Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten ekaluokkalainen EI osaa lukea tai uida

Vierailija
05.10.2014 |

Meillä kolme lasta, kaikki normaaleja eivätkä mitään superneroja. Kaikki oppineet uimaan 2-4v iässä ja lukemaan 3-5v iässä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no teillä on jostain syystä sitten huomattavasti älykkäämmät lapset kuin äitinsä

Vierailija
2/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 31-vuotias, enkä osaa vieläkään uida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi tajuta.

Vierailija
4/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasiko lapsesi prosenttilaskua ennen koulununmenoa? Mun osasi, ja toki kertotaulun yms, vaikkei osannut lukea. Mutra oppi parissa kuukaudessa lukemaan, myös englanniksi. On siis kaksikielnen.

Vierailija
5/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen tääälläkin joka ei osaa uida, kielellisesti ja matemaattisesti lahjakas olen kuitenkin.

Vierailija
6/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä vaikeita asiota ymmärtää juu.

Mun lapsi oppi lukemaan vasta ekan lopussa, nyt hän just aloitti seiskan ka:lla 9,8.

Vierailija
7/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua, miten KAIKKIEN lapset on tosta vaan oppineet suunnilleen 3-vuotiaana uimaan ja pyöräilemään. Meidän helmikuussa 7 vuotta täyttävä eskarilainen oppi lopulta lahjonnan avulla viime talvena pyöräilemään, vuosien taistelun jälkeen.
Nyt ollaan uinnin kanssa samassa umpikujassa, paitsi pahemmassa. Ei auta lahjontakaan... Poika tykkää käydä "uimassa", mutta on vaan päättänyt olla opettelematta uimista. Pakottaako pitäis? Siitähän se riemu repeis...
3v siskonsa taitaa oppia noi kaksi taitoa seuraavan vuoden sisään, ei mitään ongelmia opettelemisessa ja on tosi innokas.
Näin meillä.

Vierailija
8/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oppi lukemaan vasta toisella luokalla. Ei kuulemma kiinnostanut aikaisemmin. Sittemmin hän on mm. väitellyt tohtoriksi, joten ei ihan tyhmimmästä päästä ole. No, uida ei osaa vieläkään. :D

Vierailija
9/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän ap. Että virallinen uimataito tarkoittaa 200m yhtäjaksoista uintia josta 50m selkäuintia. En usko hetkeäkään, että 2v. Lapsellasi on ollut kyseinen taito!
4vuotiaalta saattaisi jo onnistua, mutta silloinkin täytyisi harjoitella ahkeraan.

Omat lapseni ovat tuohon kyenneet 5 vuotiaina ja minusta sekin on tosi aikaisin ja ovat käyneet uimassa säännöllisesti vauvasta saakka.

Esikoinen ei osannut lukea kouluun mennesssä. Mutta ainakinkolmosella oli luokkansa kolmanneksi nopein lukija ja nyt viime keväänä nelos luokan todistuksessa äikkä oli 10. Ei se sinänäs mitään meinaa minkäikäisrnä oppii lukemaan. Lukemansa täytyy myös ymmärtää.

Vierailija
10/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämöttömyyden tunnistaminen on mahdollisuus ymmärrykseen.

Vierailija
11/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:32"]

Meillä kolme lasta, kaikki normaaleja eivätkä mitään superneroja. Kaikki oppineet uimaan 2-4v iässä ja lukemaan 3-5v iässä.

[/quote]

Jaha. Varo ettet tukehdu omaan erinomaisuuteesi.

Vierailija
12/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, 82, ei ole uinut eläissään tietääkseni metriäkään. On asunut koko ikänsä lähellä järven rantaa ja oli innokas veneilijä. 

Vierailija
13/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sitten tajuamatta, jos se on liian vaikeaa sinulle. 

Vierailija
14/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin äitini mukaan sanomaan selkeitä sanoja alle vuoden ikäsenä, 1,5vuotiaana puhuin jo lauseita ja eikä ollu enää vaippaa käytössä, 3vuotiaana ajoin ilman apupyöriä ja 4vee osasin uida, 6vuotiaana luin jo kirjoja. No luvut jäikin sitten kesken. Ei tullut neroa eikä älykköä tästä naisesta. 

Vierailija
15/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotias HuK, joka ei osaa vieläkään uida täällä moi.

Vierailija
16/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opetin ennen ekaluokkaa lapselle integraalilaskuja ettei kaverit naura luokassa.

Vierailija
17/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:32"]Meillä kolme lasta, kaikki normaaleja eivätkä mitään superneroja. Kaikki oppineet uimaan 2-4v iässä ja lukemaan 3-5v iässä.
[/quote]En usko. Keksi parempi. Osasivat laskea sataankin varmaan 2-vuotiaina? Meidän 2 luokkalainen ei osaa lukea kovin sujuvasti ja on silti opettajan mukaan normaali. Outoa,eikö?

Vierailija
18/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa lukea vieläkään ja oon jo yli 30!

Vierailija
19/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap:n lapset oppi itse lukemaan. Kaikki vanhemmat ei lapsiansa opeta, sen kun tekee koulussa opettaja...

Vierailija
20/31 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä suunnilleen sama tahti. Mä kyllä tajuan , ettei kaikki tee tai opi samoja juttuja samaan aikaan.

mä tajuan, että on erilaiset geenit, erilaiset intressit, erilaiset luonteet, erilaiset mahdollisuudet. Uinti ja lukeminen on tärkeitä perusjuttuja toki ...ja kivoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi