Joko olette valmistelleet jotain jouluun?
Itse olen. Tänään aloitin joulukorttien teon. Ne saan valmiiksi huomenna. Ruokia olen jo tehnyt. Pakastimessa on kaikki joulun laatikkoruoat, mallaslimppuja, pari kuivakakkua ja uusia perunoita.
Lahjalista työn alla. Menu melkein valmis. Uusia jouluisia juttuja olen ostanut mm verhoja, koristeita, muotteja, tauluja yms pientä.
t. Jouluimmeinen
Kommentit (38)
Mies toi kuusen sisälle ja minä laitoin kinkun uuniin
Tein oman pihan luumuista rommiruukun joulua varten.
Täälläpäin maailmaa ei joulua hirveämmin vietetä. Nyt lokakuussa tilataan joulukakku, tulee kotiinkuljetuksella sitten joulupäivänä. That's it.
Lentolippu Suomeen on jo ostettuna :o Yleensä olen varannut matkat vasta joulukuun puolella.
Miehelleni kaksi lahjaa tilattuna netistä. Uskoisin olevan mieluisia :)
Muille läheisille kaksi lahjaa päätettunä, muut mietintämyssyssä...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:12"]
Mies toi kuusen sisälle ja minä laitoin kinkun uuniin
[/quote]
Hyvä se on olla ajoissa mutta voi olla että teijän kuusi on aika laihassa kunnossa aattona :( Kinkkuhan kyllä säilyy pakasteessa.
Nin tietty jos on muovikuusi ni sittenhän se onnistuu:)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:58"] Pakastetut ruuat on pahoja! [/quote] Ei ole. 25v olen minäkin tehnyt samalla ohjeella. Äiteeltä opittua. Niksinsä siihenkin. Meillä ei kukaan muuten suostu syömään kaupan valmiita laatikoita :) Saati muuta valmista. t. ap [/quote] Uskon että on hyvää! Kerrotko vaikka lanttulooran reseptin.
[/quote]
Netti on täynnä ohjeita. Monenmoista löytyy. Pelkällä lantulla tai mm perunan kanssa. Yhteishyvän sivuilla joku ohje. On aika liki samaa millä itse teen.
Äidin perimä ohje on tarkoin varjeltu eli ei ole jaossa.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:11"]
Ei miellettyä perunalaatikkoa voi pakastaa. Se ei vain ole samettisen pehmeää, jos on pakastettu.
On samettisen pehmeää. Ja todellakin voi hyvin pakastaa. On monia tapoja tehdä se ja omat niksinsä siinäkin tekovaiheessa. Ja lopussa.
t. ap
En mitään konkreettista, mutta talon koristelua olen miettinyt. Ollaan muutettu uuteen kotiin ja pitäis suunnitella ja hankkia uusia koristeita :). Ens viikonloppuna otetaan varmaan lapsista joulukorttikuva. Ja suklaan syömistä pihtaan, jotta maistuis sitten erityisen hyvältä jouluna.
Olen tehnyt joulusiivouksen huone kerrallaan ja luonut joulusoittolistan. Ruoat sekä kortit tein kesälomalla. Lahjat on tietenkin jo tammikuun alennusmyynneistä ostettu. Verhot aion vaihtaa viikonloppuna. Joulu saa tulla.
Laatikot, kinkku, piparit, tortut on jo paistettu. Maustekakut maustumassa.
Lahjoista puolet ostettu.
Parit lahjat olen jo ostanut ja muita lahjoja olen itse väsäilyt jo muutaman viikon.
En malttaisi odottaa että voin ripustaa punaiset verhot ikkunaan ja tehdä ekat joulutortut! :D
Valmistelen hermojani. Viime vuonna oli ensimmäinen joulu etten viettänyt ollenkaan, tulevana jouluna on kai pakko.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:11"]
Ei miellettyä perunalaatikkoa voi pakastaa. Se ei vain ole samettisen pehmeää, jos on pakastettu.
[/quote]
Pakasta raakana ja kypsennä vasta sulatuksen jälkeen. Näin on samettisen pehmeää.
Tänään ostin ekat lahjat,koitan tehä poikkeuksen ja olla ajoissa.muuten joulunodotus on kivaa
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:24"]
Ens viikonloppuna otetaan varmaan lapsista joulukorttikuva.[/quote]
Ottakaa vaan, mutta ettehän lähetä meille, kiitos.