Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär haluaa armeijaan, miten reagoisitte?

Vierailija
31.08.2021 |

On nyt lukion 2. luokalla ja haluaa mennä armeijaan lukion jälkeen. Miten suhtautuisitte? Onko jollain kokemusta?

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär halusi käydä armeejan lukion jälkeen ja näin myös tapahtui.

Vierailija
2/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt. Miksi ei voisi mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa mennä, niin sinne vaan.

Vierailija
4/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni kävi armeijan 5 vuotta sitten. Ilmoitti käyneensä kutsunnoissa ja oli vuoden armeijassa.

Vierailija
5/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustaisin seuraamaan omaa toivetta ja tukisin pyrkimyksessä. Näyttää sitä paitsi hyvältä CV:ssä. Intissä opit taitoja, joita arvostetaan työelämässä. 

Vierailija
6/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin miksi. Jos osaa perustella ja ymmärtää, mitä on tekemässä, niin se olisi ok.

Vierailija
7/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tytär myös haluaa mennä lukion jälkeen ja minä äitinä kannustan totta kai!

Vierailija
8/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolo. Moro!

Vierailija
9/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuodessa asepalveluksen aloittaa yli 1000 naista Suomessa, ja armeija on ollut avoinna naisille vuodesta 1995. Mikä siis on ongelma?

Vierailija
10/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että meidän huushollissa ei mahdu asumaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita tappamaan toisia ja nakkaisin tukasta pihalle.

Vierailija
11/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon tämän päivän Suomessa voisi muuten suhtautua kuin kannustavasti? Nykyään niin moni nainen käy armeijan, ettei siinä liene mitään erikoista.

Vierailija
12/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että meidän huushollissa ei mahdu asumaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita tappamaan toisia ja nakkaisin tukasta pihalle.

Meidän maassa ei pitäisi mahtua asumaan ketään, joka ei valmis puolustamaan sitä. 

Vierailija
13/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäisin.

Vierailija
14/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän maassa ei pitäisi mahtua asumaan ketään, joka ei valmis puolustamaan sitä. 

Tottelen ennemmin Jumalaa kuin valtiota.

Vierailija
15/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sitä vaikka sitten välivuoden huonomminkin viettää... - Sotilasuralle ja kadetikouluun pyrkiminen olisi sitten oma juttunsa.  Vaikka toisaalta jos haluaisi lähteä vaikka armeijan jälkeen rauhanturvaajaksi, niin mikäs siinä. - Ei ole oikein tätä päivää, että armeija on vain miesten juttu. En keksi ainoatakaan paikkaa, jota parantaisi yhtään se, että se miellettäsiin vain miesten tai ainoastaan naisten paikaksi/ alueeksi.  

T. Armeijaa käymätön mies 

Vierailija
16/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustaisin seuraamaan omaa toivetta ja tukisin pyrkimyksessä. Näyttää sitä paitsi hyvältä CV:ssä. Intissä opit taitoja, joita arvostetaan työelämässä. 

Ei todellakaan noin! Inttihän on taviksia varten. Niitä, jotka tekevät mitä vaan käsketään. Itsenäinen ajattelija ei mene inttiin tai jos meneekin, ei kehu sitä arvokkaaksi kokemukseksi.

Oletko ikinä miettinyt, miksi inttiin viedään keskenkasvuisia nuorukaisia? Vastaus on, etteivät aikuistuneet miehet enää sellaiseen pelleilyyn suostuisi.

Vierailija
17/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu sotaan minne määrätään.

Vierailija
18/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistuttaa, mitä sotilasvalassa luvataan.

Vierailija
19/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäinen päättää ihan itse, joten ainoa järkevä vaihtoehto on suhtautua kannustavasti. 

Sitä en kyllä tiedä, mitä ihmettä ne intissä opittavat taidot ovat, mitä työelämässä arvostettaisiin. Itse en oppinut siellä yhtään mitään muuta kuin se, miten vältellään tehtäviä mahdollisimman pitkälle ja miten tehdään ne, mitä ei voi vältellä niin huonosti ja nopeasti hutaisten kuin vain ikinä mitenkään mahdollista. Yhtään intin taitoa en ole työelämässä koskaan tarvinnut. 

Vierailija
20/155 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistuttaa, mitä sotilasvalassa luvataan.

Mitä merkitystä on jollain joukossa mölistyllä pakkovalalla? Sellaista en pidä millään muotoa itselleni merkityksellisenä.