Miten voi koskaan onnistua painon pudotuksessa,
kun ei tykkää mistään terveellisestä?
Perunoita rakastan, teen siitä vaikka mitä herkkuja. Pastakin on hyvää. Leipää rakastan yli kaiken. Olen allerginen maissille, inhoan yli kaiken mantelia, kookosta, parsaa, kukkakaalia, pähkinöitä ja siemeniä. Eli jo vehnäjauhojen jättäminen on vaikeaa, kun sen tilalle ei löydy mitään syötävää. Miksikään pelkän salaatin ja erilaisten lihojen syöjäksi musta ei ole eikä mitkään pekoni ja muna aamiaiset uppoa.
Mä en saa mitenkään itseäni niskasta kiinni, koska haluan nauttia syömisestä. Edes se ei enää onnistu, että pidän yhden herkkupäivän viikossa. Aina se karkaa käsistä.
Mikä mussa on oikein vikana?
Kommentit (21)
Ehkä mun pitäisi lisätä ruokakertoja, niin saisin syödä useammin. Nyt tuntuu siltä kuin söisin itseni joka kerta ähkyyn ja kiloja kertynyt ihan liikaa ja voin tehdä sen monta kertaa päivässä. Ja ne herkut, niitä on liian vaikea vastustaa.
Liityt meijän tulevaan ketjuun ja laihdutetaan. Ketju ilmestynee illalla! ;)
Ei tarvitse jättää perunaa tai vehnäjauhoja että laihtuu, ei todellakaan! Minä laihdutin 23 kg syöden noita ihan jatkuvasti. Rajoitin vaan energiansaannin 1500 kcal päivä, laskin sen Kiloklubin avulla mitä saan, ja syömisen laatua en rajoittanut mitenkään.
Saathan sä syödä vaikka pelkkää perunaa jos haluat, mutta älä syö sitä liikaa. Määrästähän siinä vain on kysymys. Ihminen voi elää hoikkana vaikka pelkällä suklaalla.
ei sun tarvii luopua perunasta, pastasta ja leivästä ja ryhtyä höpötyskarppaajaksi. Kohtuus kaikessa syömisenkin suhteen ja ala opettelemaan uusien makujen syöntiä esim juurikin parsakaali :)
Kiitti, täytyy yrittää!
4/7 Liityn todellakin teidän ketjuun.
Ap
Saat syödä ihan mitä haluat, kun syöt vähemmän. Laske mikä kulutuksesi on ja syö 1/3 tai liki puolet vähemmän. Painostasi riippuen siis päivässä 1000-1500kcal.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:04"]Saat syödä ihan mitä haluat, kun syöt vähemmän. Laske mikä kulutuksesi on ja syö 1/3 tai liki puolet vähemmän. Painostasi riippuen siis päivässä 1000-1500kcal.
http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja
[/quote]
Kyllä tuollaiset kituutuskalorimäärät saavat vain repsahtamaan ylensyöntiin ja herkkuihin. Laihdutuskin saattaa tyssätä, kun keho voi mennä säästöliekille
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:01"]
ei sun tarvii luopua perunasta, pastasta ja leivästä ja ryhtyä höpötyskarppaajaksi. Kohtuus kaikessa syömisenkin suhteen ja ala opettelemaan uusien makujen syöntiä esim juurikin parsakaali :)
[/quote]
Mikä on höpötyskarppaaja?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:04"]Saat syödä ihan mitä haluat, kun syöt vähemmän. Laske mikä kulutuksesi on ja syö 1/3 tai liki puolet vähemmän. Painostasi riippuen siis päivässä 1000-1500kcal. http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja [/quote] Kyllä tuollaiset kituutuskalorimäärät saavat vain repsahtamaan ylensyöntiin ja herkkuihin. Laihdutuskin saattaa tyssätä, kun keho voi mennä säästöliekille
[/quote]
Olen saanut ohjeen ravitsemusterapeutilta ja lääkäriltä. Kuinka paljon itse olet laihduttanut ja millä kalorimäärällä? Kymmeniä kiloja?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:04"]Saat syödä ihan mitä haluat, kun syöt vähemmän. Laske mikä kulutuksesi on ja syö 1/3 tai liki puolet vähemmän. Painostasi riippuen siis päivässä 1000-1500kcal. http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja [/quote] Kyllä tuollaiset kituutuskalorimäärät saavat vain repsahtamaan ylensyöntiin ja herkkuihin. Laihdutuskin saattaa tyssätä, kun keho voi mennä säästöliekille
[/quote]
Olen saanut ohjeen ravitsemusterapeutilta ja lääkäriltä. Kuinka paljon itse olet laihduttanut ja millä kalorimäärällä? Kymmeniä kiloja?
[/quote]
1600kcal kalorimäärällä 15 kiloa. Ohjeilla, jotka käytiin myös ravitsemusterapeutin kanssa läpi.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:06"]
[/quote]
[/quote]
Mä kyllä hieman epäilen, että kukaan ravitsemusterapeutti tai lääkäri ei suosittele tiputtamaan kymmeniä kiloja 1000 kcal määrillä.
OK. Ja minulle kalorimääräksi suunniteltiin 1200, kun painoa oli vielä 90 kiloa. Laihdutin sitä ennen omin päin 17 kiloa syömällä vaihtelevasti 1200-1400.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:06"]
[/quote]
[/quote]
Ja lääkärithän ovat asiantuntijoita ravinnosta??
jos ei pysty yläpäästä kiristämään niin sitten lisää kuntoliikuntaa.
teen tunnin pari niitä näitä ja hyvin on palanut rasva.
sirouttahan tässä haetaan.
Kun yli 10kg lihottuani päätin laihduttaa, kesti mun tuloksetonta "laihdutusta" kaksi vuotta itsekurin puutteen vuoksi. Paino alkoi putoamaan, ja turhien herkkujen himo katosi lopulta kokonaan, vasta kun muutin asennettani siten, että alussa joka ainoa päivä muistutin itselleni, että haluan syödä vain ruokaa joka saa mut voimaan hyvin ja siinä sivussa laihduttaa. Tuo muistuttaminen loppuu viikoissa, ja uuden ruokavalion noudattaminen muuttuu luonnolliseksi tavaksi.
Käytännössä jätin herkut ja leivän pois, päivän lämmintä pääruokaa otin kohtuullisemman annoksen ja vähintään tuplasin kasvisten syönnin. Myös light-tuotteet ja makeutusaineet jäivät historiaan. Enää ei ole hiilarikrapulaa tai väsymystä, ulkonäkö on parantunut (varsinkin iho) ja kroppa sekä oma fiilis kevenee kaiken aikaa.
Tee siis se päätös joka päivä, ja suunnittele aina valmiiksi kaikki seuraavan päivän ruoat, niin ei tule sorruttua nälissään epäterveellisiin valintoihin.
14, kyse onkin "painostasi riippuen", kuten sanoin. Lääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjeilla en minäkään 90-kiloinen tankki saanut tiputtaa kalorimäärää alle 1200:n, mutta puhetta oli yksilöllisistä eroista ja siitä että vielä kevyempi ihminen voi joutua pudottamaan kalorimäärän 1000:een. Saman kokoisten ihmisten välillä peruskulutuksessa voi olla eroa jopa 300-400kcal päivässä, samalla "perusolemisella". Toinen siis laihtuu saman verran syödessään 1600 kuin vaikka 1300.
Tietysti on kyse myös siitä miten kireälle haluaa ja kykenee ruokapäivän vetämään. Mutta mitäpä minä näistä täällä yritän jauhaa, jokainen hakekoon yksilölliset ohjeensa mistä parhaaksi katsoo. Onnea laihdutukseen.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:01"]
[/quote]
Mikä on höpötyskarppaaja?
[/quote]
Onko päivän jokainen ateria pakko olla nautinnollinen ihan viimeisen päälle? Etkö voisi syödä kevyempää lounasta ja päivälliseksi sitten jotain sellaista, mistä enemmänkin nautit? Itse syön lounaalla lihaa ja kasviksia, vaikka tykkäisin enemmän lihasta ja perunamuusista. Päivällisella syön sitten sitä perunaa tai pasaa, josta nautin paljon. Mun laihdutuksen yksi tärkeimmistä oivalluksista oli se, että jokainen ateria ei tarvitse olla se kaikkein herkullisin. Ei nyt pahaa tai kuvottavaa ruokaa pidäkään syödä, muttei aina tarvitse olla supernautinnollista ruokaa monta kertaa päivässä.