Mulla on melkein koko ajan kuumetta ja pohjaton särky ja väsymys, kestänyt kohta 10 vuotta
Mulla on vuodessa ehkä kolme kuukautta kun olen terveenä, loppuajan sairaana. Yksittäisiä päiviä on, kun olen myös terve, mutta niitä ei yleensä ole peräkkäin enempää kuin alle viikon.
Mun normaali lämpö on aina ollut 35,8. Sen verran se on siis pääsääntöisesti kesäkuukaudet. Mutta muun ajan nousee 36,8-37,5 ja aivan veto pois. Hirveä hiki ja kuumuus, väsyttää ja särkee. Ja tätä on kestänyt nyt 8 vuotta. Käyn joka vuosi lääkärissä sen pari kertaa kun olen tosi sairaana, kaikki kokeet otetaan ja mitään ei löydy. Ja kun en voi olla jatkuvasti pois töistä, olen 9 kk vuodessa sairaana siellä.
Kesä meni taas hyvin, ja nyt on viikon verran ollut lämpöä, univaikeuksia ja hirveitä särkyjä. Ja vaikka olen pohjattoman väsynyt, en nuku, herään aamuyöllä (tai jo aikaisemmin) enkä enää saa unta.
Lääkärit eivät osaa sanoa mitään, ja mikään ei auta.
Kommentit (49)
Itseasiassa se sun normaali lämpö on sitä kuumetta ja toisinaan sun ruumiinlämpö on normaali, eli sulla on nyt asiat väärinpäin ymmärrettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37,5 ei ole kuumetta 🤪
On se, jos normi pyllynsilmästä mitaen on 35,8°.
Ei ap
Kuulostaa ihan fibromyalgialta. Itsekin kärsinyt siitä noin 10 vuotta. Ikuinen väsymys, kivut, lämpöily, huono nukkuminen, hikoilu - kaikki täsmää. Kesällä on vähemmän lihaskipuja mutta en tahdo kestää kuumuutta ja kosteutta, tuntuu että läkähdyn. Muina vuodenaikoina kylmyys ja erityisesti kylmä tuuli kipeyttää lihakset. Onneksi tämä tauti kulkee aaltomaisesti niin edes välillä on vähän helpompaa. ☹
Vierailija kirjoitti:
Ota borrelioositesti uudelleen ja toisena testinä.
Borret on katsottu useampaan kertaan.
ap
Onks toi varmasti suklaata tossa ton kuumemittarin pääs`? Ettei olis revasta lähteny skeidaa messiin?
T: Ap
CFSssä on samat oireet kuin long covidissa, mutta laukaisijana voi olla tavallinen flunssavirus. Ei näy testeissä ja voi kestää vuosikymmeniä jos ei saa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota borrelioositesti uudelleen ja toisena testinä.
Borret on katsottu useampaan kertaan.
ap
Mikä mielestäsi paras? ap
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa se sun normaali lämpö on sitä kuumetta ja toisinaan sun ruumiinlämpö on normaali, eli sulla on nyt asiat väärinpäin ymmärrettynä.
Kuume on vain se sivutuote, jonka voi todentaa. Mun olo on ihan hirveä, kuumottaa, hikoiluttaa, särkee, happi loppuu, on aivan kuin jyrän alle jäänyt. Ja kun totean että ahaa, olo on tämä, tsekataan nyt vielä lämpö. Ja ei normaalisti ihmisellä 37,5 ole kuumetta, mulla on. Mutta en siis sen perusteella jää pois töistä, koska olisin sitten sairaslomalla 9 kk vuodesta.
Hei sinä fibroihminen, onko sulla siis samanlaiset oireet vuodesta toiseen? Mulla epäilty sitä myös.
ap
Vierailija kirjoitti:
CFSssä on samat oireet kuin long covidissa, mutta laukaisijana voi olla tavallinen flunssavirus. Ei näy testeissä ja voi kestää vuosikymmeniä jos ei saa hoitoa.
Kiitos. Luin tuon, ainakin kuvaus pätee ja voisi hyvinkin olla tuota. Ankeaa tietysti, että eihän tätä voi millään parantaa, mahdollisesti oireita helpottaa.
ap
Tavataan ap. Mun paksu suonekas pelastaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Tavataan ap. Mun paksu suonekas pelastaa sinut.
Hirveän kiva. Jos tosiaan parantaisi, voisin ajatella asiaa, mutta muuten ei kiitos.
ap
Fibromyalgia. Väsymysoireyhtymäläiset harvemmin noin kipuilee.
Kokeile syödä rautakuuri. Ei kannata uskoa, jos vaan hb katottu ja viitteiden sisällä.
Borreliatestit onko vaan täällä tutkittuja? Ulkomaille lähetettävät näyttää oikein.
Siis ei kannata uskoa lääkäriä, jos väittää rauta-arvojen olevan kunnossa pelkän viitteissä olevan hemoglobiinin perusteella.
Itsellä sama tilanne ollut päällä jo 20 vuotta. Lisäksi selkäkipuja, migreenejä ja yskää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37,5 ei ole kuumetta 🤪
On se, jos normi on 35,8°.
Ei ap
Ei sun normi lämpö ole 35,8 jos lämpö on melkein aina korkeampi.
Borrelioosi?