Mulla on melkein koko ajan kuumetta ja pohjaton särky ja väsymys, kestänyt kohta 10 vuotta
Mulla on vuodessa ehkä kolme kuukautta kun olen terveenä, loppuajan sairaana. Yksittäisiä päiviä on, kun olen myös terve, mutta niitä ei yleensä ole peräkkäin enempää kuin alle viikon.
Mun normaali lämpö on aina ollut 35,8. Sen verran se on siis pääsääntöisesti kesäkuukaudet. Mutta muun ajan nousee 36,8-37,5 ja aivan veto pois. Hirveä hiki ja kuumuus, väsyttää ja särkee. Ja tätä on kestänyt nyt 8 vuotta. Käyn joka vuosi lääkärissä sen pari kertaa kun olen tosi sairaana, kaikki kokeet otetaan ja mitään ei löydy. Ja kun en voi olla jatkuvasti pois töistä, olen 9 kk vuodessa sairaana siellä.
Kesä meni taas hyvin, ja nyt on viikon verran ollut lämpöä, univaikeuksia ja hirveitä särkyjä. Ja vaikka olen pohjattoman väsynyt, en nuku, herään aamuyöllä (tai jo aikaisemmin) enkä enää saa unta.
Lääkärit eivät osaa sanoa mitään, ja mikään ei auta.
Kommentit (49)
Mycoplasma. Oireet ja pitkä kesto täsmäävät.
Onko myös ihottumaa, nivelkipuja, hiustenlähtöä? SLE?
Vierailija kirjoitti:
Oletko asunut koko ajan samassa talossa tai ollut töissä samassa työpaikassa? Hometta?
En. Työpaikka muutti uuteen rakennukseen 2 vuotta sitten, ja me muutettiin uuteen taloon 4 vuotta sitten.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä long covid.
No joo, oireet täsmää, mutta kesto jo sen 8 vuotta :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkastuta kilpparit.
Tarkistettu joka vuosi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mycoplasma. Oireet ja pitkä kesto täsmäävät.
Jaa, tuota ei ehkä ole vielä tarkastettu, en tiedä.
ap
Oletko yhtäjaksoisesti sen kolme kuukautta oireeton vai pätkissä?
Vierailija kirjoitti:
Onko myös ihottumaa, nivelkipuja, hiustenlähtöä? SLE?
Lihassärkyä ja hermosärkyä on, mutta ei nivelsärkyä. Ei ihottumaa eikä hiustenlähtöä.
ap
Vierailija kirjoitti:
37,5 ei ole kuumetta 🤪
On se, jos normi on 35,8°.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
37,5 ei ole kuumetta 🤪
Verrattavissa siihen, jos muuten alhaisempi ruumiinlämpö
Vierailija kirjoitti:
Oletko yhtäjaksoisesti sen kolme kuukautta oireeton vai pätkissä?
No joo, melkein. Eli kesäkauden olen suhteellisen ok, yksittäisiä päiviä kun olo pahenee, niitä ehkä parin viikon välein.
ap
Ota borrelioositesti uudelleen ja toisena testinä.
Oletko asunut koko ajan samassa talossa tai ollut töissä samassa työpaikassa? Hometta?