Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermot kaverin kerjäämiseen

Vierailija
04.10.2014 |

Suoraan sanottuna v*tuttaa kaverini... Lapsillamme on on muutama vuosi ikäeroa, niin että oma tyttöni on vanhempi. Huono puoli tässä on, että kaverini on jatkuvasti kerjäämässä tyttöni pieneksi menneitä vaatteita. Ja nimenomaan ilmaiseksi. Hän ei ymmärrä miksi niistä vaatteista pitäisi maksaa, kun muutenkin olen niitä pois laittamassa ja sehän on vaan kierrätystä, kun annan niitä hänelle eteenpäin. Eri asia, jos kyse olisi jostain H&Mn lastenvaatteista, mutta kun ei ole. Ostan lapsilleni merkkivaatteita useiden satojen eurojen edestä, ja tämä juntti kaverini olettaa, että annan ne sitten hänelle kun meillä menee pieneksi. Yksi hyvä esimerkki on Uggit, jotka ostin lapselleni viime talvena ja maksoin niistä n. 180€. Lapsellani oli ne tasan kolme kertaa jalassa, ja harmittelin että tänä talvena ei enää mahdu. Kaverini totesi, että hänen lapsellensa ne olisivat hyvät, ja sanoin että voin neljälläkympillä ne myydä (huom. täysin uudenveroiset lämpimät talvikengät). Kaverini loukkaantui tästä, kun luuli että saa ne ilmaiseksi kun eihän meillä ole niille käyttöä... En ymmärrä, miten kukaan voi olla niin idiootti. Vähän aikaa sitten hän ihastui yhteen lapseni Burberryn hameeseen, ja ihan itse ehdotti että voi maksaa siitä kympin. Ihan kokonaiset kymmenen euroa yli sadan euron hameesta. 

Todella ahdistavaa kun joka kyläilyreissulla alkaa vinkumaan jotain, ja nolottaa aina sanoa, että valitettavasti en voi sitä ilmaiseksi antaa tai en myy kympillä merkkivaatteita...

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kirjoitus vaan vahvistaa myyttiä siitä, että varakkaimmat ovat niitä kitsaimpia. :)

Vierailija
2/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän nolottaa sun nillitys =) Museoitko ne vaatteet? Tuliko yllätyksenä , että lapsi kasvaa?

Käytetyistä räteistä ei omiaan saa pois. Kuka on niin tampio , että maksaa 180 kengistä lapselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 12:36"]

Tää kirjoitus vaan vahvistaa myyttiä siitä, että varakkaimmat ovat niitä kitsaimpia. :)

[/quote]

Selvennätkö hieman? Vaikka olenkin varakas, niin en ymmärrä miksi minun antaa ilmaiseksi satojen eurojen vaatteita? Jos kaverini olisi niin tiukilla, ettei lapsille olisi varaa ostaa vaatteita, niin auttaisin häntä kyllä, mutta nyt kyse ei ole siitä. -ap

Vierailija
4/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jostakin kirpparilta setti tavis vaatteita ja anna sille. Mahtaako käyttää??

Ja muutenkin varmaan möi ne sun burberryt ym. eteenpäin.

Vierailija
5/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaverisi edustama ihmistyyppi on kieltämättä rasittava. Mulle tuollaisista tulee mieleen Solsidanin Ove.

Mulla oli joskus naapuri, joka oli myös mielestään todella "ekologinen". Ainut vaan, että hänen mielestään muiden olisi kuulunut tehdä jokin hankinta ja hän sitten olisi vain hyötynyt siitä.

Totea, että päätit myydä lastesi vaatteet vaikka netin kautta. Ei sun ainakaan tarvitse sitä nolostella, ettet anna kaverisi käyttää itseäsi hyväksi. Tokihan voit sanoa, että voit antaa hänelle sitten sellaisia vaatteita, joita et saa kirpparilla tai netin kautta kaupaksi.

Vierailija
6/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 12:39"]

Enemmän nolottaa sun nillitys =) Museoitko ne vaatteet? Tuliko yllätyksenä , että lapsi kasvaa?

Käytetyistä räteistä ei omiaan saa pois. Kuka on niin tampio , että maksaa 180 kengistä lapselle?

En museoi, mutta MYYN niitä, en jakele ilmaiseksi. Ja se, kuinka paljon lasten kenkiin käyttää rahaa, on varmasti jokaisen oma asia :) -ap

[/quote]

Vierailija
7/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 12:39"]Enemmän nolottaa sun nillitys =) Museoitko ne vaatteet? Tuliko yllätyksenä , että lapsi kasvaa?

[/quote]
Ohis, mutta mä ainakin myyn nettikirpparilla vanhat pois. Halvalla tosin, mutta kuitenkin.

Vierailija
8/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selkeästi selittänyt hänelle, että myyt ne eteenpäin hyvällä hinnalla, etkä ole heittämässä niitä Uffin laatikkoon? Jos kerrot, että et viitsisi ostaa niin kalliita vaatteita jos et tietäisi saavasi niistä hyvän hinnan eteenpäin myydessä (vaikka tämä ei edes olisi totta), niin ehkä hän ymmärtäisi.

Vierailija
9/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen, ideasi on kyllä hyvä! Ja kaikkein huvittavinta, että hän myy jatkuvasti lastenvaatteitaan kirppiksillä. Kerran napautin ja kysyin, miksei anna siskonsa pienelle lapselle hänen lapsen vanhoja vaatteita, eikö se ole sitä kierrätystä, ja silloin kyllä hiljeni. Kaverini on kieltämättä juuri samanlainen kuin Solsidanin Ove, puoliksi "vitsillä" heittää, että lapseni vanha talvitakki menisi hyvin hänen lapselleen, mutta sitten kuitenkin on jutun kanssa ihan tosissaan. -ap

Vierailija
10/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa kaveriltasi tuo kerjääminen. Jos häntä merkkivaatteet kiinnostaa, voi hän niitä itsekin hankkia (vaikka sitten kirpparilta).

Vierailija
11/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen "ystävä" tämä ap.

Vierailija
12/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikuinen kaveri, joka kerjää MINUN vaatteitani! Tein sen virheen, että kerran annoin Uffiin meneviä, ja sen jälkeen en ole saanut mitään rauhaa, aina pitäisi jotain antaa. Itse elelee sossun rahoilla ja tuhlaa vähät rahansa juhlimiseen.

Vierailija
13/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 12:55"]Minulla on aikuinen kaveri, joka kerjää MINUN vaatteitani! Tein sen virheen, että kerran annoin Uffiin meneviä, ja sen jälkeen en ole saanut mitään rauhaa, aina pitäisi jotain antaa. Itse elelee sossun rahoilla ja tuhlaa vähät rahansa juhlimiseen.
[/quote]

Ottaisin etäisyyttä tuollaiseen kaveriin.

Vierailija
14/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 12:55"]Todellinen "ystävä" tämä ap.
[/quote]

Voithan itse antaa kavereillesi ilmaiseksi mitä vaan he keksivät pyytää.

Vierailija
15/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia antaa  vähissä varoissa olevalle, kuin kerjäävälle, ahneelle tuttavalle! Ahneudestahan tuossa on kyse ja toisen hyväksikäytöstä.   Sanot vain suoraan, paljonko haluat jostakin vaatteesta ja jos ei käy, niin myyt muualla.

Te, jotka niin kovin arvostelette ap:ä, annatteko itse hyväkuntoiset vaatteet ilmaiseksi?  Eri asia on, jos voidaan käydä vaihtokauppaa eli on sopivasti eri ikäisiä tyttöjä ja poikia!  Silloin ei euroja lasketa eikä mietitä vaatteiden hintaa vaan kierrätystä.  Ja edellytyksenä on myös, että molemmilla on samanlainen puhtaus-ja pyykinpesukäsitys.  Olen itsekin antanut vaatteita ilmaiseksi, mutta ne ovat olleet ehkä jo kahdella lapsella olleita käyttövaatteita.

Vierailija
16/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riittävän tyhmä ostaakseen 180 egen kengät, jotka mahtuvat jalkaan kolme kertaa, voi mielestäni olla hyvillä mielin niin tyhmä, että jakaa ne vaatteet ilmaiseksi eteenpäin. 

Vierailija
17/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 13:16"]

Jos on riittävän tyhmä ostaakseen 180 egen kengät, jotka mahtuvat jalkaan kolme kertaa, voi mielestäni olla hyvillä mielin niin tyhmä, että jakaa ne vaatteet ilmaiseksi eteenpäin. 

[/quote]

näin!

Vierailija
18/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää pyytää, Sama kuin rahaa kerjäisi. Kiitollisena voisi ottaa vastaan, jos toinen haluaa lahjoittaa jotain tai sitten voisi kysyä, ett haluaisitko myydä minulle

Vierailija
19/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 12:36"]

[/quote]

Selvennätkö hieman? Vaikka olenkin varakas, niin en ymmärrä miksi minun antaa ilmaiseksi satojen eurojen vaatteita? Jos kaverini olisi niin tiukilla, ettei lapsille olisi varaa ostaa vaatteita, niin auttaisin häntä kyllä, mutta nyt kyse ei ole siitä. -ap

[/quote]

Anna ne Pelastusarmeijan joulupataan, sieltä jaetaan tavaraa niille, joilla ei ole varaa. Saisit hyvän mielen. Kukaan ei sulta noita vaatteita kuitenkaan osta haluamaasi hintaan.

Vierailija
20/57 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 13:16"]Jos on riittävän tyhmä ostaakseen 180 egen kengät, jotka mahtuvat jalkaan kolme kertaa, voi mielestäni olla hyvillä mielin niin tyhmä, että jakaa ne vaatteet ilmaiseksi eteenpäin. 

[/quote]Miksi ihmeessä pitäisi ilmaiseksi antaa? Vaikka ei käyttäisi kuin kerran, niin jokainen saa maksaa ihan kuinka paljon kukkaro kestää. Se ei tarkoita, että pitäisi kiipijöille antaa ilmaiseksi. Mieluummin pitäisin kaapissa muistona kuin annan ahneelle pummille ilmaiseksi.