Aivan järkyttävä synnytysvideo! Ei heikkohermoisille!
Kommentit (381)
Tuossa ei mitenkään mene pillu päreiksi. Pieni episiotomia, josta jää pieni melko näkymätön arpi on ainoa mitä tuosta jää synnyttäjälle. Todennäköisesti ei aiheuta yhtään mitään ongelmia seksielämään (ei minulle ainakaan ole aiheuttanut, on tehty episiotomia ja ommeltu).
Osaan myös espanjaa ja tuon videon kommenttiosiossahan synnytyksen hoitanut lääkäri Carlos Morales kommentoi videota, ja siitä käy ilmi että tässä ei todellakaan lapsi eikä äiti kuole tai mitään pahaa tapahdu. Pihtisynnytykseen lähdettiin lapsen pulssin epäsäännöllisyyden takia ("Fue forcep de urgencia por alteraciones de frecuencia cardiaca fetal ") mutta kaikki meni hyvin.
Hyi nyt saakeli tuo välilihan leikkaus. Olen vapaaehtoisesti lapseton, mutta karmiva video silti.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:34"]
En ymmärrä miksi nykyaikana naisten pitää kärsiä noin, kun on vaihtoehtoja.
[/quote]
Koska seksi on syntiä, ja sen takia naisten pitää kärsiä mahdollisimman paljon.
Tiesittekö mitä irlannissa esim. tehtiin vielä vähän aikaa sitten synnytyksissä? Leikattiin luuleikkurilla lantioluut paskaksi, ilman puudutusta, tai nukutusta. Tämäkin varmasti hyvä juttu noiden naisten kärsimyksestä nauttivien mielestä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:26"]
Videon lataaja, eli tuo synnytyslääkäri on kommenteissa kommentoinut lapsen ja äidin voivan hyvin. Oli pakko kääntäjällä kääntää. Jäikö se nyt vielä jollekin epäselväksi? :)
[/quote]
Mistäs päättelit, että videon lataaja on synnytyslääkäri? Harjoittele sitä kääntäjän käyttöä vielä hieman...
[/quote]
NO MITÄ JOS ITSE KÄÄNTÄISIT SEN KOKO TEKSTIN? :D Mitä jos te kaikki vaan kääntäisitte itse ne tekstit. Joku random densoko sen on sinne ladannut?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:34"]Myös minä olen kateellinen niille naisille, jotka ovat kokeneet synnytyksensä kauniina tapahtumana. Itse en ole vaan hirveänä teurastuksena, vaikka imukuppia ei tarvinnutkaan käyttää. Eppari tehtiin ilman puudutusta, puukolla vaan viillettiin.
Ap:n laittama video on hirveä, harmittaa kun katsoin. Pahinta on tuo äidin huuto ja se ettei äiti liikkunut eli varmaan jotenkin köytetty kiinni? Pahinta tuossa videossa on ehkä myös se, ettei se oikeasti ole kovin paha, varmasti on pahempiakin. En ymmärrä miksi nykyaikana naisten pitää kärsiä noin, kun on vaihtoehtoja.
[/quote]
Naisten ei tarvitsisi kärsiä jos naiset pitäisivät yhdessä toistensa puolia eivätkä vähättelisi toisten synnytyskokemuksia tai pelkoja. Aina vedotaan että naisen nyt vaan kuuluu synnyttää ja kärsiä siitä, niin on tehty tuhansia vuosia.
Kylläpä täällä näitä välilihanhimoisia kätilöitä tuntuu olevan kommentoimassa. Juuri tuon takia ajoin taksilla 100km matkan Tammisaareen synnyttämään: Ettei tarvitse pelätä, että kätilö siellä väijyy tilaisuutta silpoa väliliha ihan huvikseen.
Kätilönä täytyy kommentoida, että ellei kyseessä olisi hätätapaus, minkä takia pihteihin on päädyttykin, niin episiotomiaa ei olisi varmasti edes tarvittu. Minusta näytti tapaukselta jossa lapsi olisi pystynyt syntymään ilmankin, jos olisi vaan ollut mahdollisuus odotella äidin supistuksia ja ponnistuksia. Mutta pihteihin päädytään aina jonkun hädän takia, ja silloin ei ole välttämättä aikaa odotella kudosten luonnollista venymistä ja äidin ponnistamista. Ei kuitenkaan minusta mitenkään erityisen järkyttävä synnytysvideo.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:21"]
Ymmärtäisin nuo kauhistelut ja yököttelyt jos kommentoijat olisivat miehiä, mutta oletettavasti aikuiset, synnyttäneet naiset. En ole edes hoitoalalla, mutta en kauhistunut yhtään. Luulin että videossa on jotain oikeasti hirveää.
[/quote]
Miksi aiukuiset synnyttäneet naiset eivät voisi kauhistella? Minulle tuli aivan kauhea olo ja pyörrytys kun katsoin tuota, vaikka olen itsekin synnyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:41"]
Kylläpä täällä näitä välilihanhimoisia kätilöitä tuntuu olevan kommentoimassa. Juuri tuon takia ajoin taksilla 100km matkan Tammisaareen synnyttämään: Ettei tarvitse pelätä, että kätilö siellä väijyy tilaisuutta silpoa väliliha ihan huvikseen.
[/quote]
Voi luoja :D Jos pihtisynnytykseen ruvetaan, niin eppari tehdään. Pihtisynnytykseen ei ruveta, ellei ole pakko. Epparia ei tehdä nykyisin enää ellei ole pakko. Kukaan ei sun eppariasi haluaisi silpoa vaikkapa Jorvissa tai Naistenklinikallakaan. Ketään ei kiinnosta sinun välilihasi pätkääkään.
Kyllähän se jotain kertoo jos kätilöt ovat sitä mieltä ettei tässä videossa kysymyksessä paha synnytys. Oiskohan aika muuttaa jo sitä synnytyskulttuuria. Suunniteltuja sektioita vaan useimmille. Eipä tulisi tuollaista paskaa kenenkään siedettäväksi eikä sadistiset kätilöt/lääkärit pääsisi nauttimaan...
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:26"]
Videon lataaja, eli tuo synnytyslääkäri on kommenteissa kommentoinut lapsen ja äidin voivan hyvin. Oli pakko kääntäjällä kääntää. Jäikö se nyt vielä jollekin epäselväksi? :)
[/quote]
Mistäs päättelit, että videon lataaja on synnytyslääkäri? Harjoittele sitä kääntäjän käyttöä vielä hieman...
[/quote]
NO MITÄ JOS ITSE KÄÄNTÄISIT SEN KOKO TEKSTIN? :D Mitä jos te kaikki vaan kääntäisitte itse ne tekstit. Joku random densoko sen on sinne ladannut?
[/quote]
On huolehtivainen synnytyslääkäri kun on ladannut (sama lataaja) sinne ihan koko perheestä videoita..
Eli kyllä lataaja on ihan joku muu kun tämä synnytyslääkäri...
Huh. Onneksi ei tarvitse synnyttäneiiin naisiin kajota.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:44"]
Kyllähän se jotain kertoo jos kätilöt ovat sitä mieltä ettei tässä videossa kysymyksessä paha synnytys. Oiskohan aika muuttaa jo sitä synnytyskulttuuria. Suunniteltuja sektioita vaan useimmille. Eipä tulisi tuollaista paskaa kenenkään siedettäväksi eikä sadistiset kätilöt/lääkärit pääsisi nauttimaan...
[/quote]
Samaa mieltä, suomen sairas kulttuuri synnytysten ympärillä tulee taas ilmi näissä kommentteissa, mahdollisimman paljon kidutusta vaan, jotta kätilöt pääsevät nautiskelemaan, maan tapa.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:47"]
[/quote]
Epäilemättä sun sosiaalisilla taidoilla kajotaan vain ruumiisiin.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:41"]
[/quote]
Olen kätilö ja myönnän että valitettavasti on tutkimustenkin mukaan totta, että eri synnytyspaikkojen välillä on merkittäviä eroja siinä, paljonko tehdään välilihan leikkauksia alatiesynnytyksissä. Koska kuitenkaan eri synnytyspaikoissa ei ole merkittäviä eroja (Suomessa) onnistuneiden synnytysten välillä, lienee totta että osa välilihan leikkauksista on turhia.
On varmasti vanhan koulukunnan kätilöitä, jotka uskovat että automaattisesti episiotomia paranee paremmin kuin repeämä. Tutkimukset tosin osoittavat nykyisn täysin päinvastaista. Pienen repeämän olisi parempi antaa syntyä kuin tehdä automaattisesti episiotomia. Välilihaa voidaan myös tukea manuaalisesti synnytyksen aikana mikä vähentää repeämien riskiä. Itse teen sen aina. Mutta vaikka syystä tai toisesta jouduttaisiinkin episiotomiaan, ei tarvitse pelätä että alapää tai seksielämä olisi sen takia automaattisesti pilalla: useimmat niistä parantuvat täysin haitattomiksi. Silti toki tarpettomia operaatioita tulisi välttää.
TÄMÄN takia halusin lapsen syntyvän sektiolla. Enkä ole katunut sekuntiakaan. En koskaan ole ollut mistään niin varma kuin siitä että haluan ehdottomasti sektion.
[/quote]
[/quote]
HAHAHAHAHAAH! Illan paras :D
[/quote]
[/quote]
Et taida olla ihan päästäs terve??
Video tavallaan huvitti, kun alkoi ajatella omaa synnytystä. Ei ällöttänyt tms.