Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö entiselle ystävälle olla lojaali?

Vierailija
31.08.2021 |

Jos se kohteli vuosia huonosti?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kirjoittaa salanimellä paljastuskirjan

Vierailija
22/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aloittaa kertomalla tänne mitä hän teki:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, taitaa ketjuun vastanneilla olla oma lehmä ojassa. Jos AP onkin SINUN kaltoinkohtelema ystävä, mitä pelkäisit paljastuvan?

Vierailija
24/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voisi, ihmiset, olla vain ihmisiksi ja välillä tekemisissä enemmän jonkun kanssa, välillä vähemmän. Miksi täällä aina skitsoillaan noiden ystävyysasioiden ympärillä?

Vierailija
25/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä kohdellut häntä huonosti myös?

Oli kyse ystävyydestä tai parisuhteesta, aina kyse on kahden ihmisen väleistä.

Loukkaukset itseä vastaan tuntuu aina pahemmalle, kuin omat loukkaukset muita kohtaan.

Itse käsittelen terapiassa syyllisyyttä päättyneestä ihmissuhteesta. Toimin väärin sanomalla ikäviä sanoja joskus. Hänkin toimi väärin. Minä pyysin anteeksi, hän ei. En halua syyllistää häntä, mutta psykiatriterapeuttini mukaan vika saattaa entisellä tutullani olla persoonallisuudessa.

Itse selvittäisin menneet aina henkilön itsensä kanssa.

En usko, että terapeuttisi on sanonut noin tai sitten hän on täysin epäpätevä. 

Olet vissiin sellainen "noinko se sanoi" -tyyppi. Pitää ymmärtää, että vain aniharva muistaa jonkun pitkän session sanasta sanaan. Etenkin jos ei ole terveydenhuollon alalla, tässä tapauksessa. Terapeutti on voinut sanoa, että "huomaan hänen käytöksessään persoonallisuushäiriöön viittaavia piirteitä", mutta hyvin harva mattimeikäläinen osaa tuota toistaa. Se on muistissa yksinkertaisemmilla sanoilla.

Vierailija
26/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi kertoa totuutta, voit kertoa vain oman näkökantasi asioihin. 

No tämä. Entinen ystäväni on selitellyt minusta omia näkemyksiään ja suoranaisia valheita ympäriinsä.

Ikävää, miten sairaalloiseksi tyyppi on jälkeenpäin paljastunut.

No, eipähän ole ainakaan ikävä :D

Onko sinulla antaa esimerkkiä?

Voiko olla ettei ole levitellyt, vaan kenties joku sopankeittäjä?

Jotkut yrittää rikkoa joidenkin toisten välejä ystäviinsä ja jopa sukuunsa. Sitten tyhmät uskovat niitä juoruja tai yleensä vaikuttaa siltä, että haluavat uskoa sopankeittäjiä. Ehkä ollut kateellinen ystävälle ja saa tilaisuuden kostaa omat tunteensa.

Vierailija
27/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit aloittaa kertomalla tänne mitä hän teki:

Vuonna 2004 sanoi vitsillä paitaani rumaksi ja se sattui olemaan herkkä kohtani.

Vierailija
28/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten terapeutti voi sanoa esim:

”Oletko miettinyt, että ei hän välttämättä ole tarkoittanut näitä asioita henkilökohtaisesti tai ymmärtänyt mitä tekee/sanoo, jos on vaikka jotain persoonallisuushäiriötä”

Tai

”Siinä ei aina ole kyse mistään henkilökohtaisesta, esimerkiksi persoonallisuushäiriöinen voi käyttäytyä noin eikä ole tietyllä tapaa syyntakeisessa tilassa”

”Jotkut persoonallisuushäiriöt voivat altistaa tuollaiselle käytökselle/ajatusvääristymille”

Jne.

Ei terapeutti ota suoraan kantaa, mutta jos vastaanotolle tulee joku selvästi aivan lytätty ja itseään syyttävä ihminen, niin terapeutti voi kyllä jotain tuollaista sanoa.

Vierailija
29/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku exä joka on mulkku ja pelkkö juoruämmä. Onneksi nämä tunnetaan kuitenkin piireissä ja itsensä vain alentaa. Hyvä oli että ystäväsi tajusi sinut jättää. Itsehän e t koskaan sellainen ollutkaan. Pelkkä kade narsku.

Vierailija
30/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lojaalius"... kuulostaa valkoroskameiningiltä.

Vierailija
31/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Pitkin kyliä ei ole kohteliasta levitellä toisten asioita, vaikka se toinen olisi millainen kus*pää. Vai oletko sitä itsekin?

Mutta jos olet menossa ammattiauttajalle puhumaan menneisyytesi traumoista, siellä saat puhua p*skaa entisistä kavereistasi niin paljon kuin sielu sietää, ja vaikka vähän enemmänkin.

Vierailija
32/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua pyydetään oikeuteen todistamaan entistä ystävääsi vastaan, sinulla on täysi oikeus mennä kertomaan, mitä tiedät oikeudessa käsiteltävästä tapauksesta.

Vierailija
33/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Entinen ystäväni on selitellyt minusta omia näkemyksiään ja suoranaisia valheita ympäriinsä.

Ja sinä tiedät tämän koska? Sopankeittäjiä on joka suuntaan.

Vierailija
34/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi antaa esimerkkiä, pidän oman pöydän puhtaana ja teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta jos kuulen liian pahaa settiä.

Itse on selitellyt ja vääntänyt asiat ihan omaan pään mukaan miettimättä yhtään, miten pahoja asioita keksii.

Vierailija
35/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi antaa esimerkkiä, pidän oman pöydän puhtaana ja teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta jos kuulen liian pahaa settiä.

Itse on selitellyt ja vääntänyt asiat ihan omaan pään mukaan miettimättä yhtään, miten pahoja asioita keksii.

Luultavasti olet vain typerys, joka uskoo kaiken, mitä kuulee.

Vierailija
36/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä kohdellut häntä huonosti myös?

Oli kyse ystävyydestä tai parisuhteesta, aina kyse on kahden ihmisen väleistä.

Loukkaukset itseä vastaan tuntuu aina pahemmalle, kuin omat loukkaukset muita kohtaan.

Itse käsittelen terapiassa syyllisyyttä päättyneestä ihmissuhteesta. Toimin väärin sanomalla ikäviä sanoja joskus. Hänkin toimi väärin. Minä pyysin anteeksi, hän ei. En halua syyllistää häntä, mutta psykiatriterapeuttini mukaan vika saattaa entisellä tutullani olla persoonallisuudessa.

Itse selvittäisin menneet aina henkilön itsensä kanssa.

En usko, että terapeuttisi on sanonut noin tai sitten hän on täysin epäpätevä. 

Onko joku muoto miten sanottuna asian voisi kiertää. Ehkä niin, että ei kohdenna sanoja suoraan jonkun terapoitavan henkilön tuttuun? Ilmaisee yleisellä tasolla asian ja jättää kuulijan vastuulle miten asian tulkitsee.

Mun terapeutti on tehnyt näin.

Minäkään en usko, että kukaan terapeutti on diagnosoinut ystäviä. Minulle on sanottu, että lukemani teksti (kirjeestä) oli "todella sadistista" ja pari muutakin vastaavaa asiaa. Ei kuitenkaan mitään diagnoosia ihmisestä, jota ei ole edes tavannut. 

Vierailija
37/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat lojaaliudella tarkoittaa? Itse en koe, että minulla olisi mitään syytä esimerkiksi olla puhumatta toisille siitä, miksi ette ole enää kavereita, tai yrittää peitellä asian laitaa jotenkin. Toisaalta olen sen verran hienotunteinen, ettei katkennut ystävyys minulle tarkoita, että voisin lähteä vapaasti levittelemään toisen yksityiselämään liittyviä asioita tai puhumaan toisesta kuraa selkänsä takana: Vastavuoroisestikin toivon, että luottamukselliset asiat pysyisivät luottamuksellisina välirikosta huolimatta, mutta saattaisin toki regoida toisin, jos ex-ystävä ei osaisi toimia yhtä viileän kohteliaasti minua kohtaan.

Kunhan muistaa puhua totta.

Entinen ystäväni on keksinyt ihan oman tarinan sille, miksi ei olla enää ystäviä.

Valheellisen tarinan.

Ja sinun tarinasi voi hänen mielestään olla valhetta. 

Minulta on katkennut pari ystävyyttä ja meillä on varmasti aika eri näkemys asioista. Jos olisi samanlainen, niin kaipa sitä ystäviä oltaisiin vieläkin. En ole kuitenkaan heidän asioistaan muille puhunut, vaan ohittanut sen jollain ympäripyöreydellä. 

Ehkä ap:lle on tapahtunut tämä vasta äskettäin, jolloin sitä käsittelee monilta kanteilta. Myöhemmin entinen ystävä muuttuu samantekeväksi kuten muutkin tuntemattomat ihmiset. 

Vierailija
38/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat lojaaliudella tarkoittaa? Itse en koe, että minulla olisi mitään syytä esimerkiksi olla puhumatta toisille siitä, miksi ette ole enää kavereita, tai yrittää peitellä asian laitaa jotenkin. Toisaalta olen sen verran hienotunteinen, ettei katkennut ystävyys minulle tarkoita, että voisin lähteä vapaasti levittelemään toisen yksityiselämään liittyviä asioita tai puhumaan toisesta kuraa selkänsä takana: Vastavuoroisestikin toivon, että luottamukselliset asiat pysyisivät luottamuksellisina välirikosta huolimatta, mutta saattaisin toki regoida toisin, jos ex-ystävä ei osaisi toimia yhtä viileän kohteliaasti minua kohtaan.

Kunhan muistaa puhua totta.

Entinen ystäväni on keksinyt ihan oman tarinan sille, miksi ei olla enää ystäviä.

Valheellisen tarinan.

Ja sinun tarinasi voi hänen mielestään olla valhetta. 

Minulta on katkennut pari ystävyyttä ja meillä on varmasti aika eri näkemys asioista. Jos olisi samanlainen, niin kaipa sitä ystäviä oltaisiin vieläkin. En ole kuitenkaan heidän asioistaan muille puhunut, vaan ohittanut sen jollain ympäripyöreydellä. 

Ehkä ap:lle on tapahtunut tämä vasta äskettäin, jolloin sitä käsittelee monilta kanteilta. Myöhemmin entinen ystävä muuttuu samantekeväksi kuten muutkin tuntemattomat ihmiset. 

Now you're just somebody that I used to know

Now and then, I think of all the times you screwed me over

But had me believing it was always something that I'd done

But I don't wanna live that way

Reading into every word you say

You said that you could let it go

And I wouldn't catch, you hung up on

Somebody that you used to know

But you didn't have to cut me off

Make out like it never happened and that we were nothing

And I don't even need your love

But you treat me like a stranger and that feels so rough

And you didn't have to stoop so low

Have your friends collect your records

And then change your number

I guess that I don't need that though

Somebody (I used to know)

Somebody (Now you're just somebody that I used to know)

Somebody (I used to know)

Somebody (Now you're just somebody that I used to know

Vierailija
39/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö entisen kumppanin asiat pitää salassa? Kuulostaa, että tämä ystävyysjuttu on arempi paikka kuin ex-kumppanista puhuminen...

Vierailija
40/55 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen lojaali entisille ystävilleni, että en kerro vuosien jälkeen edelleenkään kellekään heidän salaisuuksiaan. Voisin halutessani tehdä hyvin pahaa tuhoa heidän elämilleen, mutta en sitä tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan