Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei abortin vastustajat!

Vierailija
07.10.2014 |

Mitä tekisitte jos:
A) tulisit kuolemaan synnytykseen?
B) lapsi tulisi elämään synnytyksen jälkeen vain pari sekuntia ja kärsisi?
C) lapsi tulisi syntymään vaikeasti vammaisena ja joutuisi elämään letkuissa lyhyen elämänsä?
D) lapsesi (mikäli sinulla on) tulisi raskaaksi ERITTÄIN vastenmielisesti raiskauksesta, ja olisi henkisesti kehittymätön huolehtimaan lapsesta, ja fyysisesti kehittymätön synnytämään sitä?

Älkääkä nyt yhtään kierrelkö, vaan vastatkaa suoraan. Ja jokaiseen kysymykseen.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta aborttia. Mutta nyt kun tässä on aborttikeskustelu, niin kysyisin muilta että onko kukaan muu samaa mieltä että toistuva lapsen saamisen yrittäminen, kun on jo useita- jopa kuusi -keskenmenoa niin melko julmaa? Jos jokaisessa raskaudessa on pelkona ja todennäköisyytenä että menee taas kesken, niin eikö jatkuva yrittäminen ole julmaa sikiöiden kannalta? Nehän joutuvat kärsimään ja kuolemaan, jopa isona sikiönä. Tämähän on tavallaan "tahallista" sikiöiden abortoimista kun "tietää" että taas voi mennä kesken. Minusta se on julmaa. Kyllä kolmen jälkeen pitäisi yrittäminen lopettaa. Tehtaillaan kuolleita sikiöitä vaan koska MINÄ HALUAN LAPSEN!

Siis ymmärrän lapsettomien tuskaa ja halua saada lapsi, ja empatiani ovat heidän puolellaan, mutta tämä asia on vaivannut minua että miksi yritetään about 10 kertaa kun raskaus menee aina kesken? Ja sikiöt voivat todellakin olla jo jopa 20 viikkoisia kun kärsivät ja kuolevat :( .Sitten silmät kirkkaina haukutaan naisia jotka tekevät 10 viikkoiselle alkiolle abortin kerran elämässään. Ottakaa kantaa!

Vierailija
62/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:30"]Ettekö te ymmärrä että abortin vastustajien mielestä lapsi ja mahdollinen kuolema synnytyksessä ja kaikki muu kärsimys on rangaistus siitä että nainen harrastaa seksiä.

Todella vaikeasti vammaista lastakaan ei voi abortoida, sen pitää syntyä ja kuolla kärsien ettei abortinvastustajan tarvitse kärsiä omantunnontuskista raskauden keskeytyksen jälkeen.
[/quote]

Ja höpö höpö. Ei toisten ihmisten tappaminen minulle mitään nautintoa seksin suhteen lisää, tai tappamatta jättäminen sitä vähennä.

Jos äidin henki on vaarassa, hyväksyn abortin, koska silloin yritetään vain pelastaa se, mitä pelastettavissa on. Onnettomuuksissakin pelastetaan ensin se, jonka eloonjäänti on todennäköisempää.

Muuten en hyväksy aborttia. Adoptioon ottajia riittää, ei-toivottua lasta kenenkään ei tarvitse kasvattaa. Vammaisen lapsen elämän arvo ei ole sen vähäisempää kuin terveenkään. Lapsen mahdollinen tuleva kuolema ei ole syy tappaa lapsi kiireellä sitä ennen. Tunnen perheen, jossa lapsi kuoli syöpään, ja ennuste oli jo heti alussa selvä. Lasta ei kuitenkaan tapettu, vaan hoidettiin ja taisteltiin, ja hänestä suurella tuskalla aikanaan luovuttiin. Siitä huolimatta, että loppu oli vaikea.

Abortti on naisille maailmanlaajuisesti suurin uhka nykyään. Tyttövauvoja tapetaan paljon enemmän kuin poikavauvoja. Kun puhutaan naisten oikeuksista, puhuttaisiinko välillä naisten oikeudesta syntyä ja elää, eikä aina naisen oikeudesta tappaa elävä erillinen ihminen sisällään.
[/quote] "ihminen" "tappaa" :'DDD hihhih kun oot hauska. Ootko sattumoisin kuullu että maailmassa on jo nyt vitunmoinen liikakansoitus?
[/quote]

Hih huh, sanotko samat sanat, jos joku tappaa vaikka omat lapsesi? Hyvä vain kun on liikakansoitusta? Syntymätön vauva on oma itsensä, elävä olento, jolla on oma ihmisen DNA, ja oma elämänsä ja tulevaisuutensa.
[/quote]Boom, en hanki lapsia, vihaan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä joka on aborttikriittinen,

Jos vaimoni...

a) Liian keksitty tilanne, 100% todennäköisyyksiä ei ole oikeassa elämässä... Mutta vastaukseksi jos vaimoni olisi tajuissaan ja päättäisi niin sitten niin. Jos vaimoni ei olisi tajuissaan ja minun pitäisi valita kumpi pelastetaan (ensin/todennäköisemmin) valitsisin vaimoni, tietysti haluasin keskustella mm. hänen vanhempiensa kanssa, tai muiden lähiomaisten kanssa...

b) Jos ajaisin autolla sinun lapsesi yli ja olisi selivö että hän kuolee pian ja tuskaisesti, haluaisitko että lopettaisin lapsesi siihen rautaputkella, vai viedäänkö sairaalaan kuolemaan? Toisten puolesta usein ollaan päästämässä tuskista, mutta jos on oma läheinen, niin halutaan hoitoa... entä vaikka sinun vanhempasi, sovitaano että saattohoidetaan hautaan heti kun näyttää etteivät enää toivu? Siis toivoisin ettei abortoitaisi.

c) Jos siis syntyisi lapsi, joka ei ollenkaan vastaisi minun toiveitani, noi xxx paljon kipua, ovat liian teoreettisia ymmärtää käytännössä.... kamala tilanne, mutta en toivoisi abortointia.

d) Kamala tilanne, mutta koska minä en olisi rikoksen uhri/raiskattu, ei päätös olisi minun... MUTTA yleensä näissä tilanteissa abortti tehdään HYVIN PIAN, eli kyseeessä ei olisi kehittynyt sikiö, vaan muutaman jakautumisen "elänyt" munasolu + siittiö, ei olisi mikään onglema minulle että tehtäisiin abortti. Miksi tässä esimerkissä abortoitaisiin kehittynyt lapsi? Ollut kaapattuna/vangittuna jossain monta kuukautta? Jos olisi pitkälle kehittynyt sikiö/raskaus, niin en toivoisi aborttia, mutta edelleen päätös ei olisi minun. M40

Vierailija
65/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:16"]

Mitä tekisitte jos: A) tulisit kuolemaan synnytykseen? B) lapsi tulisi elämään synnytyksen jälkeen vain pari sekuntia ja kärsisi? C) lapsi tulisi syntymään vaikeasti vammaisena ja joutuisi elämään letkuissa lyhyen elämänsä? D) lapsesi (mikäli sinulla on) tulisi raskaaksi ERITTÄIN vastenmielisesti raiskauksesta, ja olisi henkisesti kehittymätön huolehtimaan lapsesta, ja fyysisesti kehittymätön synnytämään sitä? Älkääkä nyt yhtään kierrelkö, vaan vastatkaa suoraan. Ja jokaiseen kysymykseen.

[/quote]

A: melkein kaikki, kuten minäkin, sallivat abortin AINOASTAAN siinä tilanteessa että äidin henki on vaarassa. Joten abortti ok vain tämäntyyppisissä tapauksissa. 

B: ei aborttia, ja hän saisi tottakai vahvoja särkylääkkeitä lyhyen elämänsä ajan. Saisi ainakin elää luonnollisesti sen ajan jonka elää, oli se sitten alle minuutin verran. Ihan niinkuin se abortti ei sattuisi, kipuaisti kehittyy hyvin varhain... Ja "sikiöhän" ei mitään kipulääkkeitä edes saa kun hänet ronkitaan väkivaltaisesti kohdusta ulos!

C: ei aborttia, eläisi letkuissa sen lyhyen elämän. Saisi ainakin elää ja saisi hoitoa, ei murhaa.

D: jos tyttärelleni kävisi näin olisi se tietysti kamalaa. Mutta lapsen vikahan se ei mitenkään ole, vaan raiskaajamiehen. Lapsi saisi siis elää, ja mies toivottavasti vankilaan! Koska hän olisi raskaana, on hän myös fyysisesti kykeneväinen synnyttämään, hänellähän on menkat ja pystyy tulemaan raskaaksi. Ei ole mitään "hän on vielä fyysisesti kykenemätön synnyttämään" koska luonto huolehtii siitä että tytöt saavat kuukautiset kun ovat valmiita saamaan lapsia, tulemaan raskaaksi. Jos ei oikeasti olisi fyysisesti valmis hän ei raskautuisi tai ainakin tulisi keskenmeno. Aikoinaan oli normaalia että esim 12-vuotiaat saivat lapsia, ja synnyttivät 13-vuotiaana. Ei missään tapauksessa aborttia! Olisi varmasti henkisesti niin nuori että ei voisi huolehtia kunnolla, Sitten hän saisi päättää ja puhuisimme että haluaako kenties antaa lapsen adoptioon, se olisi hyvä vaihtoehto. Vastasyntyneitä suomalaisia lapsia kuitenkin halutaan adoptoida. Jos ei halua niin minä ja muu suku auttaisimme huolehtimaan lapsesta. Tai avoin adoptio. Kunhan lapsi saa elää.

Vierailija
66/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:16"]

Mitä tekisitte jos: A) tulisit kuolemaan synnytykseen? B) lapsi tulisi elämään synnytyksen jälkeen vain pari sekuntia ja kärsisi? C) lapsi tulisi syntymään vaikeasti vammaisena ja joutuisi elämään letkuissa lyhyen elämänsä? D) lapsesi (mikäli sinulla on) tulisi raskaaksi ERITTÄIN vastenmielisesti raiskauksesta, ja olisi henkisesti kehittymätön huolehtimaan lapsesta, ja fyysisesti kehittymätön synnytämään sitä? Älkääkä nyt yhtään kierrelkö, vaan vastatkaa suoraan. Ja jokaiseen kysymykseen.

[/quote]

Juuri nuo asiat ovat niitä, jolloin myös minä hyväksyn abortin, lisättynä vielä kaikkien raiskauksen uhrit, sekä jo raskausaikana nähtävät lapsen vammaisuudet.. Muuten en hyväksy aborttia.

Vierailija
67/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/71 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän en tietäisi etukäteen, mutta mieheni kasvattaisi hyvin lapsemme ja rakastaisi häntä minunkin edestäni. Toivottavasti hän löytäisi ajan kanssa sitten uuden vaimon, jotta lapseni saisi myös rakastavan äitihahmon elämäänsä.

Tätäkään en tietäisi etukäteen. Se olisi minulle suuri sokki.

C) lapsi tulisi syntymään vaikeasti vammaisena ja joutuisi elämään letkuissa lyhyen elämänsä?

Vaikeasti vammaiset ovat ihmisiä tunteineen, iloineen ja suruineen siinä missä terveetkin ihmiset. Heillä on toimivat aistit, ja he kykenevät kommunikoimaan ympäristön kanssa omalla tavallaan. Olisi erittäin valitettavaa, jos lapseni syntyisi vaikeasti vammaisena, ja surutyö kestäisi varmasti pitkään.

D) lapsesi (mikäli sinulla on) tulisi raskaaksi ERITTÄIN vastenmielisesti raiskauksesta, ja olisi henkisesti kehittymätön huolehtimaan lapsesta, ja fyysisesti kehittymätön synnytämään sitä?

Abortti ei olisi minun vaan lapseni päätettävä asia. Tukisin lastani, päättäisi hän mitä tahansa. Jos hän haluaisi synnyttää ja antaa lapsen adoptioon, se olisi minun hyväksyttävä. Jos hän haluaisi abortin, senkin hyväksyisin. Mikäli lapseni haluaisi synnyttää ja pitää lapsen, voisin ottaa lapsen kasvatettavakseni.

Vaikka itse en tekisi aborttia, hyväksyn sen, että joku muu tekee. Abortin tekeminen on omantunnon kysymys. Minun omatuntoni ei sallisi sisälläni kasvavan lapsen tappamista. Usein luonto hoitaakin asian ihmisen puolesta, ja elimistö poistaa itsenäiseen elämään kykenemättömät sikiöt luonnollisen keskenmenon kautta. Kolme keskenmenoa kokeneena olen saanut paljon lohtua tästä ajatuksesta. Onneksi elävään vauvaan päätynyt raskaus toi meille terveen lapsen.

Vierailija
69/71 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 19:32"]A) Kukaan lääkäri ei sano noin, että tulet kuolemaan.. Joten tällaista tilannetta ei ole. Jos lääkäri puhuu suurista riskeistä, luulisin että synnyttäisin silti.

B)Synnyttäisin

C)Synnyttäisin

D)Tukisin lastani hänen päätöksessään, päättää hän sitten synnyttää tai tehdä abortin.

[/quote] No sehän vasta itsekästä onkin että synnytät sen lapsen tänne kärsimään!

Vierailija
70/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisitte jos:

Kuolisinko siis vain synnytykseen, vai myös raskauteen? Ainut tapaus jossa hyväksyn abortin (ja silloinkaan tavoitteena ei saa olla lapsen elämän lopettaminen vaan hänet pitää pyrkiä pelastamaan jos mahdollista), on silloin jos raskaus vaarantaa äidin hengen. Alkuraskaudessa tämä valitettavasti tarkoittaa aina lapsen kuolemaa. Muussa tapauksessa raskauden annettaisiin jatkua, kunnes lapsi on tarpeeksi vanha selviämään kohdun ulkopuolella, ja sitten sektio.

Ensinnäkin epäilisin, miten tämä voitaisiin 100% varmuudella tietää. Jos asia olisi tiedossa, vaatisin lasta varten varattavaksi välittömästi kipulääkityksen, jolla hänen kipujaan helpotettaisiin ja hän saisi kuolla rauhassa äidin sylissä.

Sitten se olisi hänen elämäänsä ja siihen olisi sopeuduttava. Jättäytyisin hoitamaan häntä, jotta hänen ei tarvitsisi olla yksin laitoksessa, tai jos mahdollista niin hoitaisin kotona. Hirveä tilanne, mutta minulla ei ole oikeutta toimia pyövelinä ja päättää kuka saa elää ja kenen on kuoltava.

Minulla on lapsia. Ensinnäkin, minä teen moraalipäätökset vain itseni kohdalla, lapset saavat valita omat tiensä ja arvonsa. Jokainen päättää itse lain puitteissa miten toimii. Jos hän olisi fyysisesti kyvytön raskauteen eli raskaus vaarantaisi hänen terveytensä, ks. kohta A. Jos hän olisi vain kyvytön huolehtimaan vauvasta, minä adoptoisin tai auttaisin hoitamisessa.

Älkääkä nyt yhtään kierrelkö, vaan vastatkaa suoraan. Ja jokaiseen kysymykseen.

Pyrin aina vastaamaan rehellisesti ja suoraan jos kysytään.

Vierailija
71/71 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:16"]

[/quote]

A: melkein kaikki, kuten minäkin, sallivat abortin AINOASTAAN siinä tilanteessa että äidin henki on vaarassa. Joten abortti ok vain tämäntyyppisissä tapauksissa. 

B: ei aborttia, ja hän saisi tottakai vahvoja särkylääkkeitä lyhyen elämänsä ajan. Saisi ainakin elää luonnollisesti sen ajan jonka elää, oli se sitten alle minuutin verran. Ihan niinkuin se abortti ei sattuisi, kipuaisti kehittyy hyvin varhain... Ja "sikiöhän" ei mitään kipulääkkeitä edes saa kun hänet ronkitaan väkivaltaisesti kohdusta ulos!

C: ei aborttia, eläisi letkuissa sen lyhyen elämän. Saisi ainakin elää ja saisi hoitoa, ei murhaa.

D: jos tyttärelleni kävisi näin olisi se tietysti kamalaa. Mutta lapsen vikahan se ei mitenkään ole, vaan raiskaajamiehen. Lapsi saisi siis elää, ja mies toivottavasti vankilaan! Koska hän olisi raskaana, on hän myös fyysisesti kykeneväinen synnyttämään, hänellähän on menkat ja pystyy tulemaan raskaaksi. Ei ole mitään "hän on vielä fyysisesti kykenemätön synnyttämään" koska luonto huolehtii siitä että tytöt saavat kuukautiset kun ovat valmiita saamaan lapsia, tulemaan raskaaksi. Jos ei oikeasti olisi fyysisesti valmis hän ei raskautuisi tai ainakin tulisi keskenmeno. Aikoinaan oli normaalia että esim 12-vuotiaat saivat lapsia, ja synnyttivät 13-vuotiaana. Ei missään tapauksessa aborttia! Olisi varmasti henkisesti niin nuori että ei voisi huolehtia kunnolla, Sitten hän saisi päättää ja puhuisimme että haluaako kenties antaa lapsen adoptioon, se olisi hyvä vaihtoehto. Vastasyntyneitä suomalaisia lapsia kuitenkin halutaan adoptoida. Jos ei halua niin minä ja muu suku auttaisimme huolehtimaan lapsesta. Tai avoin adoptio. Kunhan lapsi saa elää.
[/quote] Entä jos tekisi abortin ilman lupaasi? :))
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän