeenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä