Millainen paikka on Kalkku?
Heippa!
Muutto Tampereelle olisi edessä ja Länsi-Tampere, varsinkin Kalkku, kiinnostaisi. Yksi kouluikäinen lapsi, ei miestä. Kalkussa päin näyttäisi olevan halvempaa asua. Millaista on, onko kovin rauhatonta? Lähellä olevasta Tesomasta olen kuullut yhtä ja toista, mutta Kalkusta ihmisillä näyttää olevan vaihtelevia mielipiteitä, toisten mielestä narkkien tyyssija, toisten mielestä nukkuva maalaislähiö. Haluaisin siis kaikenlaisia kokemuksia, olen tietoinen pitkästä välimatkasta Treen keskustaan ja huonoista palveluista, mutta auto on käytössä joten ei ole ongelma.
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (40)
Kamalaa. Muuta vaikka Lielahteen ennemmin.
En muutaisi itse sille puolelle kaupunkia.
Ihan vaan vinkkinä muuten, älä muuta länsipuolelle jos työpaikka itäpuolella ja päinvastoin, itä-länsi akseli on tosi ruuhkainen ja hermojaraastava työmatkana. Muuten kaiketi kaikki kaupunginosat ihan turvallisia, paitsi ehkä Nekala, osa Hervannasta ja juurikin Tesoma.
Tänäkin vuonna joku muuttamassa kalkkuun? :D
Edelleen on rauhallista. 8 vuotta asumista takana Tesoma/Kalkku alueella ja häiritsevin asia ollut entisen naapurin äänekkäät seksisessiot. Muuten on saanut elellä ihan rauhassa. Luonto ja palvelut lähellä, edullista asua. Suosittelen :)
Kalkku on ok. Olen itse asunut Pitkänimenkadulla vajaan vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Alueella on pieniä kerrostaloja ja omakotitaloja. On rauhallista paikkaa ja löytyy hyvät ulkoilumaastot. Myös koulu ja päiväkoti löytyvät, samoin kampaamo. Yksi pubi näiltä nurkilta löytyy, mutta se ei ole mielestäni mikään levoton paikka. Paljon enemmän häiriöitä on esim. keskustassa ja Kalevassa, joissa olen myös asunut. Lisäksi kauppa on täällä ihan lähellä ja sieltä saa arjen tarpeet. Tesoman palveluihin on lyhyt matka, kun tarvitsee jotain enemmän ja bussit kulkevat kohtuullisesti kaupunkiin. Tampereen lähiöistä tämä on ehdottomasti rauhallisempi kuin esim. Tesoma tai Hervanta. Joku tuossa kirjoitti, että täällä on paljon vanhempaa väkeä, mutta mielestäni ainakin täältä päin Kalkkua löytyy kaiken ikäistä porukkaa. Kalkustahan löytyy omia pieniä saarekkeitaan, joten alueilla voi olla eroja. Uusi Kalkku on omasta mielestäni liian täyteen rakennettu eikä siellä ole edes kauppaa. Voisi olla parasta tulla katsastelemaan ja fiilistelemään pariin kertaan ja miettiä sitten, vaikuttaako itselle sopivalta alueelta.
Kalkussa on tullut asusteltua pari vuotta Pitkäniemenkadulla. Kaupan seutuvilla on lähinnä pientaloja ja on rauhallista aluetta. Hyvät ulkoilumaastot, kaupasta saa perustarvikkeet ja reilun parin kilometrin päässä Tesomalla on iso ostoskeskus. Kalkku on paljon rauhallisempaa aluetta kuin Tesoma. Myös koulu ja päiväkoti löytyy. Bussejakin kulkee kohttuu usein.
Vanhan Kalkun puoli (Ristaniitynkatu-Pitkäniemenkatu) ainakin alueena tosi rauhallinen. Pientaloaluetta ja aika paljon lapsiperheitä. Hintataso on edullisempi siksi, kun on enemmän matkaa keskustaan. Kyllä täällä asuu monenlaista väkeä ja se on vain hyvä. Jotkut haluavat asua sivummalla ja rauhallisemmilla alueilla. Jää rahaa muuhunkin kuin asuntovelan lyhennyksiin. Itse en enää keskustan tuntumaan muuttaisi, kun siellä oli paljon levottomampaa. Kauppa, päiväkoti ja koulu löytyvät Kalkusta. On hyvät ulkoilumaastot ja kaupunkiin pääsee ruuhka-aikaan viisikin kertaa tunnissa. Tesoman palveluihinkin lyhyt matka, mutta Kalkussa on paljon rauhallisempaa kuin Tesomalla.
Vanhan Kalkun puoli (Ristaniitynkatu-Pitkäniemenkatu) ainakin alueena tosi rauhallinen. Pientaloaluetta ja aika paljon lapsiperheitä. Hintataso on edullisempi siksi, kun on enemmän matkaa keskustaan. Kyllä täällä asuu monenlaista väkeä ja se on vain hyvä. Jotkut haluavat asua sivummalla ja rauhallisemmilla alueilla. Jää rahaa muuhunkin kuin asuntovelan lyhennyksiin. Itse en enää keskustan tuntumaan muuttaisi, kun siellä oli paljon levottomampaa. Kauppa, päiväkoti ja koulu löytyvät Kalkusta. On hyvät ulkoilumaastot ja kaupunkiin pääsee ruuhka-aikaan viisikin kertaa tunnissa. Tesoman palveluihinkin lyhyt matka, mutta Kalkussa on paljon rauhallisempaa kuin Tesomalla.
Sielä on se kuuluisa Kalkun orkidea.
Kalkku on yllättävän kiva paikka asua ja bussiyhteydet pelaavat. Vanha omakotitalojen ja pienten kerrostalojen alue koulun, kaupan ja päiväkodin lähellä on tosi rauhallista seutua. On hyviä ulkoilumaastoja ja Villilän lapsiystävällinen uimaranta suht lähellä. Myös Mustavuoren laskettelukeskus ja Ikurin ladut ovat ihan nurkilla. Lemmikkien omistajille myös hyvä paikka ja hyvät pyörätiet alueella moneen suuntaan.
Terveisiä toivottaa Kalkun mummo.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä toivottaa Kalkun mummo.
Vieläkö siellä kulkee se perinteinen bussivuoro välillä Mutala-Kalkku?
Kokemuksia Kalkun parturi-kampaamosta?
Kalkku on ihanaa aluetta. Ollaan nuorena parina viihdytty hyvin, eikä Tesoman puolellakaan koskaan olla jouduttu mihinkään ongelmiin. Tesomakin viime vuosina kohentanut ilmettään mm. Kauppakeskus Westerillä ja uusilla rakennuksilla. Bussit kulkee tasasin välein!
Uusi kalkku on ihan jees, tosin kauppaan on vähän matkaa tesomalle kävellä. En itse muuttaisi enää niin kauas keskustasta ja palveluista. Jos työ on Nokialla, Ylöjärvellä tai länsipuolella ja omistaa auton, niin miksei. Bussilla jurnuttaa 30 min keskustorille ja siitä taitaa mennä tasan yksi bussi puolen tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:50"]
Kappas, naapuri! Ollaankohan joskus törmäilty pihalla? :) T. Punaisen talon asukki
[/quote] Se voi olla. Sinitalossa itse asustelen :D T. 12