Vastatkaa rehellisesti te, joilla on ollut useita seksikumppaneita
Pidättekö itseänne minua parempana, jolla on ollut/on vain yksi?
Kommentit (148)
Oletko ap aika vasta vatvonut tätä asiaa täällä? Muistelen lukeneeni samantyyppistä jankkausta aika vasta.
No sovitaan sitten yhdessä, että olen nolo ja surkea luuseri sekä tietenkin surkea sängyssä.
Ap
Yleeensä ne joilla on enemmän seksikumppaneita eivät ole vaan löytäneet sitä hyvää kumppania ja sen takia ovat olleet monen kanssa tai sitten vaan ovat tälläisiä yhden yön harrastajia tai muuten vaan pelkän seksin perässä. Itse olen ollut vain yhden kanssa (menettänyt hänelle 17v neitsyyden ja ollut nyt 4 ja puol vuotta yhdessa) eikä ole ollut tarvetta useampaan. Seksi on hyvää ja sitä saa riittävästi, joten miksi sitä useampaa kaipaa? Rakastan miestäni paljon enkä todellakaan ala juoksentelemaan seksin perässä vaan että saisin kokemusta muista. Olen hyvä ottamaan suihin ja seksiasentoja ollaan kokeiltu paljon ja paikkojakin seksin harrastamiselle on löytynyt useampia. En tuomitse niitä joilla on useampi tai eivät vaan halua vakiintua. Ei kukaan ole toistaan parempi tai kokeneempi. Miehelläkin on ollut useampi nainen vällyjen välissä ja sanoi että voisi poistaa edelliset elämästä, virheitä ovat olleet. Toiset ottaa sen kokemuksena.
En, ehkäpä olen vain kokemuksia rikkaampi. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:33"]
Olen naimisissa sen ainoan kumppanini kanssa. Ap
[/quote]
Et ilmeisesti kovin onnellisessa avioliitossa kun tämmösiä kyselet? Vai onko seksirintamalla jokin huonosti?
Olen kohta 20v ja minulla ollut noin 15kumppania, eka 13vuotiaana.. ei, en koe parempana, vaan nuoruudentyhmänä kun halusin miellyttää poikia
Yhden miehen naisena on kovin "puhdas" olo, ei oo ku yks käyny jyystämässä. Ihan kiva näinkin :) puhun avoimesti siitä että ei ole ollut kuin yksi ja moni on sanonutkin että arvostaa sitä. Olen myöskin kovin luotettava (en petä) ja sekin on ihanan arvostettua:) luotettavuus minulle kaikki kaikessa, en pitäisi siitä jos pitäis koko ajan olla vainoharhainen toisen liikkeistä. Mutta kannattaa olla ylpeä jos on vain se yksi mutta huonoon suhteeseen ei kannata jäädä roikkumaan vaan sen takia et ois vaan se yksi mies elämässä
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:33"]
Olen naimisissa sen ainoan kumppanini kanssa. Ap
[/quote]
Et ilmeisesti kovin onnellisessa avioliitossa kun tämmösiä kyselet? Vai onko seksirintamalla jokin huonosti?
[/quote]
paha sanoa, kun ei ole vertailukohteita. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:33"] Olen naimisissa sen ainoan kumppanini kanssa. Ap [/quote] Et ilmeisesti kovin onnellisessa avioliitossa kun tämmösiä kyselet? Vai onko seksirintamalla jokin huonosti? [/quote] paha sanoa, kun ei ole vertailukohteita. Ap
[/quote]
Ömm kai sä nyt tiedät oletko sä onnellisessa avioliitossa tai pidätkö seksistänne ilman niitä vertailukohteita? Jos et ni johan on outoa. Ehkä kannattaisi tosiaan jättää se sun mies jos et sitä tiedä
En jaksanut lukea koko ketjua mutta täytyy sanoa, että eikö aika usein niitä naisia pidetä "huonompana" joilla on ollut useita kumppaneita. Tai no ehkä av:lla miesasiamiehet vääristävät yleiskuvaa, mutta kyllä silti aika paljon törmää siihen että nimenomaan ne joilla on vähemmän kumppaneita kiillottavat asialla sädekehäänsä ja enemmän tai vähemmän suoraan mainitsevat toisenlaisten olevan "helppoja" tai "jakelevan itseään" jne.
Todellisuudessahan tuolla nyt ei ole mitään väliä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:51"]Olen kohta 20v ja minulla ollut noin 15kumppania, eka 13vuotiaana.. ei, en koe parempana, vaan nuoruudentyhmänä kun halusin miellyttää poikia
[/quote]
ja siis eka kerta oli 2vuotta vanhemman poikaystävän kanssa. Kysyi, että haluanko ja vaikka sanoin kokoajan etten tiedä, niin hän aloitti silti. Joidenkin kanssa olen ollut siksi, että olin ihastunut ja kai luulin että hekin minuun kun halusivat. Onneksi vanhempana tajusin että voin myös sanoa vastaan etten halua ja jos sitä ei ymmärretä niin voivoi. Seurustelin erään kanssa muutaman kuukauden ja sitten hän petti ja jätti. Eräs kaverini sanoi törkeästi "ehkä ens kerralla kannattaa antaa aikasemmin".
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:38"]
Pidän useampaa kumppania siinä mielessä hyvänä asiana, että nyt parisuhteessa tiedän ruohon olevan ihan sitä samaa aidan molemmin puolin.
[/quote]
Joo paitsi tutkimusten mukaan naisten tyytyväisyys heidän parisuhteeseen/avioliittoon on sitä pienempi, mitä enemmän seksikumppaneita heillä on ollut. Sama ei koske miehiä. Tässä vielä linkkiä tutkimuksesta kertovaan uutiseen: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2733220/Women-don-t-sleep-wedding-happier-marriages-men-play-field-without-worry-study-finds.html
Tämä liittyy läheisesti myös siihen, miksi miehiä häiritsee jos heidän naisellaan on ollut monia seksikumppaneita (erityisesti irtoseksin muodossa) ennen heitä. He tietävät, että tälläinen nainen todennäköisemmin etsii aktiivisemmin uusia miehiä ja paneskelee ympäriinsä. Ajatusleikki: kumpi todennäköisesti pelaa palkkapäivänä kaikki rahansa pois uhkapeleissä? Henkilö A, joka on kerran elämässään pelannut blackjackia laivan baarissa vai henkilö B, jolla on ollut aiemmin ongelmia uhkapelaamisen kanssa. Toisin sanoen, onko kohtuutonta arvioida ihmisen tulevaa käyttäytymistä hänen menneisyytensä perusteella?
[/quote]
Ymmärrän vertauksen, mutta tuo ongelmapelaaja-vertaus on vähän jännä, jos tarkoitus on rinnastaa useamman kanssa seksiä harrastaneet ongelmapelaajaan ja yhden kanssa harrastaneet "kerran kokeilleeseen". Ikään kuin se kielisi ongelmasta jos on ollut useampi seksikumppani. Ongelmapelaaja on tottahan toki todennäköisempi pelaaja jatkossakin, mutta sen sijaan se monenko kanssa on harrastanut seksiä riippuu aika monesta asiasta, esim. siitä miten pitkiä aikoja on ollut sinkkuna. Jos nyt vaikkapa on joskus 20-27 ikävuoden välillä ollut sinkkuna vuosia, niin ei tarvitse kauheasti itseään jaella ja silti saattaa olla jonkun mielestä ollut "monta" seksikumppania. Seksin harrastaminen vapaiden sinkkujen kesken ei mielestäni kyllä liity tulevaan uskottomuuteen mitenkään.
Kysy mieheltäsi haluaisiko se sun olevan muitten kanssa. Jos haluaa niin ole. Jos ei niin älä.
Tavallaan joo. Ei niitä seksikumppaneita ole minulla niin montaa ollut. Mutta sen verran, että osaan asiani ja tiedän, mistä tykkään. Ja millaisia muut ihmiset suppealla otannalla ovat. Olen myös tämän tiedon varassa tyytyväinen nykyisyyteen. En usko, että yksi kumppani toisi tarpeeksi perspektiiviä, jotta voisin pitää itseäni hyvänä rakastajattarena (olen ihan vaimo, mutta minun on riitettävä miehelleni yksin).
En pidä. En ole kiinnostunut toisten seksipartnereiden määrästä. Sillä ei ole mitään tekemistä oman seksielämäni kanssa. Olen kuitenkin onnellinen siitä, että kumppanillani on muistakin kokemusta kuin vain minusta.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:07"]Kysy mieheltäsi haluaisiko se sun olevan muitten kanssa. Jos haluaa niin ole. Jos ei niin älä.
[/quote] miksi mieheni haluaisi mun olevan muiden kanssa? Ei halua. Mies tietenkin pitää ajatuksesta, että olen ollut vain sen kanssa. Ap
Mä elelin ilman vakavaa parisuhdetta 30-vuotiaaksi asti. En halunnut kuitenkaan elää selibaatissa, joten 12 vuoden aikana seksikumppaneita kertyi joku 35-40. Kuulostaa huimalta luvulta, mutta vuotta kohti jaettuna se on 3. Eli ei kuitenkaan kovin paljon. Mieheni ymmärtää tämän eikä se häntä haittaa, on tyytyväinen vain että olen kokenut ja nyt tyytyväinen meidän seksielämään. En itse kadu noita, vaikka osa tietysti olisi voinut jäädä väliin, mutta ei ne nyt mitenkään autuaaksi seksin saralla ole myöskään tehneet. Jokaisen ihmisen kanssa seksi on erilaista, ja koska suuri osa noista kokemuksistani on yhden illan juttuja ja humalassa, niin ei ne seksinä mitään huippukokemuksia ole olleet, enkä voi sanoa että olisin mikään superhyvä seksissä ollut (ainakaan ennen kuin tapasin mieheni :-P)
Ap:lle sanoisin, että kannattaa lopettaa se seksin miettiminen ja vain nauttia elämästä miehen kanssa. Eihän kukaan meistä tiedä kuinka paljon kokemusta toisilla on, ja mitä väliä sillä on. Jos miehesi on tyytyväinen, ole sinäkin.
Ensimmäinen ajatus, joka mulle tästä avauksesta tulee on se, että pidätkö sinä Ap sitten itseäsi huonompana kuin ne, joilla on ollut useampia seksikumppaneita, vai mistä tuli tarve tehdä tällainen kysymys? :o Jos sinua Ap harmittaa, ettei tullut kokeiltua useampia ja nyt olet vakisuhteessa "nalkissa", niin ehkä sun olisi pitänyt paneskella pitkin ja poikin ennen sitoutumista.
Ja sitten siihen kysymykseesi... Ei, en koe olevani parempi kuin sinä, en seksikumppanien määrän (joka minulla on 25) perusteella mutta en varsinkaan kokonaisuudessaan, kun en sinusta nyt muuta tiedä. Seksi on yleensä henkilökohtainen asia, jonka perusteella fiksut ihmiset eivät pyri hankkimaan mitään arvostusta. Kumppanien määrällä ylvästely on aika surkeaa - kaikilla meillä on alapäävärkit, mutta yläpään toimiminen on minusta paljon jännempi juttu ja sellainen, joka sitten lopulta jakaa meidät sen perusteella, kuka oikeasti pystyy mihinkin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:35"]
No en tosiaan. Ihan turhia panoja tullut harrastettua tyhmyyksissä kun kaverit kehuneet omia panojaan. Ehkä n. 3-5 kumppania on sopiva määrä että osaa hieman verrata. Itsellä reilu 15.
[/quote]
Mulla on 4...jee täydellistä!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:37"]
En moralisoi. Koen alemmuutta. Asia on yhteydessä ikä- ja ulkonäkökriisiin. Kuvittelen, että jos olisin kokeneempi, mulla ei olisi nyt niitä. Ap
[/quote]
Sulla olis todennälöisesti vain joku muu kriisi tai pakkomielle.