Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi älykäs nainen ei kiinnosta miehiä?

Vierailija
07.10.2014 |

Siinäpä se kysymys tuli otsikossa.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti hyvännäköinen maisterisnainen. Kiva ja hauskakin vielä, laitan hyvää ruokaa ja rakastan seksiä. Olen kyllä oikea kultakimpale, tiedän sen. Vientiä riittäisi, mutta olen onnellisessa parisuhteessa vertaiseni akateemisen miehen kanssa. Hän on perso naiskauneudelle, mutta ei voi sietää tyhmiä naisia. Hänelle on tärkeää, etten ole "mikään kampaaja". Itse viehätyn ensisijaisesti miehen älykkyydestä, mutta ulkonäöllä ei ole niinkään väliä. Karisma on monien ominaisuuksien yhteissumma.

Vierailija
82/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aihe on höpö. Tuo on se yleinen selitys naiselta joka ei halua tehdä itsetutkiskelua. Toinen on se että on niin kaunis että pelottaa kaikki miehet pois.

Mielenkiintoista on, että miehillä sama kieltoreaktio aiheuttaa klassisen "Olen liian kiltti ja mukava" -tuskan.

- Tohtorinaisen mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni älykkönäkin pidetty Claes Andersson joskus sanoi, että nainen on seksikäs kun se katsoo sillä silmällä ja vilauttaa vähän aivojaan.

Vierailija
84/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan älykäs ja olen kihloissa miehen kanssa. Ja mies ainakin pitää siitä, että olen älykäs. Tai lähinnä siitä että en ole tyhmä. Ei älykkyydestä ole ollut mitään haittaa, mutta toisaalta vain vähän hyötyä. Mieheni on myös ihan älykäs joten ehkä sen takia juttu toimii. Jos toinen osapuoli on todella tyhmä ja toinen älykäs, niin harvemmin mikään toimii.

Vierailija
85/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkään naisen ei kannata yrittää tyhmää ja komeaa miestä. Ihan hyvin onnaa, jos keskittyy älykkäisiin.

Vierailija
86/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:03"]

Muistaakseni älykkönäkin pidetty Claes Andersson joskus sanoi, että nainen on seksikäs kun se katsoo sillä silmällä ja vilauttaa vähän aivojaan.

[/quote]

Claes Andersson on HUORA, joka huoraa sekä ammatillaan (puoskari-psykologi) että sillä, että  alentui huoraamaan poliitikkona ja tekemällä niin moraalisia kuin muita lehmänkauppoja. Hän on ennen kaikkea ruma, silmäpussinen, läski vanha äijä. Joten mitä ihmeen väliä sillä on, mitä tuo elähtäneen näköinen puoskari sanoo meistä naisista? Mua kiinnostaa huomattavasti enemmän, mitä Ronaldo sanoo. Se on sentään pantavan näköinen ja  tiennut rahansa huomattavasti rehellisemmin.

Vierailija
87/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:40"]

[/quote]

Claes Andersson on HUORA, joka huoraa sekä ammatillaan (puoskari-psykologi) että sillä, että  alentui huoraamaan poliitikkona ja tekemällä niin moraalisia kuin muita lehmänkauppoja. Hän on ennen kaikkea ruma, silmäpussinen, läski vanha äijä. Joten mitä ihmeen väliä sillä on, mitä tuo elähtäneen näköinen puoskari sanoo meistä naisista? Mua kiinnostaa huomattavasti enemmän, mitä Ronaldo sanoo. Se on sentään pantavan näköinen ja  tiennut rahansa huomattavasti rehellisemmin.

[/quote]

Heh, minua kyllä noista kahdesta kiinnostaisi se silmäpussinen Andersson sata kertaa enemmän... Enkä ole edes erityisen älykäs.

Vierailija
88/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 09:12"]

Eivät ne sulje toisiaan pois. Mutta jos on älykäs keskinkertaisen näköinen nainen ja vähemmän älykäs kaunis nainen niin kyllähän se veri vetää sinne kauniimman puolelle. Ei siihen ulkonäöllisesti heikompaan yksilöön lähde edes tutustumaan.

[/quote]

Hmm, en ole ihan samaa mieltä. Empiirisen mutuni perusteella väittäisin, että jos älykkäälle miehelle annetaan valittavaksi perusnätti älykäs nainen ja todella kaunis mutta vähemmän älykäs nainen, niin se perusnätti ja älykäs voittaa useammin. Tosin rumalla ja älykkäällä naisella voi olla asiat heikommin.

(Tosin jostain syystä olen nähnyt todella monta sellaista tapausta että todella komealla älykkäällä miehellä on ruma älykäs nainen... joten en tiedä onko loppujen lopuksi asiat heikommin!)

Minuun on ihastuttu pelkkien kirjoitusteni perusteella, joten väittäisin, että henkiset ominaisuudet kyllä viehättävät - mutta onko se sitten äly vai persoonallisuus, en tiedä.

Ehkä älyä merkittävämpää on se, mitä sillä älyllä tekee. Älykäs ja luonteeltaan mukautuvainen nainen osaa kyllä miellyttää kaikenlaisia miehiä. Väittäisin myös, että tietynlaisiin miehiin vetoaa ns. "säkenöivä" äly naisessa: ei tosin kaikkiin. Mutta sen väitän kyllä olevan totta, että naisilta siedetään miehiä vähemmän niitä älyn negatiivisina pidettyjä puolia: pätemistä, tiedolla brassailua ja nokittelua, jostain tietystä tieteenalasta tms. lähes pakkomielteistä jauhamista, väittelyä, kyseenalaistamista, jne. Toisin sanoen, jo vähäinen määrä älyllä ja tiedolla pätemistä ja asioiden kyseenalaistamista riittää tekemään naisesta ärsyttävän monien silmissä.

On ihan ok, jos nainen "on älykäs" jollain abstraktilla tasolla, mutta jos nainen alkaa osoittaa älyään liian voimallisesti, se taitaa olla turn-off hyvin monelle miehelle.

Vierailija
89/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:33"]

Älykkäitä miehiä kiinnostaa älykäs nainen

[/quote]

Tämä ei ole totta. Älykäs mies (tai sellaiseksi itsensä kuvitteleva) on narsisti siinä missä vähemmän älykäksi. Kaikkihan ne luulevat olevansa älykkäitä. Ongelma on, että maailmankaikkeudessa ei ole yhtään miestä, joka vapaaehtoisesti suostuisi pitämään naista älykkäämpänä kuin hän itse on. Yhtä vähän maailmassa on naisia, jotka tunnustaisivat vapaaehtoisesti, että downin syndroomasta kärsivä voisi olla sittenkin älykkäämpi kuin hän itse. Mies luottaa samalla varmuudella siihen,että nainen on häntä "vajaampi" kuin mitä nainen luottaa, että kehitysvammainen on suhteessa häneen.

Niinpä älykäs nainen ei voi olla muuta kuin uhka miehen kuvittelemalla maailmanjärjestykselle. Siinä pelissä ei voi kuin hävitä. Joko on tuomittu teeskentelemään mukana tai sitten on jatkuvien arvovaltakiistojen keskellä tai mikä ehkä inhottavinta, se kaapin paikan osoitaminen jemmataan passiivis-aggressiiviselle tasolle, jolloin sitä vastaan ei voi tehdä oikein mitään - paitsi häipyä.

[/quote]

Voi sanoa, että tämä on totaalisinta paskaa, mitä olen tällä palstalla lukenut. Ja tällä palstalla on paljon paskaa. En tiedä mitään hurmaavampaa kuin itse varma nainen, joka omaa HYVIN PERUSTELTUJA vahvoja mielipiteitä ja syvällisen myös tieteellisen maaillmankatsomuksen.

Minulla ei ole mitään ongelmia myöntää, että maailmassa on suunnaton määrä minua viisaampia naisia - monia näistä olen tavannutkin.

Yleisemmin epäilen, että tämä älykkäiden naisten syndroomasta kärsivät ovat itseään intellektuelleina pitäviä, miehiä halveksivia "feministejä". Nämä henkilöt eivät ole kiinnostavia ihan siitä syystä, että on vaikea pitää haluttavana naista, joka halveksii minua vain sukupuoleni takia, tekee siitä käsittämättömiä yleisyksiä (jotka eivät edusta syvällistä tieteellistä maailmankatsomusta) ja pahimmillaan väittävät itseään suvaitsevaisiksi (älykkyys ei riitä edes tämän älyllisen ristiriidan havaitsemiseen).

[/quote]

Edellä lainattu vastaaja onnistui pukemaan tämän paremmin sanoiksi kuin olisin itse osannut.

En pidä itseäni mitenkään harvinaisen älykkäänä, enkä varsinkaan mainosta missään olevani älykäs, mutta siitä huolimatta olen kuullut useammalta seurustelu- ja treffikumppaniltani olevani ihanan fiksu ja älykäs. Sanoisin, että suuri osa varsinkin yleisesti tasokkaina pidetyistä miehistä etsii sellaista sopivaa pakettia: luonnonkaunis, sporttinen, mukava, hauska, seksikäs, rento, fiksu, pitää kotitöistä ja omaa tilannetajua.

On varmasti paljon pinnallisia miehiä, joille on tärkeintä naisen seksikkyys ja tiukka kroppa, mutta ainakin kokemusteni perusteella sanoisin, että suuri osa niistä oikeasti fiksuista ja hyvistä miehistä hakee myös niitä yhteisiä arvoja ja sitä, että naisen kanssa pystyy keskustelemaan muustakin kuin kaikkein pinnallisimmista asioista. 

Vierailija
90/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote]

Heh, minua kyllä noista kahdesta kiinnostaisi se silmäpussinen Andersson sata kertaa enemmän... Enkä ole edes erityisen älykäs.

[/quote]

Ja sen huomaa :D

Vierailija
91/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja sen huomaa :D

[/quote]

Itsekin jalkapalloa harrastaneena minulla tosin on sen verran sisäpiirin tietoa, että uskon vahvasti Ronaldon älyn olevan jopa vähäisempi kuin omani. Tai ainakin se on suuntautunut täysin eri asioihin, joten ei kiinnosta. Vai ihan oikeasti pitäisit keski-ikäistä suomalaisnaista, joka kiinnostuu ennemmin portugalilaisesta pallonpotkijasta kuin sivistyneestä, humaanista ja älykkäästä suomalaisesta, jollain tavalla älykkäänä? Taidan tosiaan olla tyhmä kun en ihan ymmärrä.

Vierailija
92/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisen älykkäänä naisena en kyllä ole huomannut, että miesten kiinnostumattomuus siitä johtuisi... Päin vastoin, taidan minä vaatia mieheltä älykkyyttä (ei välttämättä oppineisuutta) ja viisautta, jotakin sellaista mistä näkee että toisessa tapahtuu kehitystä. Jonka kanssa on fiilis että ollaan älyllisesti suunnilleen samalla tasolla, tekee arjesta huomattavasti helpompaa.
Miksi kiinnostuisin miehestä, jolle samat asiat eivät.merkitse? Miksi sellaisen pitäisi kiinnostua minusta?
Kyllä, löysin hyvän ja älykkään miehen.

Vierailija
93/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 17:57"]

Pitää olla tyhmä mies, jota ei älykäs nainen kiinnosta. Tekee nimittäin elämän helvetin paljon helpommaksi taistella kovassa maailmassa kimpassa sellaisen kanssa.

[/quote]

Itseä reippaasti älykkäämpi nainen on helvetin vaikea pitää tyytyväisenä. Jos älykkyyden ja sivistyksen erot näkyvät selvästi niin älykkäämpi nainen on todennäköisesti hyvin tyytymätön ja nostaa ennemmin tai myöhemmin kytkintä.

Toisaalta itse ainakin haluan omatoimisen naisen jonka kanssa on älyllisesti tasa-arvoinen suhde. Minulle ei ole ongelma että naiseni tietää enemmän joistain asioista tai myöntää naiselleni olevani väärässä. Elämä on mukavaa jos naisystävä arvostaa, ja aivan perseestä jos häpeää tai väheksyy.

Ihailen nykyistä naistani ja pidän häntä sekä kyvykkäänä että älykkäänä, vaikka minulla on parempi koulutus ja yleissivistys. Hän osaa pyörittää perhettä ja hoitaa joitakin käytännön asioita minua paremmin. M40

Vierailija
94/105 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 11:35"]

Ihailen nykyistä naistani ja pidän häntä sekä kyvykkäänä että älykkäänä, vaikka minulla on parempi koulutus ja yleissivistys. Hän osaa pyörittää perhettä ja hoitaa joitakin käytännön asioita minua paremmin. M40

[/quote]

Mutta tuossahan se useimpien miesten ihannenainen taitaakin olla: älykäs, kyvykäs ja järkevä (ja ilmeisesti muutenkin viehättävä ja naisellinen) nainen, jonka intohimot eivät kuitenkaan suuntaudu liikaa älyllisiin asioihin.

Ripauksen ylimielinen, älyllisiin saavutuksiin keskittynyt ja niistä ylpeä, ja tietyllä tavalla "epänaisellinen" (esim. looginen ja jonkin verran kylmä, ei stereotyyppisen lämmin ja empaattinen) nainen ei varmasti ole monen miehen ihannelistalla.

Vierailija
95/105 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaahan se, mutta ei kaikkia miehiä. Mitä keskinkertaisempi olet, sitä suurempaa joukkoa kiinnostat. Suosituimmat ovat usein hyvin "tylsiä" persoonia. Juhlien keskipisteitä kyllä mutta kahden kesken isoja haukotuksia

Vierailija
96/105 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies myöntää minun olevan fiksumpi vaikka mielestäni on älykäs.
Tosin ei ole mikää idiootti suomijuntti.

Vierailija
97/105 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ovat tähän ketjuun maalailleet syväluotaavia teorioita, miksi "miehet" eivät tykkää "älykkäistä naisista", ovat vääriä henkilöitä ottamaan kantaa koko kysymykseen, kun eivät varmastikaan ole ikinä kohdanneet miestä (tai yleensäkään ketään) älykkäänä naisena (tai yleensäkään ihmisenä), sillä koko otsikon ongelman ja miehet - naiset yleistyksen myöntäminen jo kertoo, ettei kirjoittaja ole kovinkaan älykäs.

Vierailija
98/105 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys kiinnostaa, mutta älykkyyden korostaminen ei.

Vierailija
99/105 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 17:49"]

Älykkäät naiset mielletään monesti kylmiksi. Sama logiika ei päde moesten kihdalla. Ilmeisesti älykkyys mielletään jotenkin maskuliiniseksi ominaisuudeksi, joka ei naiselle tuo juurikaan lisäarvoa.

[/quote]

Sinun mielestäsi siis ilmeisesti näin. Onneksi moni osaa ajatella vähän sinua paremmin.

Vierailija
100/105 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan keskusteluketju. Ei uskoisi, että elämme vuotta 2014 sivistyneessä Eurooppalaisessa valtiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä