Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset ovat usein niin inhottavan tylyjä ja tosikkomaisia?

Vierailija
31.08.2021 |

Varsinkin netissä. Miksi pitää lytätä ja yrittää nolata kanssakeskustelija kaikin tavoin? Missä huumorintaju tai edes jonkinasteinen avoimuus? Olen asunut poissa Suomesta kohta 15 vuotta ja anteeksi vaan, mutta en ikävöi kulttuurianne. Luontoa ikävöin, ihmisiä en. Se tylyys on jotenkin sydäntämurskaavaa ja saa pahoille mielin pitkäksi aikaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu kulttuuriin, eikä ole edes mitenkään ainutlaatuinen siinä. Koeta kestää.

Mutta miksi? Jos maan kulttuuri tekee kaikille pahan olon, eikö silloin olisi syytä muuttaa sitä?

Asun Briteissä, ja täällä rakastan sitä ettei kukaan nolaa eikä tylytä. Tottakai ihmiset riitelevät täälläkin, mutta se jokapäiväinen kanssakäyminen on avointa, hymyilevää ja ystävällistä. Kaupan kassatkin sanovat usein "my love" ja ihmisillä on "kiitos" ja "anteeksi" istutettu jo DNA:han. Suomalaisittain nolot tyypit hengailevat porukassa muiden kanssa ja jos joku ärsyttää niin sitä purnataan lähinnä hiljaa itsekseen. Julkisissa kulkuvälineissä annetaan tilaa ja autetaan, nainen lastenvaunujen kanssa ei ole tönittävä vihan kohde.

Jos Suomessa aloitettaisiin vaikka tästä?

Tuota noin . Oletko lukenut Daily Mailin keskusteluosioita koskaan ?

Ikävä kyllä :D Mutta silti se suomalainen kuivuus ja huumorintajuttomuus puuttuu. Britit ainakin tappelevat kunnolla ja reilusti ilman tarvetta nolata kanssakeskustelijaa. Paljon mieluummin otan päälle vaikka sivullisen haukkumasanoja kuin perisuomalaisen "Mikä tuossa muka oli hauskaa?" tai "Entä sitten?" ...

Ehkä vaan olet syntynyt väärään sukuun ja tavannut vääriä ihmisiä. Kyllä itse olen saanut kasvaa sellaisessa ympäristössä jossa on huumoria ja välittämistä kovastikin. Ja näille palstoillehan nyt aina kerääntyy ne pahimmat möykkääjät. 

Vierailija
22/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat täällä harvinaisen psykoottisia, siis Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset eivät hymyile. Tämän vuoksi emme mekään... Ollaan niin lähellä inhan idän kulttuuria.

Idässä vasta hymyilläänkin. Japanissa, Kiinassa, Koreassa, Thaimaassa jne. kaikilla aina leveä hymy naamalla, olen nähnyt ihan itse. 

Vierailija
24/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset eivät hymyile. Tämän vuoksi emme mekään... Ollaan niin lähellä inhan idän kulttuuria.

Idässä vasta hymyilläänkin. Japanissa, Kiinassa, Koreassa, Thaimaassa jne. kaikilla aina leveä hymy naamalla, olen nähnyt ihan itse. 

Mutta  siellä se ei tarkoita mitään. Se on sellainen naamio.

Vierailija
25/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on sosialisteja, punikkeja. Sosialismissa yhteiskunta tulee aina ennen yksilöä. Yksilö ei ole itsessään arvokas. Yksilö on vain suoritusyksikkö. Siksi sosialistinen ihminen on tyly. Hän ei arvosta muita eikä itseään yksilönä.

Tässä on suuri ajattelullinen ero Länsi-Eupoopan maihin verrattuna jossa yksilö ja yksilön oikeudet tulevat ennen yhteiskuntaa. Yksilöä arvostetaan ja ihmiset arvostavat myös itseään. Siksi Länsimaiset ihmiset ovat kohteliaita toisilleen.

Vierailija
26/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on sosialisteja, punikkeja. Sosialismissa yhteiskunta tulee aina ennen yksilöä. Yksilö ei ole itsessään arvokas. Yksilö on vain suoritusyksikkö. Siksi sosialistinen ihminen on tyly. Hän ei arvosta muita eikä itseään yksilönä.

Tässä on suuri ajattelullinen ero Länsi-Eupoopan maihin verrattuna jossa yksilö ja yksilön oikeudet tulevat ennen yhteiskuntaa. Yksilöä arvostetaan ja ihmiset arvostavat myös itseään. Siksi Länsimaiset ihmiset ovat kohteliaita toisilleen.

Tämän ajattelun eron huomaa erityisen helposti esimerkiksi elokuvissa. Länsimaisissa elokuvissa ei koskaan uhrata ihmisiä jotta enemmistö säästyisi. Sensijaan Itä-Eurooppalaisisessa ajattelussa on vallalla ajatus että joku voidaan uhrata jotta useampi säästyisi.

Vierailija
27/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajussi-Stefano ryöpsäyttää julki tylyn mielipiteensä suomalais­naisista – ”Välillä mietin, paskovatko he jääpaloja”

Libanonilaisen Stefanon kokemusten perusteella suomalaisnaiset ovat äärimmäisen kylmiä.

https://www.is.fi/viihde/art-2000007950842.html

Vierailija
28/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tämä pohjoinen ilmasto on osaltaan selittävä tekijä. Puoli vuotta vilua ja pimeää, vaikuttaahan se.

Vierailija
29/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten Suomessa pieniä lapsiakin kohdellaan eri tavoin kuin esim. Keski-Euroopassa, jossa aiemmin asuin. Siellä lapsiin suhtaudutaan suurella lämmöllä ja rakkaudella, vieraat aikuiset ovat ystävällisiä ja lapsia ikään kuin ihastellaan kaikesta. En tarkoita mitään yltiöpäistä katteetonta palvomista vaan iloa lapsen kanssa ja lapsen taidoista, sanoista, teoista....

Suomessa lapsille ollaan tylympiä. Heihin suhtaudutaan haittana tai esteenä. Tämä on yleistystä, tiedän, mutta ehkä tämä kasvatustapa on alkusyy sille, että olemme niin tylyltä vaikuttavaa kansaa. Siis oikeastihan tosi moni suomalainen on kiva ja ystävällinen mutta se päällimmäinen vaikutelma suomalaisista on kuitenkin ankea ja harmaa. 

Työelämässäkin tämä näkyy esim. uusien ideoiden tyrmäämisenä: ei tule onnistumaan, ei meillä, tuota on kokeiltu ennenkin, ei, ei ei....Sen sijaan, että uuteen ideaan suhtauduttaisiin positiivisesti ja alettaisiin kehittää sitä yhdessä tai edes kiiteltäisiin ideasta. 

Toisaalta Suomessa ollaan tosi tarkkoja ettei tulisi korotettua ääntä ja näytettyä lapselle hermostumista kuin korkeintaan sellaisella passiivis-aggressiivisena mulkoiluna, moni aikuinen myös kireänä vain hymistelee vaikka näkee että ottaa päähän lapsen huono käytös. Kasvatuksessa voisi ylipäätään olla vähän enemmän tunnetta mukana, iloitaan kunnolla hyvinä hetkinä mutta myös ärähdetään jos lapsi vaikka tahallaan kiusaa jne. Monessa muussa maassa on tiukempi kuri kuin täällä ja odotukset lapsen käytöksen suhteen paljon korkeammalla. Ei lapset silti näytä ahdistuneilta tai ongelmaisilta vaan ovat iloisia ja reippaita, ei mitään mököttäjiä. Toki yleistän :) ei kaikki suomalaiset jne.

Vierailija
30/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten Suomessa pieniä lapsiakin kohdellaan eri tavoin kuin esim. Keski-Euroopassa, jossa aiemmin asuin. Siellä lapsiin suhtaudutaan suurella lämmöllä ja rakkaudella, vieraat aikuiset ovat ystävällisiä ja lapsia ikään kuin ihastellaan kaikesta. En tarkoita mitään yltiöpäistä katteetonta palvomista vaan iloa lapsen kanssa ja lapsen taidoista, sanoista, teoista....

Suomessa lapsille ollaan tylympiä. Heihin suhtaudutaan haittana tai esteenä. Tämä on yleistystä, tiedän, mutta ehkä tämä kasvatustapa on alkusyy sille, että olemme niin tylyltä vaikuttavaa kansaa. Siis oikeastihan tosi moni suomalainen on kiva ja ystävällinen mutta se päällimmäinen vaikutelma suomalaisista on kuitenkin ankea ja harmaa. 

Työelämässäkin tämä näkyy esim. uusien ideoiden tyrmäämisenä: ei tule onnistumaan, ei meillä, tuota on kokeiltu ennenkin, ei, ei ei....Sen sijaan, että uuteen ideaan suhtauduttaisiin positiivisesti ja alettaisiin kehittää sitä yhdessä tai edes kiiteltäisiin ideasta. 

Osittain samaa mieltä. Olen jatko-opiskelija ja vaihtanut laajoilla osa-alueilla työpaikkoja elämäni aikana eli uskallan kyllä kokeilla uutta. Se mihin joskus törmää on se, että vähän alalla olleet ehdottavat uutta ideaa (heidän mielestään), mutta asia on jo ajat sitten kokeiltu ja huonoksi todettu. Kaikki ”uudet” ideat eivät minulle ole edistystä vaan taantumusta. Tästähän tietenkin idean esittäjä ottaa nokkiinsa ja väittää uudistusvastaiseksi😀

Vierailija
31/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa, lähde takaisin sinne mistä tulitkin!

Vierailija
32/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain samaa mieltä. Olen jatko-opiskelija ja vaihtanut laajoilla osa-alueilla työpaikkoja elämäni aikana eli uskallan kyllä kokeilla uutta. Se mihin joskus törmää on se, että vähän alalla olleet ehdottavat uutta ideaa (heidän mielestään), mutta asia on jo ajat sitten kokeiltu ja huonoksi todettu. Kaikki ”uudet” ideat eivät minulle ole edistystä vaan taantumusta. Tästähän tietenkin idean esittäjä ottaa nokkiinsa ja väittää uudistusvastaiseksi😀

Tuo on ihan totta että joskus ne uudistukset voi oikeasti olla sellaisia että yrittämättäkin tietää ettei kannata, tai on jo kokeiltu ja huonoksi todettu. Ei aina johdu suomalaisten tympeydestä, jotkut ideat vain on huonoja.

Vierailija
33/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin netissä, comoon, sitä tylyyttä ja veemäisyyttä on ihan joka paikassa, ihan joka paikassa.

Vierailija
34/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt, mitä hittoa he jatkuvasti hymyilevät, kestohymy on hiton typerää.

Vierailija
35/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Viron neuvostoaika päätty suomalaiset matkailijat ihmettelivät miten tylyjä virolaiset ovat. Samoin ajattelevat ruotsalkaiset tai britit kun käyvät tämän päivän suomessa. Sosialismi tuhoaa kulttuurin ja käytöstavat.

Vierailija
36/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/46 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset