Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua pitää ylioppilasjuhlia - mitä mieltä olet?

Vierailija
04.10.2014 |

Pian täytyisi juhlistaa lukion päättymistä, mutten kerta kaikkiaan halua olla sukulaisteni töllisteltävänä koko päivää. Ei kiinnostaisi esitellä todistusta, kuunnella kommentteja siitä ja vastailla kysymyksiin tulevaisuudensuunnitelmistani. En halua olla huomion kohteena tuollaisen asian vuoksi, enkä tahdo, että ihmiset, joita nähdään hyvällä tuurilla kerran vuodessa joissain pakollisissa kekkereissä, tulevat kotiimme minun takiani ja joutuvat vielä ostamaan jotakin. Lisäksi täytyisi järjestää tarjoilut, mikä aiheuttaisi vain stressiä. Ei tunnu minusta hyvältä, ja koitan ajatella, että päivän tulisi olla minulle mieleinen, eikä sellainen, millainen sen ''kuuluu olla''. Mukavaa olisi pitää korkeintaan pienet kakkukahvit muutaman ystävän ja perheen kesken ja ehkä juhlia vielä illalla baarissa, mikäli on sellainen olo. 

Mitä mieltä olette? Tuntuu että niiden juhlien pitäminen on itsestäänselvyys ja olen outo, ellen pidä niitä. Olenko itsekäs? Pidänkö juhlat siitäkin huolimatta, etten pidä ajatuksesta? Haluan kuulla aikuisen mielipiteen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on toinen! Kun saan lukion kärsittyä läpi niin todellakaan en ala järjestämään mitään kekkereitä mummoille. nappaan reksiltä lakin ja todistuksen ja suuntaam viikoksi lämpimään.

Vierailija
2/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako sun vanhemmat järjestää juhlat? Jos, niin varmasti pettyvät mutta kyseessä on sinun valmistumisesi ja sinun pitäisi saada viettää tai olla viettämättä sitä juuri niinkuin itse tahdot. Nimim. 24 vuotta sitten ylioppilaaksi kirjoittanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai juhlat pidetään, olet sen uurastuksestasi ansainnut. Yli 13 vuotta koulutaivalta päättyy lakkiaisiin.

Tiettyjä perinteitä on hyvä vaalia. Uskon että jälkeenpäin arvostat sitä että pidit juhlat. Monet nuoret tuppaa ajattelemaan lyhytnäköisesti. Sukulaiset ja tuttavat ovat odottaneet sitä hetkeä jolloin saavat juhlia kanssasi lakkiaisiasi.

Meillä on myös lakkiaiset joulukuussa ja tytär on suunnitellut jo tarjoiluja mitä juhlissa tulee olemaan. Haluaa itse olla mukana tarjottavien valmistuksessa.

Tietenkin joulukuun alku ei ole se perinteinen lakkiaisten ajankohta ja talviaika voi vähentää juhliin osallistuvien määrää.

Vierailija
4/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Otsikon perusteella odotin, että joku mamma ei halua järjestää ylioppilaalleen juhlia.

Vierailija
5/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:51"]Tottakai juhlat pidetään, olet sen uurastuksestasi ansainnut. Yli 13 vuotta koulutaivalta päättyy lakkiaisiin.

Tiettyjä perinteitä on hyvä vaalia. Uskon että jälkeenpäin arvostat sitä että pidit juhlat. Monet nuoret tuppaa ajattelemaan lyhytnäköisesti. Sukulaiset ja tuttavat ovat odottaneet sitä hetkeä jolloin saavat juhlia kanssasi lakkiaisiasi.

Meillä on myös lakkiaiset joulukuussa ja tytär on suunnitellut jo tarjoiluja mitä juhlissa tulee olemaan. Haluaa itse olla mukana tarjottavien valmistuksessa.

Tietenkin joulukuun alku ei ole se perinteinen lakkiaisten ajankohta ja talviaika voi vähentää juhliin osallistuvien määrää.

[/quote]

ansainnut? ööööh ei. juhlat ovat minulle pakkopullaa jotka on kärsittävä läpi. kaiken sen pänttäämisen jälkeen todellakaan olen ansainnut jotain mukavaa.

Vierailija
6/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä järjestä jos et halua. Minäkään en järjestänyt. Söin perheeni kesken kotona päivällisen ja illemmalla menin ravintolaan poikaystäväni kanssa. Näin oli hyvä eikä kaduta.

Vierailija
7/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:51"]

Haluaako sun vanhemmat järjestää juhlat? Jos, niin varmasti pettyvät mutta kyseessä on sinun valmistumisesi ja sinun pitäisi saada viettää tai olla viettämättä sitä juuri niinkuin itse tahdot. Nimim. 24 vuotta sitten ylioppilaaksi kirjoittanut

[/quote]

Ainakin äiti tuntuu haluavan, mutta minua ärsyttää se, kuinka hänellä on aivan omat näkemyksensä juhlista (pidettäisiin jossain muualla kuin kotona ja olisi pitopalvelu). Kammoksun tuota ajatusta! Minusta niiden tulisi olla ehdottomasti kotona, sellaiset pienimuotoiset. Kyllä he sitten hyväksyvät minun tahtoni, onhan tuo kuitenkin minun päiväni. Olen jo uhonnut kuinka mitään juhlia ei tule, ja sukulaisille ei niistä puhuta. Oikeasti olen vielä vähän kahden vaiheilla, mutta kalliiksihan nuo joka tapauksessa tulisivat, mitä en kyllä haluaisi. -Ap

Vierailija
8/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, kommenttinne tekevät päätöksen vain vaikeammaksi! Tuntuu että teen väärin, mikäli toimin, kuten itse haluaisin. Toisaalta tuntuu, ettei sukulaisiakaan kiinnosta, joten juhlat olisivat pakkopullaa kaikille. Tuntuisi pöljältä hymyillä ja keskustella kaikkien kanssa mukamas niin innoissaan, kun oikeasti haluaisi olla muualla. -Ap

Vierailija
9/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:51"]

[/quote]

Ainakin äiti tuntuu haluavan, mutta minua ärsyttää se, kuinka hänellä on aivan omat näkemyksensä juhlista (pidettäisiin jossain muualla kuin kotona ja olisi pitopalvelu). Kammoksun tuota ajatusta! Minusta niiden tulisi olla ehdottomasti kotona, sellaiset pienimuotoiset. Kyllä he sitten hyväksyvät minun tahtoni, onhan tuo kuitenkin minun päiväni. Olen jo uhonnut kuinka mitään juhlia ei tule, ja sukulaisille ei niistä puhuta. Oikeasti olen vielä vähän kahden vaiheilla, mutta kalliiksihan nuo joka tapauksessa tulisivat, mitä en kyllä haluaisi. -Ap

[/quote]Oisko tuo kotona pienimuotoiset sitten se ratkaisu?

Vierailija
10/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee niin että kutsutte ne kaikista läheisimmät sukulaiset teille kotiin vaikka kahville?:) ei tarvitse mitään pitopalvelua, leivotte äidin kanssa kakut ym. pikku tarjottavat?:) ja sitten voit illalla vaikka mennä sinne baariin/mitä ikinä haluatkaan!:)

Vierailija
11/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimuotoiset kakkukahvittelujuhlat kuulostaisivat ihan siedettävältä! Ystäviä, perhe, mummu... Ei paha! -Ap

Vierailija
12/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea ap!

Vierailija
13/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tapa karsia "ylimääräiset vieraat" pois on se, että pitää juhlat ravintolassa ns. "jokainen maksaa omansa" periaatteella (toki vanhempasi voivat halutessaan tarjota koko sille pienelle porukalla joka on syömässä). Noin voi sanoa kaikille "millos juhlat pidetään" ihmisille että me mennään pienellä porukalla Savoihin syömään, se on ylioppilaan oma toive.

Ylioppilasjuhliin ei perinteisesti "tarvita kutsua" (kyllä: tässä on on alueellisia ja sukukohtaisia eroja...) vaan ihmiset voivat vain poiketa niihin "yllättäen" vert. esim. häät joihin pitää saada ns. virallinen kutsu. Tuon takia on varmempaa tehdä kaikille selväksi että juhla ei (kotona) ole.

Vierailija
14/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu mitä teiniangastia :D

Puolet yhdestä päivästä ei sun elämääs liikuta mihinkään suuntaan. Ole juhlimatta ne 364,5 päivää vuodesta jos siltä tuntuu!

Kyllä mä tuon silti muistan itsekin. Mutta jälkeenpäin ajateltuna aivan äärimmäisen naurettavaa, että edes mietin moista. Oliko kyse siitä kun olin niin saatanan älykäs, etten pitänyt ylioppilaaksi valmistumista minään vai halusinko vain vaalia jo silloin hyvässä rakentamisvaiheessa ollutta kuivan nuivaa linjaani... toisaalta taisi hiukan pelottaakin ja ainakin ärsyttää kun siihenastisen elämän paras vaihe oli virallisesti päättynyt. Miksi sellaista pitäisi juhlistaa?

No, juhlat pidettiin kuitenkin :D

Vierailija
15/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniangstia.

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:19"]

Puolet yhdestä päivästä ei sun elämääs liikuta mihinkään suuntaan. Ole juhlimatta ne 364,5 päivää vuodesta jos siltä tuntuu!

Kyllä mä tuon silti muistan itsekin. Mutta jälkeenpäin ajateltuna aivan äärimmäisen naurettavaa, että edes mietin moista. Oliko kyse siitä kun olin niin saatanan älykäs, etten pitänyt ylioppilaaksi valmistumista minään vai halusinko vain vaalia jo silloin hyvässä rakentamisvaiheessa ollutta kuivan nuivaa linjaani... toisaalta taisi hiukan pelottaakin ja ainakin ärsyttää kun siihenastisen elämän paras vaihe oli virallisesti päättynyt. Miksi sellaista pitäisi juhlistaa?

[/quote]

Vierailija
16/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:19"]

[/quote]

Selvä, mutta minusta on hieman asiatonta kutsua tuota teiniangstiksi, kun et tiedä esimerkiksi sukulaissuhteistani mitään. Asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia kuin ehkä luulisi, ja minulla saattaa olla muitakin syitä taustalla sille, miksi en perinteisiä juhlia halua. Enhän minä juhlimisesta kokonaan ole kieltäytynyt. Tuohon kyllä samastun että tietyn vaiheen päättyminen pelottaa. -Ap

Vierailija
17/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:43"]

En halua pitää ylioppilasjuhlia - mitä mieltä olet? Pian täytyisi juhlistaa lukion päättymistä, mutten kerta kaikkiaan halua olla sukulaisteni töllisteltävänä koko päivää.

[/quote]

Moi! Päätätpä mitä tahansa ylioppilasjuhlien suhteen, niin saanko onnitella sinua ja toivottaa kaikkea hyvää elämääsi tämän pienen videon kautta :) Jos vain voit niin katso se avoimella mielellä - ehkä voit saada jotakin arvokasta koko elämäsi matkalle: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Vierailija
18/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian täytyisi juhlistaa lukion päättymistä, mutten kerta kaikkiaan halua olla sukulaisteni töllisteltävänä koko päivää. Ei kiinnostaisi esitellä todistusta, kuunnella kommentteja siitä ja vastailla kysymyksiin tulevaisuudensuunnitelmistani. En halua olla huomion kohteena tuollaisen asian vuoksi, enkä tahdo, että ihmiset, joita nähdään hyvällä tuurilla kerran vuodessa joissain pakollisissa kekkereissä, tulevat kotiimme minun takiani ja joutuvat vielä ostamaan jotakin. Lisäksi täytyisi järjestää tarjoilut, mikä aiheuttaisi vain stressiä. Ei tunnu minusta hyvältä, ja koitan ajatella, että päivän tulisi olla minulle mieleinen, eikä sellainen, millainen sen ''kuuluu olla''. Mukavaa olisi pitää korkeintaan pienet kakkukahvit muutaman ystävän ja perheen kesken ja ehkä juhlia vielä illalla baarissa, mikäli on sellainen olo. 

Mitä mieltä olette? Tuntuu että niiden juhlien pitäminen on itsestäänselvyys ja olen outo, ellen pidä niitä. Olenko itsekäs? Pidänkö juhlat siitäkin huolimatta, etten pidä ajatuksesta? Haluan kuulla aikuisen mielipiteen.

[/quote]

oma asiasi, mutta myöhemmin saattaa kyllä harmittaa jos et juhlia pidä. sen sijaan juhlien pitäminen ei luultavasti tule harmittamaan.

Vierailija
19/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:36"]

[/quote]

oma asiasi, mutta myöhemmin saattaa kyllä harmittaa jos et juhlia pidä. sen sijaan juhlien pitäminen ei luultavasti tule harmittamaan.

[/quote]Voi sekin harmittaa. Ihmiset ovat erilaisia. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.

Vierailija
20/25 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaako ajatella miltä ehkä saattaa tuntua vuosien päästä? Vai elää uskollisen itselleen tässä hetkessä ja nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän