Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua ryhmä facebookissa, muut huomanneet saman?

Vierailija
03.10.2014 |

Kaikilla on isot perheet ja lapsia useita. Yleensä molemmat vanhemmat työttöminä. Jotkut juuri saaneet lapsia eli ovat lisääntyneet vaikka työttömyyttä yms. Miksi pitää tiukkaan taloustilanteeseen tehdä iso perhe?

Kommentit (265)

Vierailija
261/265 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annissa kirjoitti:

Meinasin myös auttaa tuolla joulua-avussa , mutta näköjään myöhästyin ajallisesti kun olin vasta tällä viikolla liikkellä. Toisaalta kun katselin "toivelistaa", olen samaa mieltä monen kanssa että onko oikea avuntarve, jos toivotaan legoja ja pleikkapelejä yms...Ruokakaupan lahjakortteja ja järkeviä lahjatoiveita voisin lahjoittaa.

Ja tosiaan yksi tai kaksi lapsiset yksinhuoltajat ilman tukiverkkoa...Eikö muka pääse näiden apujen piiriin?

Monilapsiperheessä tosiaan lapsilisät jo monia satoja, joten avuntarve "ruokaan" ainakin on vähän kyseenalainen, toisin kuin esim. yksilapsisella.

Onko tiedossa luotettavaa tukikohdetta?Pelkkiin rahakeräyksiin en oikein usko, jotenkin haluaisian varmistua että apu menee perille ja vielä "oikealle" kohteelle.

No huomenna menen ainakin lapsenvahdiksi tutulle lapsiperheelle että pääsevät edes ruokakauppaan.

Onhan se (pika)ruoka (ravintolassa) vähän kallista...kannattaa varmaan tilata pizzat,eiku...

Vierailija
262/265 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina antanut joululahjan vain eläinsuojeluyhditykselle ja tämän ketjun luettuani teen niin edelleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/265 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun kirjoitti:

Meidän perhe ei saanut Jouluapua.fi apua jouluksi koska emme saaneet tietoa tällaisesta mahdollisuusdesta. Asioitamme hoitava lastensuojelun sosiaalityöntekijä vinkkasi asiasta liian myöhään. Jouluapua.fi sivustolla oli jo ehditty sulkea jouluapuhakemus. Lähetin kyllä s-postia jossa kysyin voinsinko saada vielä apua, vastaukseksi ilmoitettiin etteivät voi ottaa enää uusia hakemuksia vastaan. Jouduimme lastensuojelun asiakkaiksi tämän vuoden syyskuussa koska vanhimman lapsen opettaja teki lastensuojelu ilmoituksen kun meillä ei ollut varaa ostaa kouluikäiselle lapselle välikausi vaatteita. Kiersimme kirpputoreja mutta jo valmiiksi puhkikuluneita välikausivaatteita ei ole järkeä ostaa koska sitten joutuu ostelemaan jatkuvasti lisää puhki kuluneita ja hyväkuntoisista pyydetään kirpparillakin useampia kymppejä, eikä meillä ole varaa kiertää koko päijät-Hämeen kirppareita. Lastensuojelun kauttaa saatiin maksusitoumus kaikkien 5 lapsen välikausivaatteisiin.

Mitään erillistä jouluapua sos.toimi ja lastensuojelu eivät myönnä, sitä varten kun on nämä jouluapua fi yms. Meitä on siis 7hengen perhe. Meille jää n. 500€/kk elämiseen, tuosta jäljelle jäävästä on ostettava kaikki mahdollinen kaikille.

Ei pitäisi olla hyvätuloisten eikä edes keskituloisten asia päivitellä syitä, järjenkäyttöä yms täällä. Köyhyys on häpeällistä ja kipeä asia, eikä kukaan halua olla köyhä eikä varsinkaan halua joutua sanomaan omille lapsilleen, että "hyvää joulua, mutta äidillä ja isällä ei ollut rahaa hankkia yhtäkään lahjaa ja jouluruokia"

On niitäkin jotka oikeasti tarvitsisivat apua.

Itsellä 1 lapsi ja olen opiskelija opintotuella. Silti lapsella on kaikki tarvittavat välineet ja vaatteet. Sossusta ei saada mitään mutta vähän saan onneksi rahaa viikonlopputöistä joita teen opiskelujen ohella. Köyhyys on häpeällistä mutta siihen voi vaikuttaa aika paljon valinnoille mihin rahaa käyttää.

Vierailija
264/265 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entäs kun kirjoitti:

Meidän perhe ei saanut Jouluapua.fi apua jouluksi koska emme saaneet tietoa tällaisesta mahdollisuusdesta. Asioitamme hoitava lastensuojelun sosiaalityöntekijä vinkkasi asiasta liian myöhään. Jouluapua.fi sivustolla oli jo ehditty sulkea jouluapuhakemus. Lähetin kyllä s-postia jossa kysyin voinsinko saada vielä apua, vastaukseksi ilmoitettiin etteivät voi ottaa enää uusia hakemuksia vastaan. Jouduimme lastensuojelun asiakkaiksi tämän vuoden syyskuussa koska vanhimman lapsen opettaja teki lastensuojelu ilmoituksen kun meillä ei ollut varaa ostaa kouluikäiselle lapselle välikausi vaatteita. Kiersimme kirpputoreja mutta jo valmiiksi puhkikuluneita välikausivaatteita ei ole järkeä ostaa koska sitten joutuu ostelemaan jatkuvasti lisää puhki kuluneita ja hyväkuntoisista pyydetään kirpparillakin useampia kymppejä, eikä meillä ole varaa kiertää koko päijät-Hämeen kirppareita. Lastensuojelun kauttaa saatiin maksusitoumus kaikkien 5 lapsen välikausivaatteisiin.

Mitään erillistä jouluapua sos.toimi ja lastensuojelu eivät myönnä, sitä varten kun on nämä jouluapua fi yms. Meitä on siis 7hengen perhe. Meille jää n. 500€/kk elämiseen, tuosta jäljelle jäävästä on ostettava kaikki mahdollinen kaikille.

Ei pitäisi olla hyvätuloisten eikä edes keskituloisten asia päivitellä syitä, järjenkäyttöä yms täällä. Köyhyys on häpeällistä ja kipeä asia, eikä kukaan halua olla köyhä eikä varsinkaan halua joutua sanomaan omille lapsilleen, että "hyvää joulua, mutta äidillä ja isällä ei ollut rahaa hankkia yhtäkään lahjaa ja jouluruokia"

On niitäkin jotka oikeasti tarvitsisivat apua.

Facebookissa on muitakin jouluapua tarjoavia ryhmiä kuin tuo mainitsemasi :)

Joo, mutta kun jonkun muun pitää se tieto etsiä ja kertoa. Tyhmä sossu vinkkasi jouluavusta liian myöhään, nyt se saa etsiä jonkun muun auttavan tahon.

Vierailija
265/265 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika karua luettavaa nämä kommentit. Me sarja lisääntyjät kerjätään almuja ja lapsille lahjoja. Tässä teillä pieni tarina

Olen 5 lapsen yh, lasten isä lähti kun nuorin oli 1-vuotias (kaikilla sama isä). Kun nuorimmainen oli 2 hän sairastui ja olen toiminut hänen omaishoitajanaan yli 7-vuotta. Eletään omaishoidontuella ja kelan etuuksilla, lapsista kolme asuu vielä kotona. Vanhin opiskelee yliopistossa ja toinen kirjoittaa ylioppilaaksi ensi keväänä, keskimmäinen opiskelee amiksessa, toiseksi nuorin kärsii edelleen kiusaamisen takia stressireaktio ja nuorin on 10-vuotta ja käy koulua.

Meillä on kivasti sisustettu koti (kaikki on saatu tai käytettynä ostettu). Tai itse tehty. Lapsilla on ruokaa ja vaatteet. Jopa mopokortti ja mopo (tällä hetkellä rikki) 16-vuotiaalla. Näihin säästin rahat, korjaukseen ei ole varaa tällä hetkellä.

Minä olen joka vuosi säästänyt koko vuoden rahaa että selviän joulusta, lapset saaneet lahjat ja koko perhe ruuan. Tänään kaikki 500€ säästöstä meni että hain auton huollosta ja huomenna katsastettua. Vaihtoehtoja ei ollut, auto on täällä välttämättömyys koska julkinenliikenne on olematon. Lisäksi olen hakenut osa-aika töitä joissa olen ilmoittanut että minulla on auto käytössä. Nyt meinasin pyytää apua mutta taidan antaa olla kun en halua tälläisten ihmisten arvosteltavaksi. Ollaan niin "auttavaisia" ja kuitenkin mässäillään avunpyyntäjien asioilla. Todellista joulumieltä kerrassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi