Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison sairaus - yllättävä ongelma.

Vierailija
05.10.2014 |

Olemme lapseton, uudehkossa omakotitalossa asuva pariskunta. Mieheni sairastama ms-tauti on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että hän joutuu käyttämään pyörätuolia lähes jatkuvasti. Ostaessamme nykyistä taloamme, varauduimme tulevaan siten, että ostimme yhdessä tasossa olevan, kynnyksettömän ja leveäovisen talon. Näin ollen miehen on helpompaa kulkea talossa myös itsenäisesti. Liiankin helppo!

Olen nimittäin törmännyt ongelmaan, jota en osannut ennakoida lainkaan. Talossamme on melko uudet tammiset parkettilattiat ja ne eivät tunnu oikein kestävän pyörätuolin renkaiden kulkua, etenkin kun mieheni on sairautensa vuoksi melko kömpelö tuolin käyttäjä. En voi sille mitään, että minua hirvittää rasitus, jolle lattiat joutuvat ja monissa paikoissa olen jo huomannut naarmuja/kulumaa. 

Illat saan sujumaan melko hyvin siten, että houkuttelen miehen tv:n ääreen sohvalle ja palvelen hänelle kaiken ruoan, juoman yms. sinne. Mies on tyytyväinen, kun palvelu pelaa, eikä ole arvannut toimintani todellista syytä. Välillä saan mieheni jopa nukahtamaan yöksi sohvalle (osittain asiassa auttanee fatiikki, jota miehelläni toisinaan ilmenee) ja lähes aina mieheni antaa minun työntää hänen tuolinsa makuuhuoneeseen. Oln kuitenkin nyt alkanut miettiä, pitäisikö meidän siirtää televisio makuuhuoneeseen, jotta myös tämä siirtymä jäisi illoista pois.

Todellinen ongelma on kuitenkin päivät. Mieheni työskentelee kotoa käsin ja liikkuu päivisin koneeltaan ympäri taloa. Olen yrittänyt aamuisin tuoda miehen lounaan rasiassa, kahvin termarissa ja puhelimen, sorsan ym. tarpeelliset esineet miehen työpöydälle, jotta hänellä ei olisi tarvetta liikkua päivän mittaan. Tästä ei kuitenkaan ole ollut apua. 

En enää tiedä, mitä tekisin. Seuraan kauhulla lattioiden kuntoa ja samalla poden syyllisyyttä ajatuksistani ja pelkään mieheni huomaavan kyttäämiseni. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranstruudeli, mitä herkkiksiä täällä liikkuu! Itse olen ms-tautia sairastavan miehen vaimo, enkä voinut kuin räkättää ääneen loistavalle provolle. Miehellenikin tämän ketjun näytin ja nauroimme yhdessä. Aivan loistavasti kirjoitettu ja kirjoittaja saavuttanut tavoitteensa, kun on saanut mielensäpahoittajat runsaslukuisina paikalle. Vinkkini omaisille: huumori auttaa jaksamaan vaikeissakin paikossa. Hymyä huuleen! Ei ne itkemällä parane niin parketit kuin ms-tauditkaan. :)

Vierailija
2/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sä olet sairas? Mies sairastaa sairautta johon voi kuolla ja sun päällimmäinen huolesi on lattian kunto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon provo. Häpeä! Oot ehkä joku hoitoalan ihminen ja tiedät sorsat ja fatiikit. Mun ystävällä on ms-tauti oikeasti. Älä viitsi pelleillä vakavalla asialla AV-huomion vuoksi.

Vierailija
4/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk

Vierailija
5/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:03"]Kk
[/quote]mulla on ms tauti ja aloitus nauratti :) tosin omani on niin hitaasti etenevä että en osaa ajatella joutuvani koskaan pyörätuoliin.

Vierailija
6/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täähän on suoraa Täydellisistä Naisista. Bree sanoi noin.. :D

Vierailija
7/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mauton provo, ja vielä hoitoalan koulutuksen saaneelta ihmiseltä. Sietäisit hävetä!

Vierailija
9/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asia tässä paljastaa tämän provoksi. Et tunne sairautta tarpeeksi hyvin.

Vierailija
10/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun se vammainen on palveluasumisessa tai kuollut, niin laita uusi parketti talonne.

Vierailija
11/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 05:03"]No jo on.Provo.

Olisit väittänyt vaikka, että koivuparketti naarmuuntuu, niin olisin voinut melkein uskoakin. Tammi on nimittäin yksi kestävimmistä puulajeista ja soveltuu mainiosti myös parketteihin hieman kovempaankin kulutukseen.
[/quote]

Meillä lapset pilasivat tammiparketin. Ei todellakaan ollut erityisen kestävä.

Vierailija
13/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja 2

Vierailija
14/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jj

Vierailija
15/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tää oli hauska :D

Vierailija
16/51 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku, miksei tällaisella asialla saisi pilailla? :D

t. se huvittunut ms-miehen vaimo

Vierailija
17/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
18/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
19/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhuh5h

Vierailija
20/51 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä järkky provo, kuten joku sanoikin että ap varmasti loukkaa monia :/ T: äitinsä MS-taudille menettänyt nuori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän