Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär haluaa armeijaan, miten reagoisitte?

Vierailija
31.08.2021 |

On nyt lukion 2. luokalla ja haluaa mennä armeijaan lukion jälkeen. Miten suhtautuisitte? Onko jollain kokemusta?

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin menossa, kävin pääsykokeissa ja pääsin sisään. Loppujen lopuksi elämään tuli muuta ja peruin menoni. Alkuperäinen motivaatio liittyi siihen, että olisin halunnut nähdä pärjäisinkö siellä. Itse sotiminen ei ollut pointti.

Vierailija
102/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[än oikeasti tunnutaan ajattelevan, että tytöt olisivat fyysisesti samalla tasolla poikien kanssa. Vaikka minkälainen riuku ja laiskamato-jonne sinne inttiin laitetaan, niin kahden kuukauden kuluttua se on huomattavasti vahvempi kuin se salilla aina treenannut tytteli. Se vaan menee näin. Hirvittää katsella niitä pikkulikkoja armeijan harmaissa ja miettiä, että meidän puolustus on noiden harteilla. Sitä paitsi armeijaan hakeutuvat naiset ovat erikoisuudentavoittelijoita, näin olen ollut huomaavinani.

No niiden nörttipoikien päät hajoavat sinne armeijaan ensimmäisen ilman äitiä, voisarvea ja älypuhelinta vietetyn yön jälkeen joten ihan hyvä vain, että menevät siviiliin ja jättävät maanpuolustuksen naisille joita se sentään edes kiinnostaa. Jos sullakin taisteluparina on jonne jota kiinnostaa enemmän counterstriken pistetilanne kuin se, että vihulainen haluaa ampuaa sulta puolipäätä pois niin luulisi valinnan olevan selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[än oikeasti tunnutaan ajattelevan, että tytöt olisivat fyysisesti samalla tasolla poikien kanssa. Vaikka minkälainen riuku ja laiskamato-jonne sinne inttiin laitetaan, niin kahden kuukauden kuluttua se on huomattavasti vahvempi kuin se salilla aina treenannut tytteli. Se vaan menee näin. Hirvittää katsella niitä pikkulikkoja armeijan harmaissa ja miettiä, että meidän puolustus on noiden harteilla. Sitä paitsi armeijaan hakeutuvat naiset ovat erikoisuudentavoittelijoita, näin olen ollut huomaavinani.

No niiden nörttipoikien päät hajoavat sinne armeijaan ensimmäisen ilman äitiä, voisarvea ja älypuhelinta vietetyn yön jälkeen joten ihan hyvä vain, että menevät siviiliin ja jättävät maanpuolustuksen naisille joita se sentään edes kiinnostaa. Jos sullakin taisteluparina on jonne jota kiinnostaa enemmän counterstriken pistetilanne kuin se, että vihulainen haluaa ampuaa sulta puolipäätä pois niin luulisi valinnan olevan selvä.

Et taida tietää sodankäynnistä, armeijasta ja sukupuolten välisistä eroista mitään. Se nörttipoika on jo lähdössä vahvempi ja tulee vahvemmaksi koko ajan armeijan aikana. Miksi ajattelet, että sotatilanteessa joku ajattelisi counterstriken pistetilannetta? Minä taas en halua siihen nörtin pariksi jotain tyttöä, joka luulee itsestään liikoja ja jota sen nörtin pitää suojella.

Vierailija
104/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi mielissäni, jos tyttäreni olisi menossa armeijaan. En halua, että sotatilanteessa rintamalla on naiset ja miehet samassa porukassa. Esim. Israelin armeijassa on tehty huomioita, että miehet suojelevat naisia sotatilanteissa. Tämä on luonnollisesti ihailtavaa, mutta vie hieman terää siltä sodankäynniltä. En halua tällaista häiritsevää dynamiikkaa tilanteisiin, joissa saattaa olla itsenäisyys kyseessä.

Samoin nykyään oikeasti tunnutaan ajattelevan, että tytöt olisivat fyysisesti samalla tasolla poikien kanssa. Vaikka minkälainen riuku ja laiskamato-jonne sinne inttiin laitetaan, niin kahden kuukauden kuluttua se on huomattavasti vahvempi kuin se salilla aina treenannut tytteli. Se vaan menee näin. Hirvittää katsella niitä pikkulikkoja armeijan harmaissa ja miettiä, että meidän puolustus on noiden harteilla. Sitä paitsi armeijaan hakeutuvat naiset ovat erikoisuudentavoittelijoita, näin olen ollut huomaavinani.

Tämän lisäksi en voi olla ajattelematta esim. kuukautisia, miten ihmeessä asiat sujuvat niiden aikana? Sinänsä armeijassa on varmaan paljonkin tehtäviä naisille ja onhan siellä aina naisia ollutkin värvättynä. Mutta tämä idioottimainen nykyoletus siitä, että tytöt ovat samanlaisia kaikessa on niin turhauttavaa.

Kyllä kunnon riuska justiina siellä on parempi kuin joku kuikelo joka on tottunut vain räpläämään pelikonetta yön pimeydessä.

Vierailija
105/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistuttaa, mitä sotilasvalassa luvataan.

Mitä merkitystä on jollain joukossa mölistyllä pakkovalalla? Sellaista en pidä millään muotoa itselleni merkityksellisenä.

Naistenpa ei sitä valaa tarvihe vannoa, eikä se oo mies eikä mikään joka ei sanaansa piä. Sanasta miestä sarvesta härkää. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Vierailija
106/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin menossa, kävin pääsykokeissa ja pääsin sisään. Loppujen lopuksi elämään tuli muuta ja peruin menoni. Alkuperäinen motivaatio liittyi siihen, että olisin halunnut nähdä pärjäisinkö siellä. Itse sotiminen ei ollut pointti.

Armeija ei ole itsensä etsimisen paikka. Nunnala esim. naisille parempi. Kyseessä maanpuolustus, ei päteminen.

Vierailija
107/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustaisin seuraamaan omaa toivetta ja tukisin pyrkimyksessä. Näyttää sitä paitsi hyvältä CV:ssä. Intissä opit taitoja, joita arvostetaan työelämässä. 

Ei todellakaan noin! Inttihän on taviksia varten. Niitä, jotka tekevät mitä vaan käsketään. Itsenäinen ajattelija ei mene inttiin tai jos meneekin, ei kehu sitä arvokkaaksi kokemukseksi.

Oletko ikinä miettinyt, miksi inttiin viedään keskenkasvuisia nuorukaisia? Vastaus on, etteivät aikuistuneet miehet enää sellaiseen pelleilyyn suostuisi.

Maanpuolustus on reippaiden, lapsettomien ja virattomien miesten ominta alaa. Isänmaan suojaamista. Ei tyttien paikka, esiintykööt muualla.

Vierailija
108/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että meidän huushollissa ei mahdu asumaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita tappamaan toisia ja nakkaisin tukasta pihalle.

Olet taantumuksellinen maanpetturi.  Toivottavasti häivyt tästä maasta jos et ole sitä valmis puolustamaan.

No, enpä minä tänne valinnut syntyä.

Nyky-Suomessa ei ole paljoa puolustamisen arvoista.

Maa haalitaan täyteen ulkomaalaisia "huippuosaajia" elämään tuilla, työelämän saralla on tarjolla lähinnä palkatonta työtä, samalla kun omistajat nauravat matkalla veroparatiisiin.

Sitten tätä skeidaa pitäisi vielä hengellään puolustaa? Joo ei kiitos.

Vierailija
109/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava idea, varsinkin jos on suhteellisen hyvässä kunnossa. Jos innostusta ja älliä riittää, niin tie on avoin vaikka kenraaliksi. Armeija on aika paljon muutakin kuin varusmiespalvelus. 

Vierailija
110/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijasta jos mistä voi löytää hyvän puolison ennen kuin parhaat viedään, ei kannata tätäkään puolta väheksyä. Missä muualla tapaat niin paljon livenä erilaisia miehiä? 

Vierailija
111/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää sodankäynnistä, armeijasta ja sukupuolten välisistä eroista mitään. Se nörttipoika on jo lähdössä vahvempi ja tulee vahvemmaksi koko ajan armeijan aikana. Miksi ajattelet, että sotatilanteessa joku ajattelisi counterstriken pistetilannetta? Minä taas en halua siihen nörtin pariksi jotain tyttöä, joka luulee itsestään liikoja ja jota sen nörtin pitää suojella.

Päin vastoin sinä tässä et näytä tietävän mitään. Se nörttipoika ei välttämättä ole alkuun todellakaan vahvempi ja suurin osa ei tule armeijan aikana käytännössä minkään vertaa sen vahvemmaksi. En minä aikanaan tullut. Ja olen ihan varma, että se vapaaehtoinen nainen on tehokkaampi maanpuolustaja kuin minä vastahakoinen palkattomaan pakkotyöhön sinne pakotettu. 

Vierailija
112/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida ymmärtää henkisistä voimavaroista yhtään mitään? Jos pää pettää niin niistä lihaksista on yhtä vähän iloa kuin impotentille lerssistä.

Vierailija
113/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida ymmärtää henkisistä voimavaroista yhtään mitään? Jos pää pettää niin niistä lihaksista on yhtä vähän iloa kuin impotentille lerssistä.

Kyllähän impotentinkin pitää pissata.

Vierailija
114/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijaan menevien ikäluokat pienentyvät ja asepalveluksen suorittavien poikien määrä vähenee. Mikseivät siis motivoituneet naiset voisi paikata tätä tilannetta?

On hyvä muistuttaa sotilasvalassa tai vakuudessa luvattua velvollisuutta.

Armeijasta on mahdollista saada paljonkin irti, erityisesti erityistehtävien kautta. Ehkä ”perinteisempien” tehtävien, kuten lääkintämiehen ja kuljettajan lisäksi, voi palveluksen suorittaa esimerkiksi toimittajana, kuvaajana, graafikkona tai muusikkona. Tästä aukenee ura monelle lahjakkaalle nuorelle, ja kyllä, näissäkin tehtävissä on tärkeä sodan aikainen sijoitus ja arkeen sisältyy myös taistelukoulutusta, ei pelkkää koneella kykkimistä.

Vierailija
115/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon; Maanpuolustus on arvokasta. 👍

Vierailija
116/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin sinä tässä et näytä tietävän mitään. Se nörttipoika ei välttämättä ole alkuun todellakaan vahvempi ja suurin osa ei tule armeijan aikana käytännössä minkään vertaa sen vahvemmaksi. En minä aikanaan tullut. Ja olen ihan varma, että se vapaaehtoinen nainen on tehokkaampi maanpuolustaja kuin minä vastahakoinen palkattomaan pakkotyöhön sinne pakotettu. 

Kyllä se nörttipoika on. Sen takia esim. naisten jalkapallon maajoukkue häviää 14-16 vuotiaiden poikien joukkueelle samoin kuin jääkiekon jne. Se on fakta. Tuosta motivaatiosta en sano sen enempää, sen voivat hoitaa ne, joille se kuuluu. Yleisesti sanon vain sen, että en halua armeijaan myöskään mitään kiihkomielisiä ihmisiä (jotka ainakin ennen vanhaan raakattiinkin pois kutsunnoissa...).

Vierailija
117/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyllä selvää tyttären motivaatiosta ja siitä, että tietää edes suurin piirtein, millainen paikka armeija oikeasti on. Ettei kaduta itse palveluksessa, että tuli laitettua melko iso kimpale aikaa tällaiseen.

Myös armeijan käymisen hyödyllisyydestä työelämässä liikkunee paljon vanhaa tietoa. Tietysti jos haaveilee vaikkapa turvallisuusalasta, poliisin töistä, MPKK:sta tulevaisuudessa tai haluaa ajaa vaikkapa rekkakortin (kuskina kaiketi edelleen mahdollista?) niin sitten sinne vaan.

Vierailija
118/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustaisin menemään, olisin itsekin aikoinaan halunnut mutta se ei ollut vielä silloin mahdollista. 

Vierailija
119/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti kortsuja mukaan matkaan. Sekatuvat.

Naiset , jotka ovat käyneet intin, jotka tunnen ovat paremmasta päädystä. Huippunaisia. Miehistä en sano samaa.

Vierailija
120/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä on sivari, samoin ukkinsa ja ihmettelisin mistä moisen idean on saanut, koska kukaan meistä ei armeijaa arvosta. Jonkilaista kapinaa kenties tytölle. Mutta, jos itse sinne haluaa, niin siitä vaan.