Tytär haluaa armeijaan, miten reagoisitte?
On nyt lukion 2. luokalla ja haluaa mennä armeijaan lukion jälkeen. Miten suhtautuisitte? Onko jollain kokemusta?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustaisin seuraamaan omaa toivetta ja tukisin pyrkimyksessä. Näyttää sitä paitsi hyvältä CV:ssä. Intissä opit taitoja, joita arvostetaan työelämässä.
Täysi-ikäinen päättää ihan itse, joten ainoa järkevä vaihtoehto on suhtautua kannustavasti.
Sitä en kyllä tiedä, mitä ihmettä ne intissä opittavat taidot ovat, mitä työelämässä arvostettaisiin. Itse en oppinut siellä yhtään mitään muuta kuin se, miten vältellään tehtäviä mahdollisimman pitkälle ja miten tehdään ne, mitä ei voi vältellä niin huonosti ja nopeasti hutaisten kuin vain ikinä mitenkään mahdollista. Yhtään intin taitoa en ole työelämässä koskaan tarvinnut.
Ehkä ne oppivatkin siellä jotain joilla on motivaatio kunnossa eikä tarkoitus vain vältellä tehtäviä?
No pitäisin suuni kiinni. Ei sen elämä ja tulevaisuus siitä ainakaan huonommaksi mene. Aikuinen ihminen tekee mitä haluaa, ja mikä haitta se armeijan käyminen muka olisi?
Jos on puujalka ja isot tissit voi mennä eturintamaan polkeen miinoja ja räjäytysmatotkin aina mukana
Vierailija kirjoitti:
Moni tyttöhän menee sinne ihan vaan ns. patjaksi pojille. Onko tämä ap:n mielestä ok?
Ei varmasti mene. Miksi miehet satuilevat tällaista? Joku teidän fantasianne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustaisin seuraamaan omaa toivetta ja tukisin pyrkimyksessä. Näyttää sitä paitsi hyvältä CV:ssä. Intissä opit taitoja, joita arvostetaan työelämässä.
Täysi-ikäinen päättää ihan itse, joten ainoa järkevä vaihtoehto on suhtautua kannustavasti.
Sitä en kyllä tiedä, mitä ihmettä ne intissä opittavat taidot ovat, mitä työelämässä arvostettaisiin. Itse en oppinut siellä yhtään mitään muuta kuin se, miten vältellään tehtäviä mahdollisimman pitkälle ja miten tehdään ne, mitä ei voi vältellä niin huonosti ja nopeasti hutaisten kuin vain ikinä mitenkään mahdollista. Yhtään intin taitoa en ole työelämässä koskaan tarvinnut.
No työnantajallesi se olisi arvokasta tietoa että teet asiat aina juosten kusemalla vähän sinne päin ja pienintä mahdollista vaivaa nähden.
En minä koskaan noin ole tehnyt enkä tee palkallisessa työssä. Ei se armeija tuosta yhtään millään tavalla kerro.
Nykyään on liian muodikasta poikien keskuudessa hakeutua siviiliin, joten hienoa, että tytöt ovat valmiita ottamaan pallon maanpuolustuksesta ja kyllä niille sivaripojille löytyy varmasti käyttöä tositilanteessa kotihellojen lämmittäjinä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että meidän huushollissa ei mahdu asumaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita tappamaan toisia ja nakkaisin tukasta pihalle.
Teillä asuu vaan tukasta pihalle nakkaajia, ei tappajia. Hyvä. Tappaminen ei ole koskaan ratkaisu ongelmiin, pihalle nakkaaminen on.
Arvostaisin 100%. Nohevasti suorittamalla se on myös kova meriitti työelämään siirtyessä.
m39
Jonkunhan sinne on mentävä, kun nykyinen miessukupolvi yhä enenevässä määrin luistaa sieltä ties millä tekosyillä. Olisin siis erittäin iloinen, jos tyttäreni olisi valmis ottamaan vastuun ja menemään armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Joutuu sotaan minne määrätään.
Ei, kun Suomen armeijassa kysytään, jos haluaa sota-alueelle. Sinne ei määrätä, toisin kuin joissain muissa maissa.
Sanomalla, että kyllä sitä tosimiehen parrua saa lähempääkin, ei tarvitse lähteä metsään roolipelaamaan keskenkasvuisten kanssa.
Mitähän Afganistanissa olisi tapahtunut viime aikoina, jos naiset olisivat käyneet armeijan siellä viimeisen 20 vuoden aikana? Niin, Taliban piileskelisi vieläkin vuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että meidän huushollissa ei mahdu asumaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita tappamaan toisia ja nakkaisin tukasta pihalle.
Kommenttisi on niin ristiriitainen ja epäisänmaallinen, että veikkaan sinun olevan röllipajan persuli.
Katsos kun olet valmis väkivaltaan, jos joku haluaa maanpuolustuskoulutukseen. Näinhän on äärioikealla ollut tapana, vasaralla päähän toisin ajattelevia ja sivarit puolueen johtoon.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Afganistanissa olisi tapahtunut viime aikoina, jos naiset olisivat käyneet armeijan siellä viimeisen 20 vuoden aikana? Niin, Taliban piileskelisi vieläkin vuorilla.
Ei, vaan se koostuisi muutamasta vauva-palstalle obsessiivisesti vaeltelevasta jonnesta, jotka jankuttavat kulkevansa omia polkujaan.
Ne asuisivat kaikki mammansa peräkamarissa.
Vierailija kirjoitti:
Olet taantumuksellinen maanpetturi. Toivottavasti häivyt tästä maasta jos et ole sitä valmis puolustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanomalla, että kyllä sitä tosimiehen parrua saa lähempääkin, ei tarvitse lähteä metsään roolipelaamaan keskenkasvuisten kanssa.
Huomaatteko te itse ollenkaan tätä misogyniaa, jota oletettavasti juuri te miehet useassa kommentissa hoette? Seksillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jos nainen haluaa armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu sotaan minne määrätään.
Ei, kun Suomen armeijassa kysytään, jos haluaa sota-alueelle. Sinne ei määrätä, toisin kuin joissain muissa maissa.
Enpä usko että kysyttiin Talvisodan tai Jatkosodan aikana sotilailta että oliko vai eikö ollut kiinnostusta lähteä laukaustenvaihtoon itänaapurin kanssa. Se oli totisinta totta ja kymmenet tuhannet kuolivat mikä tuntuu tämän päivän hilloprrseiltä aina unohtua. Sosiaalietuudet kyllä kelpaavat mutta maata ei olla valmiita puolustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko te itse ollenkaan tätä misogyniaa, jota oletettavasti juuri te miehet useassa kommentissa hoette? Seksillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jos nainen haluaa armeijaan.
Enemmän minä olisin huolissani tuosta omalle tyttärelle kuolaamisesta.
En olisi mielissäni, jos tyttäreni olisi menossa armeijaan. En halua, että sotatilanteessa rintamalla on naiset ja miehet samassa porukassa. Esim. Israelin armeijassa on tehty huomioita, että miehet suojelevat naisia sotatilanteissa. Tämä on luonnollisesti ihailtavaa, mutta vie hieman terää siltä sodankäynniltä. En halua tällaista häiritsevää dynamiikkaa tilanteisiin, joissa saattaa olla itsenäisyys kyseessä.
Samoin nykyään oikeasti tunnutaan ajattelevan, että tytöt olisivat fyysisesti samalla tasolla poikien kanssa. Vaikka minkälainen riuku ja laiskamato-jonne sinne inttiin laitetaan, niin kahden kuukauden kuluttua se on huomattavasti vahvempi kuin se salilla aina treenannut tytteli. Se vaan menee näin. Hirvittää katsella niitä pikkulikkoja armeijan harmaissa ja miettiä, että meidän puolustus on noiden harteilla. Sitä paitsi armeijaan hakeutuvat naiset ovat erikoisuudentavoittelijoita, näin olen ollut huomaavinani.
Tämän lisäksi en voi olla ajattelematta esim. kuukautisia, miten ihmeessä asiat sujuvat niiden aikana? Sinänsä armeijassa on varmaan paljonkin tehtäviä naisille ja onhan siellä aina naisia ollutkin värvättynä. Mutta tämä idioottimainen nykyoletus siitä, että tytöt ovat samanlaisia kaikessa on niin turhauttavaa.
Ajattelisin että olen onnistunut kasvattamaan reipashenkisen nuoren, joten kannustaisin totta kai. Ei siinä mitään ihmeellistä ole jos naiset menevät armeijaan.