Kumpi nimeksi: Adolf vai Anders?
Kumpi nimi vauvalle? Ehdotuksia toiseksi nimeksi?
Kommentit (42)
Ei mulle tullut Andersista mieleen se Breivik.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 02:28"]
[/quote]
Ei minullekaan, nimi tulee ruotsin puolelta olevasta suvustani. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:10"]
Kumpi nimi vauvalle? Ehdotuksia toiseksi nimeksi?
[/quote] Benito Josif Adolf Vladimir
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 02:28"]
[/quote]Minä olen puoliksi saksalainen - eikä tullut Adolfista Hitler mieleen ennenkuin luin ketjua eteenpäin.
Se ensimmäinen nimi, pitkä vai lyhyt? Suomalainen vai "molempinen"?
Ari, Arthur, Aaro(n),Alex, Anton..
No kyllähän Adolf on Hitler. Ensimmäinen ja viimeinen muistikuva nimestä. Miettikää uudestaan!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 02:57"]
No kyllähän Adolf on Hitler. Ensimmäinen ja viimeinen muistikuva nimestä. Miettikää uudestaan!
[/quote]Ei kaikille. Ensin mulle tulee mieleen isoisäni.
Anna Aatu, se on lempinimi Adolfista eikä tule niin pahasti mieleen Hitler. Tosin aika monelle tulee Aatustakin se mieleen mutta ei selkeästi kuin Adolfista.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 03:12"]
Anna Aatu, se on lempinimi Adolfista eikä tule niin pahasti mieleen Hitler. Tosin aika monelle tulee Aatustakin se mieleen mutta ei selkeästi kuin Adolfista.
[/quote]Itse Hitlerin lempinimi oli Adi.
Albert? Aaron? Adrian? Atte? Axel? Adam? Anton? Alex? Kaikki aika kansainvalisia mutta sopis myos Suomeen.
Eräs Hilter on vähän niinkuin pilannut sen Adolf nimen enkä ikimäilmassa antaisi lapselle sellaisen nimen
Adolf ehdottomasti. Andreas mielummin kuin anders. Johtuu varmasti siitä että tuntemani andersit ovat olleet vaatimattomia elämässään.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 05:59"]
Eräs Hilter on vähän niinkuin pilannut sen Adolf nimen enkä ikimäilmassa antaisi lapselle sellaisen nimen
[/quote]
Pilasiko stalin josef nimen? Ei kuulkaa. Ei se asia noin mene.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 05:59"]
[/quote]
Pilasiko stalin josef nimen? Ei kuulkaa. Ei se asia noin mene.
Anders Josif Adolf Mobutu Pol Pot Nomen Est Omen
siinäpä se.
Anders, Andreas tmv mutta ei missään nimessä Adolf. Ei ehkä Alankomaissa ole painoa mutta missä tahansa muualla Euroopassa on todella suuri paino. Aikoinaan luokallani ollutta Adolfia koulukiusattiin juurikin nimensä takia, nykyään on Antti.
Adolf Benito Josef, siinä ois vähän nostalgiaa!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:18"]
Edelleen tuolla Adolf-nimellä on jonkin verran historian painolastia, joten en suosittelisi sitä.
[/quote]
Samaa olin kirjoittamassa, en antaisi sitä nimeä juuri tuon takia.
[/quote]Onko todella? Vieläkin? Surullista että ihan kaunis nimi pilalla sen takia.
[/quote]
Minäkin harmittelen tätä, sillä mielestäni Adolf olisi kaunis nimi ilman tätä Hitleriä... :( mieheni isoisänkin nimi oli Adolf, siksi tämä nimi hänelle tärkeä. Päädymme ehkä antamaan toiseksi nimeksi Adolf, ja ensimmäiseksi jonkun A:lla alkavan. :) kiitoksia kaikki, ehdotella saa vielä nimiä.
T. Ap