Onko liikkeellä jotain superflunssaa?
Onko kellään muulla ollut viime viikkoina ihme oirerypästä: lihassärkyä, kurkkukipua, mahdotonta voimattomuutta, keuhkot lopussa, päänsärkyä - ja silti ei nuhaa, yskää, aivastelua, kuumetta? Tietääkö kukaan mistä kyse?
Kommentit (10)
Tästä oli aihe jo kuukausi sitten eli kyllä, edelleen juuri noilla oireilla. Osalla kestänyt 3 vkoa.
Mulla on sellainen. Yleensä tulee aina nuha, nyt ei. Olo on kuin olisi kuumetta, mutta ei ole. Onneksi huomenna on kevyt päivä töissä ja olen päivän yksin, joten ei ongelmaa, voi mennä töihin eikä tarvitse miettiä menisikö.
Mulla on varmaan eri virus, mutta pitkään tämä on kestänyt! Alkoi ehkä kuukausi sitten nuhana, parani viikoksi, jonka jälkeen oli jotain tulehdusta nielussa ja jonka jälkeen taas tuli limaa kurkkuun ja poskionteloihin, lisäksi yskää. Lämpöä ei ole ollut. Koitan parantua omin avuin, lääkäriin en mene ellei pahene. Hoidan flunssaa nenäkannulla huuhtelemalla, vitamiineilla, inkivääriteellä, valkosipulilla ja buranalla.
Paljon on flunssaa liikeellä, erityisesti pitkäkestoista :/ itsellä takana kohta 6 vkoa (en siis sängyn pohjalla ole tuota aikaa maannut, mutta yskä ja voimaton olo ollut koko ajan ja välillä nostaa kuumeen, nuha oli vain alussa).
Mulla oli, tosi sitkeä limainen yskä ilman nuhaa ja muutama päivä alussa korkeahkoa kuumetta, mulla ei ole kuumetta yleensä koskaan. Päänsärkyä myös. Yli kuukausi meni ennenkuin yskä alkoi olla ohi, pitkään tuli semmosta kuivaa yskää jälkeenpäin. Nyt on lapsi ollut kuumeessa ja valittaa päänsärkyä, toivottavasti ei uusi tauti..
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:29"]
Tästä oli aihe jo kuukausi sitten eli kyllä, edelleen juuri noilla oireilla. Osalla kestänyt 3 vkoa.
[/quote] En löytänyt kyseistä ketjua, oliko siinä jotain vinkkejä parempaan oloon tai vihjeitä siitä, onko kyseessä taas vaan joku flunssan variaatio vai ehkä jotain muuta? Löysin toisen ketjun, missä mietittiin kuumeetonta angiinaa.
Joka tapauksessa perhanan perhana näitä sairauksia. Jos tää on flunssaa, niin täytyy sanoa, että flunssatkin oli ennen vanhaan parempia! Ensin kaksi päivää teki tuloaan, sitten pärskittiin, yskittiin, niistettiin ja aivasteltiin kaks kolme päivää ja sitten pikku hiljaa päivä päivältä parannuttiin. Nyt nää on tämmöisiä helvetin kuukauden pituisia kaikki paikat särkee, kokonaisvaltainen kurja olo, mutta MIKÄÄN EI ALA KUNNOLLA! Voi ärrin murrin...!
Mulla flunssa päällä ja yhtäkkii alkoi ilrapäivällä vasemman jalan nivusessa/häpyalueella järkyttävä kipu. En voi kunnolla kylkeä kääntää sängyssä tai kävellä tällä jalalla. Joten, on superflunssaa!
On.