Huoh, vihaan asua kotona
Mun vammainen serkku, 7v autisti, tuli tänne vanhempiensa kanssa. Mulla oli rankka koulupäivä takana ja muutenkin aika paska päivä. Koulussa oli sentään kivaa, heti kun tuun kotiin niin mulle aletaan huutaa. Kengät ot väärässä paikassa, huone on epäsiisti... Sitten sanon suutuspäissäni, että yleensä 7v osaa mennä vessaan ilman, että sille sanotaan siitä.
Mun täti, sanoo että yleensä 17v osaa käyttäytyä. No, sanoinpa sitten sijaisäidilleni, joka vastasi siskonsa kommenttiin jotain että "Sitä saa mitä tilaa". Viittasin eiliseen, jolloin äitini haukkui mut täydeksi paskaksi julkisella paikalla. Nyt setvivät tuolla 'luonnevikaani'.
Kommentit (16)
Unohdin sanoa, ettei sijaisäiti tietenkään maininnut sitä mitä oli sanonut minulle. AP
Täti: "Olen kiitollinen, että minulla on vain tämä yksi lapsi. En yhtään jaksaisi kiukuttelevia siskoksia"
Mulla on siis pikkusisko (15v)
AP
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:36"]
Jaahas. Minkälaista apua kaipaat?
[/quote] Haluan tietää onko minun haukkuminen paskaksi hyväksyttävää vai ei? Vielä julkisella paikalla. AP
Todella epäselvä sepustus.
Sanoisin, että teini-ikä on rankkaa ja kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kun vähän kasvat :)
Jos käyttäydyt kuin lapsi, sinua kohdellaan kuin lasta.
Aloitetaanpa niistä kengistä. 17-vuotias osaa jo laittaa ne paikoilleen, eikö? Sitten huone: likaiset vaatteet pyykkiin, puolikäyttöiset viikataan kaappiin, roskat roskikseen, juomapullot ja tölkit keräykseen, astiat keittiöön tiskikoneeseen, sänky pedataan, jos sen päällä lojutaan. Tuolla pärjää jo aika pitkälle.
Ikävää jos sijaisäitisi on haukkunut sinua julkisella paikalla. Kannattaa ottaa asia puheeksi ihan asiallisesti. Kerro, että sinusta tuntui kurjalta kun hän haukkui sinua. Samaan syssyyn voit tietnkin pahoitella sitä, mikä tapahtui ennen haukkumista. Jokinhan johti siihen haukkumiseen, eikö?
Kuten joku aiempi jo mainitsi, jos haluat että sinua kohdellaan kuin järkevä ihminen, käyttäydy sen mukaisesti.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:41"]
Todella epäselvä sepustus. Sanoisin, että teini-ikä on rankkaa ja kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kun vähän kasvat :)
[/quote]
Eilen olin sijaisäitini (ei biologinen äiti) kanssa keskustassa. Olimme syömässä. Mulle annettiin normaali cocacola, vaikka pyysin zeroa. Sanoin siitä myyjälle ja sain uuden. Sijaisäiti sanoo "Sä olet kyllä paskaa täynnä koko ämmä. Pitääkö kaiken olla noin vaikeaa?" Lähdin pois (kotiin), koska en halunnut olla hänen seurassaan enää. En keskustellut hänelle kyseisenä päivänä.
Tänään serkku tuli vanhempineen kylään. Mulla oli pinna kireellä ja inhottaa se tapa, miten sijaisäiti hellittelee sitä lasta ja käyttäytyy kuin pyhimys ja ah-niin-rakastava varamummo, vaikka todellisuus on toinen. Autistiselle lapselle toitotettiin, että muista sitten käydä pisulla, käypä sitten pisulla. Totesinpa siihen, että yleensä 7v osaa käydä vessassa ilman, että siitä muistutetaan. Sitten sijaisäiti sanoi, että lopetapas nyt. Sanoin, että sitä saa mitä tilaa (viittasin tällä eiliseen episodiin). Sitten hän alkaa selittämään, että kun minä lähdin ovet paukkuen blaa blaa.. Öö? Miksiköhän lähdin?
AP
Mene Demiin. Sieltä saat varmaan enemmän ymmärrystä.
Huoneeni ei ole likainen. Ainoa asia, joka ei ole siisti on mun koulupöytä. Kengät oli matolla, piti olla hyllyllä. Sänky pedattu. Ei astioita tai pyykkejä hyllyillä/lattialla. AP
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:50"]Mene Demiin. Sieltä saat varmaan enemmän ymmärrystä.
[/quote] Demi on paska paikka. Ei sinne kannata mennä. Pelkkää virusta.
muuta pois kotoa. jos kerran olet 17v. vai eikö ole varaa?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:03"]
muuta pois kotoa. jos kerran olet 17v. vai eikö ole varaa?
[/quote] Ei ole varaa. Mulle on kyllä sanottu, että mut "potkitaan" ulos kun täytän 18.
Äsken tuli sijaisäidiltä niin naurettavaa settiä! Ne söi pizzaa, jossa oli lihaa (itse vältän lihaa ja muutenkin yritän syödä terveellisesti). Söin yks päivä kurpitsaa ja säästin osan siemenistä. "Juu, kuulkaas hällä on oma prinsessaruokavalio mitä hän noudattaa. Ei voi syödä normaalia ruokaa"
Jaa, että ei saa syödä terveellisesti? AP
Kuule eipä tämä yksin asuminenkaan herkkua ole. Nauti vielä kun voit asua kotona.
Oho, aika reilun kuulosta porukkaa täällä o_o
Aika ikäviä puheita tuollaiset, ja eivät ole mun mielestä ainakaan normaalia perhearkea.
Tsemppiä AP:lle, jonka teksti oli ihan ymmärrettävästi kirjoitettu. Toivottavasti äsken mainitut sanomiset ja kommentit eivät ole vain 'jäävuoren huippu'.
Onneks itte muutin 17 vuotiaana pois kotoa, päivääkään en oo katunu :)