Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on melkein koko ajan kuumetta ja pohjaton särky ja väsymys, kestänyt kohta 10 vuotta

Vierailija
01.09.2021 |

Mulla on vuodessa ehkä kolme kuukautta kun olen terveenä, loppuajan sairaana. Yksittäisiä päiviä on, kun olen myös terve, mutta niitä ei yleensä ole peräkkäin enempää kuin alle viikon.
Mun normaali lämpö on aina ollut 35,8. Sen verran se on siis pääsääntöisesti kesäkuukaudet. Mutta muun ajan nousee 36,8-37,5 ja aivan veto pois. Hirveä hiki ja kuumuus, väsyttää ja särkee. Ja tätä on kestänyt nyt 8 vuotta. Käyn joka vuosi lääkärissä sen pari kertaa kun olen tosi sairaana, kaikki kokeet otetaan ja mitään ei löydy. Ja kun en voi olla jatkuvasti pois töistä, olen 9 kk vuodessa sairaana siellä.
Kesä meni taas hyvin, ja nyt on viikon verran ollut lämpöä, univaikeuksia ja hirveitä särkyjä. Ja vaikka olen pohjattoman väsynyt, en nuku, herään aamuyöllä (tai jo aikaisemmin) enkä enää saa unta.
Lääkärit eivät osaa sanoa mitään, ja mikään ei auta.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumasairaus. Itselle kesä ja helle on helpotus kipuihin, matalapaine ja kylmä ihan myrkkyä. Itsellä reuma ei todellakaan ole nivelkipua vaan särkyjä on vaikka missä, harvoin on sellaista perinteisesti ajateltua nivelten kolotusta tai kuumotusta. Tulehduksia löytyy paikoista jotka ei edes oireile kivulla vaan pienellä lämmöllä ja jyrän alle jääneellä ololla.

Vierailija
42/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset vaihdevuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljonko se bmi olikaan?

Vierailija
44/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä työpaikan home oireili noin. Opettajana kesälomat normaalilämpö ja kouluvuosi pientä kuumetta, ylähengitystietulehduksia, rytmihäiriöitä, väsymystä... Vasta-aineet näkyivät myös verikokeissa. Onko sinulta mitattu? Moni homevasta-aine oli 2 tai 3 plussalla.

Vierailija
45/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku myös homeelle, itse sairastuneena tiedän sen kataluuden. Kesällä sulla on ikkunat auki ja saat raikasta ilmaa ulkoa. Valitettavasti tämä todennäköisintä ja voit todentaa sen helposti oleskelemalla muualla (varmasti homevapaassa) paikassa.

Vierailija
46/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi voisi olla joku allergia? Onko jotain mitä et kesällä syö tai syöt vähemmän? Mun lapsella oli vuosia syklistä kuumetta eli about kuukauden välein kuumeessa. Se loppui kuin seinään kun lapsi yhtäkkiä kieltäytyi juomasta maitoa.

Vierailija
47/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume viittaa yleensä tulehdukseen jossain päin elimistöä tai virus tms. Oletko kokeillut yksityistä laadukasta lääkäriasemaa tai muutamaa yksityistä, erikoislääkärit. Entä onko se särky reumasärkytyyppistä, lihasjumia, liittyykö sisäelimen toimintaan vai miltä se vaikuttaa. Onko suvussa ollut kenelläkään vastaavaa? Miten magnesium vaikuttaa ja d-vitamiini tms. Teetkö liikaa töitä, pitäisikö vähentää tuossa tilassa.

Vierailija
48/49 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CFSssä on samat oireet kuin long covidissa, mutta laukaisijana voi olla tavallinen flunssavirus. Ei näy testeissä ja voi kestää vuosikymmeniä jos ei saa hoitoa.

Kiitos. Luin tuon, ainakin kuvaus pätee ja voisi hyvinkin olla tuota. Ankeaa tietysti, että eihän tätä voi millään parantaa, mahdollisesti oireita helpottaa. 

ap

CFS:ssa pois kaikki viljat, sokeri... näillä luin jonkun parantuneen. Toki kokonaisuus on aika iso palapeli.

Suositan Antioksidanttiklinikkaa, kokonaisvaltaista hoitoa. Tavan lääkäreillä painottuu liikaa lääkehoitoon. Muuta tärkeää ei osata tutkia. Esim. vitamiinit ja rasvat. Lääkeyhtiöille vähemmän tuloja.

Jaksamisia

💛

Vierailija
49/49 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukku myös homeelle, itse sairastuneena tiedän sen kataluuden. Kesällä sulla on ikkunat auki ja saat raikasta ilmaa ulkoa. Valitettavasti tämä todennäköisintä ja voit todentaa sen helposti oleskelemalla muualla (varmasti homevapaassa) paikassa.

Ei ole hometta kotona eikä työpaikalla, kuten tuossa jo mainitsin. Uudet rakennukset kummatkin. Samoin edelliset olivat uusia puhtaita kiinteistöjä. Ammattini vuoksikin jo tiedän, että näissä ei ole homeen mahdollisuutta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan