Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenjuojat vs. kahvinjuojat

Vierailija
03.10.2014 |

Millaisia mielikuvia herää ja kumpi olet itse?

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pääsääntöisesti kahvin juoja.

Kahvista tulee niin ihana tuoksu ja siihen liittyy paljon hyviä muistoja lapsuudesta...kahvipöydän ääreen aina kokoonnuttiin jutustelemaan ja syömään pullaa, leipäjuustoa jne. Lisäksi kahvikulttuuri on mielestäni suomessa paljon vahvempi ja moninaisempi. Lisäksi kahvin ominaisuuksiin ja laatuun on nyt alettu kiinnittämään enemmän huomiota, joten kahvia saa muutakin kuin vaaleapaahtoisena ja suodatettuna.

Juon kyllä teetäkin, mutta vain vihreääteetä ja mielestäni se ei ole yhtä monikäyttöistä tai sen maut ei sovellu yhtä hyvin suomalaiseen ruokakulttuuriin ja erittäin todennäköisesti se on myös huonolaatuista/pahan makuista. Jos asuisin vaikka Japanissa tulisi teetä kulutettua varmasti enemmän, ehkä jopa enemmän kuin kahvia.

Mielummin olisin teen juoja, mutta ikävä kyllä kahvi vei mennessään ja se on yksi paheista joista en ole lopullisesti päässyt eroon.

Vierailija
142/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia monta kupillista päivässä. Kapselikeittimellä joskus kanssa tulee juotua eri makuisia laatuja, vaikkei ne ny niin erikoisia ole. Paras on tietty Irish Coffee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenviljelyssä tarvitaan paljon työvoimaa. Teepensaiden istuttaminen ja leikkaaminen sekä teenlehtien poimiminen on yleensä käsityötä. Yhdellä viljelyhehtaarilla työskentelee keskimäärin kolme työntekijää..Kahvipellolla riittää kaksi ja banaaniviljelmällä yksi työntekijä hehtaaria kohti....

Ihan uteliaisuutta mistä tietosi on peräisin? Kahvilat kerätään yksitellen käsin eikä koneita käyttäen ja valmistus muutenkin paljon käsillä joten kyllä ne sinun kahvisi on yhtä raadollista puuhaa kun teen valmistus...

Olen joskus yläasteella pitänyt esitelmän kahvista... köyhissä maissa raatavat meistä olemattomilla palkoilla jotta täällä voidaan juoda kahvia eikä ajattella mistä se tulee ja oikeasti kyllä se reilun kahvin poro jostain sinne pussiin tulee.... Olen teen juoja

Vierailija
144/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pääsääntöisesti kahvin juoja.

Kahvista tulee niin ihana tuoksu ja siihen liittyy paljon hyviä muistoja lapsuudesta...kahvipöydän ääreen aina kokoonnuttiin jutustelemaan ja syömään pullaa, leipäjuustoa jne. Lisäksi kahvikulttuuri on mielestäni suomessa paljon vahvempi ja moninaisempi. Lisäksi kahvin ominaisuuksiin ja laatuun on nyt alettu kiinnittämään enemmän huomiota, joten kahvia saa muutakin kuin vaaleapaahtoisena ja suodatettuna.

Juon kyllä teetäkin, mutta vain vihreääteetä ja mielestäni se ei ole yhtä monikäyttöistä tai sen maut ei sovellu yhtä hyvin suomalaiseen ruokakulttuuriin ja erittäin todennäköisesti se on myös huonolaatuista/pahan makuista. Jos asuisin vaikka Japanissa tulisi teetä kulutettua varmasti enemmän, ehkä jopa enemmän kuin kahvia.

Mielummin olisin teen juoja, mutta ikävä kyllä kahvi vei mennessään ja se on yksi paheista joista en ole lopullisesti päässyt eroon.

Alapeukutin koska näet väärin, se on asennesta kiinni. Tuolla asenteella ei voi juoda missään teetä, ei edes japanissa.

Vierailija
145/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielkuvissani teen juoja on sivistyneempi ja syvällisempi (tämä ei päde Liptonin pussiteehen).

Itse en juo kumpaakaan. Jos on ihan pakko valita niin teetä.

Se kolmas vaihtoehto voi olla kaakao.

Vierailija
146/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinjuojilla haisee hengitys, hyhhyh.

Terv. Teenlipittäjä

Todellakin haisee ja se on ällöttävää.

Kenenkä tahansa hengitys haisee, jos ei viitsi pestä hampaita vähintääkin pari kertaa päivässä.

Vierailija
147/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia juovat ovat paljon joustavampia kyläillessä. Jos kahvia ei ole juovat teetä. Teetä lipittävät eivät vastaavassa tilanteessa juo kahvia.

Miksi pitäisi juoda yhtään mitään? Voi sanoa: "Ei kiitos. En kaipaa mitään."

Jos se illan isäntä tai emäntä haluaisi tarjota jotain alkoholitonta juotavaa, niin onhan se vähän epäkohteliasta mikäli vieraat vain nyrpistelevät nenäänsä. Yleensä kahvin ja teen kanssa voidaan tarjota samalla jotain pientä suolaista tai makeaa naposteltavaa.

Vierailija
148/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teenviljelyssä tarvitaan paljon työvoimaa. Teepensaiden istuttaminen ja leikkaaminen sekä teenlehtien poimiminen on yleensä käsityötä. Yhdellä viljelyhehtaarilla työskentelee keskimäärin kolme työntekijää. Kahvipellolla riittää kaksi ja banaaniviljelmällä yksi työntekijä hehtaaria kohti.

Kaikki työnantajat eivät välitä työntekijöidensä hyvinvoinnista. Työlakeja ja minimipalkkasäännöksiä rikotaan laajasti. Esimerkiksi Intiassa teenpoimijan päiväpalkka on rutkasti alle laissa määrätyn minimipalkan. Se ei riitä kattamaan edes perheiden pakollisia menoja.

Raportin teksti työoloista on karua luettavaa. Teetä poimitaan monesti ilman kunnollisia suojavaatteita, jotka suojaisivat poimijoita torjunta-aineilta, hyönteistenpistoilta ja käärmeenpuremilta. Raskaiden teesäkkien kantaminen aiheuttaa monille selkävaivoja.

Suurin osa teenpoimijoista on naisia. Heille maksetaan usein huonompaa palkkaa kuin miehille, tai he joutuvat tekemään pitempiä työpäiviä. Varsinkin Afrikassa miespuoliset työnjohtajat ahdistelevat usein naispoimijoita ja alaikäisiä tyttöjä.

Teenlehtiä poimivat lapsetkin

Teenpoimijoiden ikä nousee aina esiin teenviljelyn etiikasta puhuttaessa. Eurooppalaisen kuluttajajärjestön tutkimuksessa tutkijat eivät löytäneet näyttöä laajasta lapsityövoiman käytöstä.

JUON SIIS KAHVIA.

Mulla ei oikeesti kiinnosta muiden asiat, mutta teenjuonnin voin lopettaa koska vain. Kahvin juonnin lopetin 15 vuotta sitten erittäin helposti.

Vierailija
149/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Teenlipittäjä

Kenenkä tahansa hengitys haisee, jos ei viitsi pestä hampaita vähintääkin pari kertaa päivässä.

Jep, mutta kahvin juojilla hengitys haisee aina jokaisen kahvikupillisen jälkeen, vaikka harjaisivat hampaat aamuin illoin.

150/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ainoastaan teetä, kahvi maistuu pahalta. Korkeintaan pidän sellaisesta kahvijuomasta, jossa on hirveästi sokeria ja kermaa ja kinuskikastiketta

Vierailija
151/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Teenlipittäjä

Jep, mutta kahvin juojilla hengitys haisee aina jokaisen kahvikupillisen jälkeen, vaikka harjaisivat hampaat aamuin illoin.

Ne peukuttavat ja silmäilevät ilman selkärankaa, he halusivat rakastella kuningatarta haltijana.

Amerikasta totaalinen kunnioitus että siellä kuin sanotaan bit*h niin silloin myös tarkoitetaan.

Vierailija
152/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon teetä, paljon. Kahvia olen maistanut pari kertaa elämäni aikana, ja kummallakin kerralla meinasi tulla oksennus. Onneksi Suomessa on lisääntynyt teen nauttiminen, joten tarjolla on nykyisin laajempi valikoima teelaatuja. Oma suosikkini on japanilainen sencha.

Vierailija
153/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ja ip:llä kahvia, illalla teetä.

Kahvinjuonnin aloitin vasta muutama vuosi sitten päälle kolmekymppisenä eli kai jonkin sortin outolintu.

Vierailija
154/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti juon kahvia, aamulla kaksi kupillista, iltapäivällä yksi. Teetä juon illalla, jos tekee mieli, monesti ei tee, mutta joskus kylminä talvi-iltoina.

Vierailija
155/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekakäyttäjä. Juon molempia päivittäin, sekä kahvia että teetä.

Vierailija
156/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin laihtua kun rupesin juomaan kahvia aamuisin. Pisti ruuansulatuksen käyntiin ja maha toimii aina ekan kupin jälkeen, ennen saattoi mennä 4 päivää..

Vierailija
157/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeastaan en juonna teetä.

Tyhmä aloitus. Aloitus juontaa teetä.

Kahvia juon harvoin, turhaa verrattuna 2-3litraan suomalaista hanavettä.

Kahvi on myrkkyä. Pienenä lapsena kuvittelin jotain smile tyyppistä t-paitaa aikuisten kahvin juonnin seurauksesta ja pidin kieltäytynyttä maistamista korkea-arvoisena.

Vierailija
158/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia juon mielummin kuin teetä. En vain saa teestä mitään ns. kiksejä, vaikka tavallista vettä juonki vähintää 2L päivään.

Vierailija
159/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin olin pieni niin puhuin tyyliin tarhatädille kysyen teen mausta ja sen käsittelystä jotta se olisi tarjoiltu.

No tilanne päättyi siihen että sain teen maidon kanssa vaikka minulla oli kokemusta teestä. Joskus pieniä lapsia pitää kuunnella.

Täytyy ottaa huomioon myös että japanissa on maailman iäkkäimmät ihmiset juuri tästä rikkaruohon yksinkertaisesta jalosta käsittelystä.

Jos sekoitat öljyä veteen niin se ei sekoitu.

Vierailija
160/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia juon mielummin kuin teetä. En vain saa teestä mitään ns. kiksejä, vaikka tavallista vettä juonki vähintää 2L päivään.

No eii siin mitää väärää ole...feat.Petteri Orpo tone.