Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua pitää ylioppilasjuhlia - mitä mieltä olet?

Vierailija
04.10.2014 |

Pian täytyisi juhlistaa lukion päättymistä, mutten kerta kaikkiaan halua olla sukulaisteni töllisteltävänä koko päivää. Ei kiinnostaisi esitellä todistusta, kuunnella kommentteja siitä ja vastailla kysymyksiin tulevaisuudensuunnitelmistani. En halua olla huomion kohteena tuollaisen asian vuoksi, enkä tahdo, että ihmiset, joita nähdään hyvällä tuurilla kerran vuodessa joissain pakollisissa kekkereissä, tulevat kotiimme minun takiani ja joutuvat vielä ostamaan jotakin. Lisäksi täytyisi järjestää tarjoilut, mikä aiheuttaisi vain stressiä. Ei tunnu minusta hyvältä, ja koitan ajatella, että päivän tulisi olla minulle mieleinen, eikä sellainen, millainen sen ''kuuluu olla''. Mukavaa olisi pitää korkeintaan pienet kakkukahvit muutaman ystävän ja perheen kesken ja ehkä juhlia vielä illalla baarissa, mikäli on sellainen olo. 

Mitä mieltä olette? Tuntuu että niiden juhlien pitäminen on itsestäänselvyys ja olen outo, ellen pidä niitä. Olenko itsekäs? Pidänkö juhlat siitäkin huolimatta, etten pidä ajatuksesta? Haluan kuulla aikuisen mielipiteen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Itse en todellakaan haluaisi pitää, en viihdy suurissa juhlissa enkä huomion keskipisteenä. Valitettavasti vaan perhe ei ole samaa mieltä ja joudun vääntäämään tästä :(

Vierailija
22/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap juhlistaa yo-tutkintoasi ihan miten tahdot. Tiedän ihmisiä, jotka eivät ole juhlineet ollenkaan ja ihmisiä, jotka ovat juhlineet hyvin pienimuotoisesti joko kotona tai jossain kahvilassa tai menneet pienellä porukalla ravintolaan syömään. Kaikki on mahdollista, mikään pakko ei ole:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei sovi juhlakaluna olo, inhoan myös keskipisteenä oloa. Pidin hyvin pienesti itse perheen kesken. Pitää tehdä omannäköinen ratkaisu niin tässä kuin muutenkin elämässä, eikä vain muita miellyttääkseen.

Vierailija
24/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pitänyt valmistujaisia.

T. Useampi ammatti plakkarissa.

Vierailija
25/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi poikani pääsi lukiosta 5 vuotta sitten ja hänen pyyntönsä oli, ettei juhlia pidetä ja ei sitten pidetty .Kävimme koko perhe sinä päivänä syömässä ravintolassa ja siinä kaikki. Pari vuotta  tuosta tiedustelin pojaltani, olisiko halunnut juhlat sittenkin, mutta vastaukseksi sain, että ei missään nimessä.

Nyt nuorimmainen ei myöskään halua juhlia, joten teemme samoin kuin 5 vuotta sitten eli perheenä ravintolaan syömään ja the end.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä