Millainen paikka on Kalkku?
Heippa!
Muutto Tampereelle olisi edessä ja Länsi-Tampere, varsinkin Kalkku, kiinnostaisi. Yksi kouluikäinen lapsi, ei miestä. Kalkussa päin näyttäisi olevan halvempaa asua. Millaista on, onko kovin rauhatonta? Lähellä olevasta Tesomasta olen kuullut yhtä ja toista, mutta Kalkusta ihmisillä näyttää olevan vaihtelevia mielipiteitä, toisten mielestä narkkien tyyssija, toisten mielestä nukkuva maalaislähiö. Haluaisin siis kaikenlaisia kokemuksia, olen tietoinen pitkästä välimatkasta Treen keskustaan ja huonoista palveluista, mutta auto on käytössä joten ei ole ongelma.
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (40)
Kalkku on nykyään ihan rauhallinen ja ok paikka asua. Ei mitään parempituloisten aluetta, mutta nykyään ei täynnä narkkejä/juoppoja. Ilmeisesti käsitys hirveän rauhattomasta alueesta on jäänyt vanhastaan elämään, joskus parikymmentä vuotta sitten oli rauhattomampi.
Tesoma on hirveä paikka kalkkuun verrattuna. Kyllä niitä narkkareita joka paikasta löytyy.
Itse muuttanut Kalkun ja Tesoman välimaastoon kuukausi sitten ja todella pitänyt alueesta. Liikenneyhteydet ovat hyvät, alue on rauhallinen ja siisti, minkäänlaisia koikkarointeja en ole havainnut. Hienot lenkkeilymaastot, mukavat puistot ja monipuolinen ympäristö, kohtuullinen matka keskustaan ja ympärille.
Suosittelen, tervetuloa:)
Niin, ja Tesomakin mielestäni mainettaan parempi, kyllähän levotonta oloa löytyy mistä vain, varsinkin kaupungin vuokra-asuntojen yhteydestä. Tesomaa kohtaan lähinnä symppistutkani piippaa.
Vanha puoli voi olla välillä kuumottavaa, varsinkin Kalkun viertotie, jossa paljon halpoja kerrostaloasuntoja, mutta uusi puoli ja omakotitaloalueet on hyvinkin rauhallisia. Siwalla liikkuu välillä vähän hämäräjengiä, lähinnä romaneita ja nuoria huligaaneja, mutta lähinnä yöaikaan ja yleisesti ottaen kaikki sosiaaliongelmaiset huolehtivat vain omista asioistaan. Ihmiset on lähinnä tosin vanhuksia ja ns. "duunari" luokkaa, tosi mukavaa porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:10"]
Kun menet Kalkkuun, ota mukaan mulkku, tolkku ja salkku!
[/quote]
Unohdit pilkun ja punatulkun.
Itse asunut melkein 20 vuotta, mukavan rauhallinen paikka! :)
Olen asunut Kalkussa puoli vuotta ja viime vkl ensimmäisen kerran tuli joku juoppo höpöttämään. Eli sanoisin, että niin kauan kun huolehdit omista asioistasi etkä kerjää ongelmia, sinusta ei piitata. Onhan kaikki Suomen "lähiöt" nyt aika nössöjä maailman mittakaavassa, itse tykkään Kalkussa juuri siitä, että saa olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:23"]
Vanha puoli voi olla välillä kuumottavaa, varsinkin Kalkun viertotie, jossa paljon halpoja kerrostaloasuntoja, mutta uusi puoli ja omakotitaloalueet on hyvinkin rauhallisia.
[/quote] No hohhoh :D Asun yhdessä niistä neljästä valtavasta kerrostalosta Kalkun viertotiellä. Ikinä en kuule pihaustakaan naapureista, suurin osa mummoja joilla iltamaito lämpiää jo yhdeksältä. Ja että Siwalla kuumottavaa porukkaa? Jos joku kuusikymppinen harmiton juoppolalli saa sukat tutisemaan punteissa niin voin kaiketi allekirjoittaa väitteesi. Mutta siis Ap oikeasti, tänne vaan, tää on tämmöinen sympaattinen maalaispitäjä, rauhassa saa olla, bussit kulkee keskustaan ja lapselle riittää varmasti seuraa, sen verran paljon on lapsiperheitä.
T. Kalkkulainen yliopisto-opiskelija, meitä on täällä moneksi
Kun menet Kalkkuun, ota mukaan mulkku, tolkku ja salkku!
Kalkku on ihan jees. Tesoma sen sijaan on Tampereen persläpi.
No ei oo kyllä mitään hätää, rauhallinen kuin mikä. Justiin mietin että onkohan naapurit edes elossa kun ei oo pariin päivään mitään ääntä kuulunut.
Mä olen liikkunut Kalkussa paljon illalla ja yömyöhään, baareista kotiin ym. Kalkussa ei koskaan kulje juuri ketään. Nukkuva lähiö kuvaa hyvin. Siellähän on se yksi ainokainen pienehkö kauppakin. Omakotitaloaluetta lähinnä, sitten on muutama kerrostalo, mutta ne ovat ihan rauhallisia.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:23"]
Vanha puoli voi olla välillä kuumottavaa, varsinkin Kalkun viertotie, jossa paljon halpoja kerrostaloasuntoja, mutta uusi puoli ja omakotitaloalueet on hyvinkin rauhallisia.
[/quote] No hohhoh :D Asun yhdessä niistä neljästä valtavasta kerrostalosta Kalkun viertotiellä. Ikinä en kuule pihaustakaan naapureista, suurin osa mummoja joilla iltamaito lämpiää jo yhdeksältä. Ja että Siwalla kuumottavaa porukkaa? Jos joku kuusikymppinen harmiton juoppolalli saa sukat tutisemaan punteissa niin voin kaiketi allekirjoittaa väitteesi. Mutta siis Ap oikeasti, tänne vaan, tää on tämmöinen sympaattinen maalaispitäjä, rauhassa saa olla, bussit kulkee keskustaan ja lapselle riittää varmasti seuraa, sen verran paljon on lapsiperheitä.
T. Kalkkulainen yliopisto-opiskelija, meitä on täällä moneksi
[/quote] Kappas, naapuri! Ollaankohan joskus törmäilty pihalla? :) T. Punaisen talon asukki
Mä pidän aluetta köyhälistön alueena juuri Tampereen halvimpien hintojen takia.
No mun kokemuksen mukaan nukkuva lähiö. Oon kuullut juttua että täällä muka narkit riehuu ja romanit kaahailee mutta kilin kullit, oon käynyt ulkona paljon öiseen aikaan enkä näe ikinä ketään, koko kylä kuolee kymmenen jälkeen. Pari vakiojuoppoa on, mutta leppoisia ja hyväntahtoisia setiä. Lapsiperheitä on paljon ja kulkuyhteydet Tampereen keskustaan paremmat tätä nykyä, kolme kertaa tunnissa menee bussi. Palvelut on mitä on, mutta Siwa on onneksi auki yhteentoista joka päivä :) Itse sanoisin, että turvallinen ellei jopa vähän tylsä paikka asua. Tesomakin on muuten mainettaan rauhaisampi, itse fillaroin sinne välillä ostoksille ja käyn lenkillä sielläpäin eikä ole tullut turvatonta oloa ikinä. Huhupuheita on aina, mutta todellisuus on hyvinkin erilainen.
Toivottavasti auttoi!