Aivan järkyttävä synnytysvideo! Ei heikkohermoisille!
Kommentit (381)
Ei tuossa mitään kamalaa ollut muuta kuin ne pihdit ja sen naisen huuto. Tuli yhtäkkiä taas elävästi mieleen toinen synnytykseni. Ei tarvittu pihtejä mutta synnytin luomuna ja nopeassa hötäkässä tuli pientä repeämääkin. En muista koska olisin huutanut niin kovaa ja mies sanoi synnytyksen jälkeen huuli väristen että käy hakemassa sterilisaation (nopeasti kyllä sittemmin molemmilla ääni muuttunut kellossa). Ekassa tehtiin eppari ja käytettiin imukuppia mutta synnytys oli (puudutuksineen) paljon rauhallisempi ja helpompi kuin toinen. Onneksi en ole ollut näkemässä että mitä siellä alapäässä tapahtuu :D
Sektio on lapselle huonompi vaihtoehto. Alapääsynnytys ja siitä suoraan äidin rinnalle pitää vastasyntyneen stressin alhaisena. Toisin kuin sektio. Totesin ihan vain siksi kun täällä on taas ihmisiä jotka eivät voi ymmärtää miksei kaikki tee sektiota
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:55"]
MUTTA MIKSI VITUSSA NAISILLE EI ANNETA KIVUNLIEVITYSTÄ PONNISTUSVAIHEESEEN? VARSINKIN, JOS JOUDUTAAN KÄYTTÄMÄÄN IMUKUPPIA.
[/quote]
KOSKA EI OLE AIKAA, SE LAPSI PITÄÄ SAADA ULOS JA HETI. Ja voin sanoa, että hyvin harva äiti siinä haluaa odotella sitä puudutusta. Suurin osa kärsii ne kivut vaikka sitten karjuen kuin odottaa puudutusta ja synnyttää sitten kuolleen lapsen.
[/quote]
MIKSEI NUKUTETA, UNI TULEE 10 SEKUNNISSA. SITTEN VAAN PIHDIT JA IMURIT KÄYTTÖÖN.
suunniteltu sektio on äidille tilastollisesti yhtä turvallinen/vaarallinen kuin instrumenttiavusteinen synnytys(esim imukuppi). miksei kukaan pelottele niillä? ja faktaa tästä löytyy uudesta nanneli pallasmaan väitöskirjasta, löytyy googlellakin. otan mieluummin sektion kuin riskin imukuppi/pihtisynnytykseen.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:00"]
Eikö nämä tämänsisältöiset videot yleensä vaadi kirjautumista youtubessa? Miksi tämä aukesi ilman kirjautumista?
[/quote]
Videon lataaja ei ole laittanut videoon kirjautumista eikä myöskään kukaan Youtuben käyttäjä ole sitä vaatinut.
Mulle ei annettu kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen joten se siitä, että suomessa muka kaikki saisivat kivunlivitystä. Ja minun kohdalla olisi todellakin ollut aikaa sitä kivunlievitystä antaa! Ilokaasua en edes saanut, koska olisi kuulema sekoittanut minut enkä olisi pystynyt ponnistamaan. Ja sittenhän siinä ponnistettiin yli tunti ilman minkäänlaista kivunlievitystä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:01"]
Sektio on lapselle huonompi vaihtoehto. Alapääsynnytys ja siitä suoraan äidin rinnalle pitää vastasyntyneen stressin alhaisena.
[/quote]
Stressin? Onko ihmisillä stressi jo syntyessään...taas opin uutta M33
Pystyittekö oikeasti katsomaan tuon videon loppuun? Kykenin katsomaan noin 10 sekuntia, eikä siinä ajassa ehditty näyttämään kuin pihtien lyöminen pilluun. Mestausvideoita ja sensellaisia olen kyennyt katsomaan ihan helposti, mutta täytyy sanoa, että nyt ei vaan kertakaikkiaan pysty! :D
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:44"]
Kyllähän se jotain kertoo jos kätilöt ovat sitä mieltä ettei tässä videossa kysymyksessä paha synnytys. Oiskohan aika muuttaa jo sitä synnytyskulttuuria. Suunniteltuja sektioita vaan useimmille. Eipä tulisi tuollaista paskaa kenenkään siedettäväksi eikä sadistiset kätilöt/lääkärit pääsisi nauttimaan...
[/quote]
Samaa mieltä, suomen sairas kulttuuri synnytysten ympärillä tulee taas ilmi näissä kommentteissa, mahdollisimman paljon kidutusta vaan, jotta kätilöt pääsevät nautiskelemaan, maan tapa.
[/quote]
Jep, samaa mietin, että ei ainakaan kerro mitään hyvää, että terveydenhoitoalalla olevat ja kätilöt eivät näe mitään ihmeellistä videossa.... On uskomatonta, miten ihmiset turtuvat vallitseviin käytäntöihin, eikä suurimmalle osalle tule mieleenkään kyseenalaistaa asioita.
Olen itse synnyttänyt kaksi kertaa alakautta ja onneksi olen välttynyt miltään toimenpiteiltä. Mulle ainakin kerrottiin, että imukuppikin on jo poikkeustapaus eikä siihen herkästi ryhdytä. Pihtisynnytys on jo todella harvinaista ja kyseessä on hätätilanne. Taatusti siinä on "mitään ihmeellistä" siinä vaiheessa.
Mulle tehtiin ekassa synnytyksessä eppari, mutten edes huomannut sitä. En tiedä puudutettiinko - ehkä. Se tehtiin siinä vaiheessa, kun isokokoinen lapsi ei vaan mahtunut muuten ulos ja olin jo ponnistanut yli tunnin. Pyysin imukuppia, mutten saanut - toimenpiteitä kun vältetään jos ei ole pakko! Ihmettelen siis tosi paljon noita kätilöitä, joiden mielestä lähes tajuttomana retkottava synnyttäjä on ihan normisettiä, samoin kuin harvinainen toimenpide synnytyksen yhteydessä... Itse sain olla aktiivinen koko synnytyksen ajan, ja ajatus jo jostain jalkatelineistä on ihan kauhea.
[/quote]
Tilanne on vähän eri jos olet tehnyt sitä työtä 14 vuotta yliopistollisessa keskussairaalassa. Toki, onneksi useimmat synnytykset eivät ole pihti- tai imukuppisynnytyksiä. Eivätkä päädy esim. hätäsektioon. Mutta tällä kokemuksella en nyt ihan rehellisesti voisi väittää järkyttyväni videon sisällöstäkään, vaikkei se toki se perus-alatiesynnytys olekaan.
Uskon myös, että se on potilaiden etu että lääkärit ja kätilöt eivät järkyty poikkeustilanteista vaan reagoivat niihin "kylmän" ammattimaisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:21"]
hyi kamala. onneksi itse sain molemmat sektiolla. tuo oli kyllä järkyttävää katseltavaa. :(
[/quote]
Suunnilleen samalta on omakin synnytyksesi näyttänyt, siinä vain on veitsellä vedetty maha halki. Sitten lapsi on sieltä samalla lailla väkivalloin nostettu.
[/quote]
kuule, minut oli täysin puudutettu, tilanne oli rauhallinen ja hallinnassa. alavatsaan tehtiin pieni siisti viilto, josta ei ole enää jälkeäkään. Minua ei satutettu, ja ennenkaikkea vauvat syntyivät turvallusesti ja hallitusti.
kyllä, olen erittäin tyytyväinen etten ole mitään tuollaista järjetöntä teurastusta joutunut kokemaan. en voi edes kuvitella miltä tuo voi tuntua!! Miksi naista ei tuossa vaiheessa edes yritetä puuduttaa???!! järkyttävää ja epäinhimillistä.
[/quote]
Jos sinäkin olisit synnyttänyt itse, tietäisit ettei se aina mene niin kuin elokuvissa :)
[/quote]
niinpä, luojan kiitos minun ei ole tarvinnut sitä tietoa oman kokemuksen kautta saada ja kaikki meni niin hyvin kuin vain voi.
Huh. Onneksi ei tarvitse synnyttäneiiin naisiin kajota.
[/quote]
Epäilemättä sun sosiaalisilla taidoilla kajotaan vain ruumiisiin.
[/quote]
Olen naimisissa ihanan lapsettoman naisen kanssa. :) Kamala ajatus, että aiheuttaisin välillisestikään hänelle tuollaista väkivaltaa. Ja mahdotonta olisi kyllä pitää seksuaalisena enää naista, jos tuota olisin seuraamassa vieressä.
M33 sulla onkin sitten paljon opittavaa vielä.
En ite uskalla kattoa videota. Luin kuitenkin tän ketjun kommentit. Mun eka synnytys päättyi pihteihin. Karmea kokemus. Jalat nostettiin telineisiin ja väliliha puudutettiin mut lääkäri ei oottanut puutumista ennen leikkaamista. Teki kipeää ja huusin. Vauva tuli ulos tokalla ponnistuksella ja tunsin miten repesin. Leikkurissa sitten nukutuksessa ommeltiin kasaan. Kipeä olin pitkän aikaan. Lapsi oli onneksi hyvävointinen. Vähän epäselväksi jäi miksi pihdit eikä imukuppia. Ilmeisesti vauva ei hieman väärän asennon takia laskeutunut kunnolla. Sydänäänet oli myös laskeneet synnytyksen aikana muutaman kerran.
Sektio on lapselle huonompi vaihtoehto. Alapääsynnytys ja siitä suoraan äidin rinnalle pitää vastasyntyneen stressin alhaisena. Toisin kuin sektio. Totesin ihan vain siksi kun täällä on taas ihmisiä jotka eivät voi ymmärtää miksei kaikki tee sektiota
[/quote]
Kyllä, kyllä! Onhan se suuri vauvan stressaantumisen riski paljon kammottavampi asia kuin korkeampi vauvan vammautumisen ja kuoleman riski. Siinä vaiheessa, kun oma lapsi on jälkeenjäänyt synnytyksenaikaisen hapenpuutteen vuoksi, on lohdullista ajatella, että ainakaan sen ei tarvinnut ressata;););););)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:03"]
Sektio on lapselle huonompi vaihtoehto. Alapääsynnytys ja siitä suoraan äidin rinnalle pitää vastasyntyneen stressin alhaisena.
[/quote]
Stressin? Onko ihmisillä stressi jo syntyessään...taas opin uutta M33
[/quote]
Kyllä, syntymä on erittäin suuri stressitilanne ihmiselimistölle, mikä on mitattavissa ihan stressiin liittyvien hormonien määristä kehossa. Itse asiassa vain kuolema on suurempi stressi kuin syntymä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:02"]
Mulle ei annettu kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen joten se siitä, että suomessa muka kaikki saisivat kivunlivitystä.
[/quote]
Tälläisiä tilanteita varten on hyvä jo kotona lähtiessä ottaa 2x400mg burana niin ei tarvitse tuntea kipua.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:04"]
Pystyittekö oikeasti katsomaan tuon videon loppuun? Kykenin katsomaan noin 10 sekuntia, eikä siinä ajassa ehditty näyttämään kuin pihtien lyöminen pilluun. Mestausvideoita ja sensellaisia olen kyennyt katsomaan ihan helposti, mutta täytyy sanoa, että nyt ei vaan kertakaikkiaan pysty! :D
[/quote]
Pysty katsomaan mestausvideoita ja sen sellaisia, mutta et lapsen syntymää joka on luonnollisin asia maailmassa, tuossa nyt vaan avustettu. Olisikohan syytä tarkistaa realiteetit. En todellakaan pysty katsomaan mestausvideoita ja sen sellaista, eikä niitä todellakaan pitäisi näyttää missään uutissivustoilla. En ole edes aikonut katsoa.
Tuon synnytysvideon kyllä katsoin, enkä liiemmin hätkähtänyt.
Siis kuka tätä alatiesynnytys-propagandaa haluaa levittää? Mun puolesta kaikille naisille vaan suunniteltu sektio. Se on tasa-arvoista eikä kukaan joudu tuollaiseen kidutukseen.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:06"]
[/quote]
Kyllä, kyllä! Onhan se suuri vauvan stressaantumisen riski paljon kammottavampi asia kuin korkeampi vauvan vammautumisen ja kuoleman riski. Siinä vaiheessa, kun oma lapsi on jälkeenjäänyt synnytyksenaikaisen hapenpuutteen vuoksi, on lohdullista ajatella, että ainakaan sen ei tarvinnut ressata;););););)
[/quote]
Oletko vain vähän tyhmä vai provo? Stressiä on sekä psyykkistä, että fyysistä, tässä ei ole puhe psyykkisestä. Fyysinen stressi esim. hapenpuutteen vuoksi johtaa kuolemaan ja samoja stressihormoneita erittyy sekä psyykksiessä että fyysisessä stresissä, toisessa vaan vähän enemmän.
Aye aye aye! Los Diaz Madre de Putin!!!! Aye aye aye!!!