Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenjuojat vs. kahvinjuojat

Vierailija
03.10.2014 |

Millaisia mielikuvia herää ja kumpi olet itse?

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen juoja olen, kahvia en ole juonut koskaan. Ja kyllä olen vähäverinen eli minulla on anemia. Ehkä Se johtuu teen juonnistani:)

Sama juttu, en ole koskaan juonut kahvia ja teetä juon mielelläni ja olen todella aneeminen ollut aina. Vihdoinkin se syy löytyi.

Vierailija
122/210 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon yleensä teetä, mutta rakastan jäälattea. Jos vatsani kestäisi, joisin sitä päivittäin.

Saan alas ihan mitä vaan teetä (paitsi yhtä savustettua laatua, sitä ei onneksi ole usein tarjolla tässä maassa), joten olen kiitollinen vieras. Harmittaa silti mennä kahvilaan ja tilata vihreää teetä, joka on haudutettu liian kuumassa vedessä kitkeräksi- inhosin nuorena vihreää laatua, koska olin saanut vain väärin tehtyä versiota. Sitten kun maistoin 80 asteessa haudutettua, johan kelpasi. :) Kotona minulla on lahjaksi saatu keitin, jossa voi säätää veden lämpötilan. Erittäin loistava kapine!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsani ei kestä kahvia, enkä oikein tykkää kahvin mausta. Tee siis.

Vierailija
124/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielkuvissani teen juoja on sivistyneempi ja syvällisempi (tämä ei päde Liptonin pussiteehen).

Itse en juo kumpaakaan. Jos on ihan pakko valita niin teetä.

Vierailija
125/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen juoja olen, kahvia en ole juonut koskaan. Ja kyllä olen vähäverinen eli minulla on anemia. Ehkä Se johtuu teen juonnistani:)

Sama juttu, en ole koskaan juonut kahvia ja teetä juon mielelläni ja olen todella aneeminen ollut aina. Vihdoinkin se syy löytyi.

Kas vain. Rauta ja ferritiinihullu on täälläkin!

Vierailija
126/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee on halvempaa,molemmissa kofeiinin tapaista.

Erikoisliikkeissä hyvä tee voi maksaa 20 euroa per 100 grammaa.

Pikkukaupat muutenkin kalliita.

Etkä et ymmärrä paljoa muutakaan :)

Vierailija
127/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla teetä, lounasaikaan kahvia, illalla yrttiteetä. AV:n perusteella luonnehtisin pelkkiä kahvinjuojia aggressiivisiksi.

Johtuu varmaan vieroitusoireista. Moni vannoutunut kahvinjuoja käy kiukkuiseksi jos ei saa kahvia riittävän usein.

Oma puoliso vierottaa itsensä kahvista aina lomilla, sillä kahvi aiheuttaa hänelle ahdistusta. Muutaman päivän on siinä sitten kiukkuinen ja kärsii päänsärystä. Töissä jostain syystä alkaa aina juomaan kahvia vaikka teetäkin olisi kuulemma tarjolla.

Itse juon kumpaakin. Joskus teetä ja joskus kahvia. En kumpaakaan säännöllisesti päivittäin enkä edes joka viikko.

Perinteistä vaaleapaahtoista kahvia en saata juoda, mutta erikoiskahveista pidän. Taidankin lähteä aamukahville 😋

Vierailija
128/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suurin ongelma on se että useammat kahvin ja teen juojat pysyttelevät niissä tutuissa merkeissä.

Kannattaa kokeilla ihan rohkeasti papukahvia, eri paahtoa ja eri merkkejä. Paulig ei tosiaankaan ole maailman parhain kahvimerkki.

Eikä Lipton parhain teemerkki :)

Vierailija
129/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi ja tee estävät raudan imeytymistä. Siksi kumpaakaan ei pitäisi juoda ruokailun jälkeen. Samasta syystä maitoa ei tulisi käyttää ruokajuomana.

Suomessa on omituinen tapa tarjota maitoa ruokajuomana varsinkin lapsille (joilla on suuri raudan tarve ja jotka ovat siksi raudanpuutteen riskiryhmää). Aikuisille sitten tarjotaan mielellään kahvia tai teetä jälkkäriksi. Ja lapsille voidaan tarjota kaakaota, joka myös estää raudan imeytymistä.

Ja sitten ihmetellään, että miksi kaikilla on muka ferritiinit alhaalla. Muotisairaus ehdottomasti.

Vierailija
130/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ravinnon paras raudan lähde on liha. C-vitamiini edistää raudan imeytymistä ravinnosta. Imeytymistä vähentävät kahvi ja tee, kalsium (maitotuotteet) sekä soijavalkuainen"

Ps. Ferritiinin mittaus on täyttä rahastusta!

Vierailija
131/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia juon aamupaivan aikana 2 kuppia, muuten (vihreaa) teeta. Syy: en saa unta, jos nautin kofeiinia iltapaivalla. En myoskaan juo kolajuomia samasta syysta. 

Jos toissa on kiireita, juon illalla kamomillateeta, se rauhoittaa ennen nukkumaanmenoa. Vatsakipuihin nautin piparminttuteeta. Kuumalla ilmalla maistuu marokkolainen minttutee ja siihen roimasti sokeria. Viereen paahdettuja manteleita <3 

Vierailija
132/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kuppi kahvia että herää, töissä sekä illalla kotona teetä.

Vierailija
133/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saavat juoda mitä haluavat, eikö niin? Mutta toki mitä teetä juoviin tulee, ovat he nihkeitä kus1päitä.

Vierailija
134/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiinin mittaus ei ole turhaa, jos on lisääntymisiässä oleva nainen, jolla on kasa sekalaisia oireita kuten järjetön väsymys. Niin se omakin 15h unet-touhu loppui, kun mitattiin ferritiiniarvo + söin rautakuurin. Oli muuten huikeat 13 se arvo.

Aiheuttaja oli, lääkärin mukaan, todennäköisesti hyvin runsaat kuukautiset. Maitoa en juo enkä jogurttia syö.

Vierailija
135/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon vaan kaljaa.

Eivaan, aamulla ja päivällä loppupäivän rutistusta auttamaan kahvi. Illalla päivän lopetus teellä ja rauhallisella musiikilla. Kaljaa jos on viikonloppuilta kavereiden seurassa. Ei mielikuvia minkään nesteen juojasta, hyväksyn kaiken.

Vierailija
136/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuojat ovat suomalaisia.

Kahvia juodaan niin paljon suomessa että se on antanut "valinnanvapaudella" varaa valita oletko paras suomalainen tavoillaan tai tyhmä kiinalainen ahkerasti.

Tuosta tekstistä näkee kumpi on jalompi kasvi/rikkaruoho.

Kahvinjuojat eivät edes käsitä itse mitä he kommunikoivat. Kahvia on niin helppo sekoittaa rikkaammaksi ruohoksi ja näitä mielihyviä sitten visualisoidaan koska sitä saa suomalaisesta yhteisöstä eivätkä kahvin juojat edes tiedä mikä vaikuttaa heidän näihin mielihyviin.

Minusta rasišmi on ensimmäinen asia mikä pitää kitkeä pois 🐫.

Vierailija
137/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanskiK kirjoitti:

Kaikki saavat juoda mitä haluavat, eikö niin? Mutta toki mitä teetä juoviin tulee, ovat he nihkeitä kus1päitä.

Kús1pää, kùs1pää...

bĺaa...bĺaa...bĺaa... íđíóóťťía pahempaa luomusta ei ole olemassakaan kuten tämä sinun kommenttisi.

Vierailija
138/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apropo. Hauska juttu on se että entisessä työpaikassani vain teetä juova kutsui muita päiväkahville.

Mutta hän olikin narsu.

Vierailija
139/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vedetään valkoista bogotalaista kahvia.

Vierailija
140/210 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee on pahaa paitsi jos siihen kaataa riittävästi brenkkua sekaan.