Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pienille vauvoille annetaan aikuismaisia nimiä? Haloo!

Vierailija
24.10.2014 |

Naurettavaa kun suloisen 3-vuotiaan nimi on VÄINÖ. Se on vanhan ihmisen nimi. Ihan sama kuin olisi sylivauva nimeltä TELLERVO. Lapsilla pitää mielestäni olla lasten nimet. Lapsille ei pidä tuputtaa aikuisuutta liian varhain. Omien pikku lapsieni nimet tulee olemaan vauvanimiä kuten TUTTELI, REIMA, VIIVI ja MUUMI. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:32"]

Naurettavaa kun suloisen 3-vuotiaan nimi on VÄINÖ. Se on vanhan ihmisen nimi. Ihan sama kuin olisi sylivauva nimeltä TELLERVO. Lapsilla pitää mielestäni olla lasten nimet. Lapsille ei pidä tuputtaa aikuisuutta liian varhain. Omien pikku lapsieni nimet tulee olemaan vauvanimiä kuten TUTTELI, REIMA, VIIVI ja MUUMI. 

[/quote]

Suurin osa Reimoista on syntynyt 1950-1970. Ei ole vauvan nimi se.

Vierailija
2/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Lapsesi tulee olemaan keski-ikäisenä mieheni nimeltään MUUMI. <3 Tai Tutteli! Onko tyttö vai poika? <3 <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä kun törmää aikuisiin joilla ihan lapsellinen nimi! Miksei ne ole vaihtaneet lapsuuden nimeään aikuiselle sopivampaan?
Ehdotankin että lapsi kun tulee täysi-ikäiseksi olisi automaattisesti vaihto aikuisnimeen.

Vierailija
4/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap! Minun lapseni nimet ovat Nyytti ja Kuutti.

Vierailija
5/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
6/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, mä oon kyllä vaihtanut lapsinimeni aikuisnimeen heti kun täytin 18. Eikö kaikki teekään niin?

Vierailija
7/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt täällä leviän ajatukselle 49 v Muumi Virtasesta, joka kiroilee, raapii persettä ja ajaa ojaan rekalla. Muumille ei käy huonosti, koska iso maha toimii airbaginä.

Vierailija
8/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin hellyttävä provo.

Vierailija
9/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaanhan oli ihan yleistä että (varsinkin miehen) nimi muuttui iän myötä. Kirkonkirjoissa tietysti oli se ristimänimi mutta pienenä poikana kutsuttiin vaikka Erkiksi, nuorena isäntänä Erkaksi ja vanhoilla päivillä vielä Eerikiksi. Tämä voitaisiin ottaa taas käyttöön niin ei tarvitsisi pelätä vauvanimiä :)

Vierailija
10/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettiny ihan samaa!!!!

Siis ollessani 5-vuotias.

Vierailija
11/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottava yritysjohtaja nimeltään Muumi? Tai lääkäri? Biologian opettaja? :D

Vierailija
12/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:40"]

[/quote]

OT: Tiedän yhden Kuutti-nimisen pojan. 

Vierailija
13/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:40"]

[/quote]

OT: Tiedän yhden Kuutti-nimisen pojan. 

[/quote]

Kelpaisko Mukelo ja Pampula?

Vierailija
14/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu 3-vuotias Väinö. Vanhalta mieheltä on nimensä saanut perinnöksi ja kyllä tuo nimi on hänelle aivan sopiva. Jos ei aikuisena tykkää, niin vaihtakoon vaikka sitten Muumiksi.

Vierailija
15/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän yhden Kuutti mimisen  pojan.  Ja, olen ajatellut, että voisin hankkia seinälle, jonkun hänen tekemän työn. Lahjakas poika. Toisen lahjakkaan pojan osmon kanssa tekivät niin monta työtä, että niillä voitiin koristella Tyrvään pyhän Olavin kirkko. - On se vaan hienoa, että ainakin osa miehistä on aina poikia

Vierailija
16/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa kansakoulun lukukirjassani on tarina kahdesta sisaruksesta, joiden nimet olivat Tutteli ja Putteli.

Lapsena pohdin, että minun nimeni on ennen muuta lapsen nimi enkä voinut kuvitellakaan, että mummolla voisi olla nimeni. Nyt tiedän, että hyvinkin voi. Minusta ei koskaan tullut mummoa, mutta kaimani on usean lapsen mummo ja hyvin menee.

Vierailija
17/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Eihän ne koskaan kasva ees aikuisiksi! Ikuisesti pieninä vauvoina pysyvät.

Vierailija
18/19 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne Väinö nimiset vanhuksetkin on joskus lapsia ollut. Vai onkohan muuttanut nimensä tultuaan tiettyyn ikään?

Vierailija
19/19 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vanhan ketjun läpi, ja ihmiset eivät ymmärrä pointtia. Lapsen nimen antaja on kiinnostunut lapsesta sen lapsuus aikana, ei aikuisuudessa.