Narkkarit ja sossut TikTokissa.
Saa minut suuttuneeksi. Valittavat joka asiasta, luulevat että ihmisiä kiinnostaa ja valittavat ettei sossu maksa bussilippuja ja harrastusmaksuja....siis miten paljon tällaista perässävedettävää porukkaa on, ja miten tämä kaikki maksetaan? Miksi tällaista elämää normalisoidaan ja seurataan?
Ottakaa pois seurannasta ja kehoittakaa lopettamaan valitus ja menemään töihin!
Kommentit (99)
Miksi näiltä ei tuhota valtion laitoksissa
"..siis miten paljon tällaista perässävedettävää porukkaa on, ja miten tämä kaikki maksetaan?"
Helvetin paljon. On ehkä parempi ettei ihmiset sitä hiffaa, koska raivo olisi kovaa jos sen suuruusluokka paljastuisi.
T. sosiaalialalla työskentelevä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu.
Mietin, että voisiko tässä olla mahdollisuus muuttaa hyvinvointiyhteiskuntaa järkevämpään suuntaan, ja alkaa vaatimaan ihmisen ottamaan vastuu omasta toimeentulostaan ja elämästään? Tähän saakka nämä sossupäätökset ja vankiasiat on tehty suljettujen ovien takana, yhteiskunnan katseilta ns piilossa. Nyt kun nämä ihmiset (osaksi hölmöyksissään) kertovat itse elämästään ja näillä moninaisilla sosiaalituilla elämisestään, yhteiskunta herää ymmärtämään, että pieleen on mennyt, ja tällainen vapaamatkustus saa loppua!
Ei se eniten veroja maksava (keskiluokka) halua vetää perässään parikymppisiä moniongelmaisia nuoria, jotka kykenisivät vallan hyvin itsensä elättämiseen, jos vaan viitsisivät. Sama määrä perehtymistä johonkin kouluasiaan kuin mitä käyttävät lääkekoktailien ja erilaisten sosiaalitukikiemuroiden selvittämiseen, niin jokaisella olisi joku ammatti.
Olen sitä mieltä, että hyvä että kertovat rehellisesti kaikille, miten asiat oikeasti ovat. Olen varma, että vastareaktio maksavalta kansanosalta on nurkan takana.
Tässä hyvä viesti, täysin samaa mieltä. Itse ällöttää työskennellä sosiaalialalla, kun siellä on ihan helvetisti tuota porukkaa joka sysää vastuun itsestään muille ja saa käyttäytyä niin kuin haluaa. Mitään ei voi, koska laki. Veronmaksaja maksaa. Tavallinen kansa ei tiedä sitä suuruusluokkaa missä mennään. Jos tietäisi, saattaisi tulla painetta pistää homma kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on masennus ja kärsin vahvasta ahdistuksesta, sekä paniikkikohtauksista. Saan onneksi ammattilais apua ilmaiseksi, koska Suomessa asun. Joka tapauksessa olen siis työtön rotta, joka elää kelan tuilla. Ei elämä helppoa ole elää näin pienellä rahalla, mutta vituttaa ihmiset jotka vinkuvat siitä. Olen erittäin kiitollinen, että minulla on katto pään päällä ja saan tarpeeksi rahaa ruokaan. Tämä on yksi asia jonka ansiosta koen, että onnistun myös "parantumaan" ja ehkä pääsen vielä opiskelemaan ja töihin. Jos asuisin jenkeissä, niin olisin todenäkösesti jo kuollut. Ja ihmiset valittaa täällä kun työttömänä ei ole rahaa tarpeeksi pitämään hauskaa ja sen sellaista..
Sinun ei pidä verrata itseäsi tuohon sakkiin, koska et ole sitä. Nämä narkkarit ja luonnevikaiset ovat erikseen.
Tuet pois ja horsewhip. Ei noihin muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu.
Mietin, että voisiko tässä olla mahdollisuus muuttaa hyvinvointiyhteiskuntaa järkevämpään suuntaan, ja alkaa vaatimaan ihmisen ottamaan vastuu omasta toimeentulostaan ja elämästään? Tähän saakka nämä sossupäätökset ja vankiasiat on tehty suljettujen ovien takana, yhteiskunnan katseilta ns piilossa. Nyt kun nämä ihmiset (osaksi hölmöyksissään) kertovat itse elämästään ja näillä moninaisilla sosiaalituilla elämisestään, yhteiskunta herää ymmärtämään, että pieleen on mennyt, ja tällainen vapaamatkustus saa loppua!
Ei se eniten veroja maksava (keskiluokka) halua vetää perässään parikymppisiä moniongelmaisia nuoria, jotka kykenisivät vallan hyvin itsensä elättämiseen, jos vaan viitsisivät. Sama määrä perehtymistä johonkin kouluasiaan kuin mitä käyttävät lääkekoktailien ja erilaisten sosiaalitukikiemuroiden selvittämiseen, niin jokaisella olisi joku ammatti.
Olen sitä mieltä, että hyvä että kertovat rehellisesti kaikille, miten asiat oikeasti ovat. Olen varma, että vastareaktio maksavalta kansanosalta on nurkan takana.
Tässä hyvä viesti, täysin samaa mieltä. Itse ällöttää työskennellä sosiaalialalla, kun siellä on ihan helvetisti tuota porukkaa joka sysää vastuun itsestään muille ja saa käyttäytyä niin kuin haluaa. Mitään ei voi, koska laki. Veronmaksaja maksaa. Tavallinen kansa ei tiedä sitä suuruusluokkaa missä mennään. Jos tietäisi, saattaisi tulla painetta pistää homma kuriin.
Olet väärällä alalla jos koet noin, ja en oikeasti sano tätä millään pahalla. Tiedän että on raskas ala työskennellä ja sinulle ja kaltaisillesi alanvaihto voisi tehdä hyvää. Ei kai tuo nyt voi kenellekään yllätyksenä tulla, siis nämä epämääräiset elämäntavat, sekoilut jne. Yleensä tällaiset asiat alkaa selvitä jo tyyliin teineille että näitäkin tyyppejä on ja paljon. Kuulostatte jotenkin pumpulissa kasvaneilta jos on teille uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävää lukea asenteista mielenterveysongelmaisia kohtaan. Olen fyysisesti sairas ja myös mielenterveysongelmainen, mutta yritän elää normaalia elämää. Tällä hetkellä kykenen tekemään osa-aikaista työtä. Tosin siihenkin tulee välillä tulee stoppi.
Yritän pitää itseni pinnalla sillä, että kaikkien muiden on pakko jaksaa, diagnoosi ei ole mikään syy ja kyllä se siitä, kun painaa vaan eteenpäin. Ei se vaan sitten siitä, kun joku aamu onkin niin väsynyt, että sydän takoo kahtasataa, jalat pettää alta eteisessä ja lyyhistyn lattialle itkemään haukkuen itseäni laiskaksi paskaksi, jonka pitäisi vaan korjata asenne.
Kiitos tästä syyllisyyden tunteen maksimoimisesta. Ehkä minun todella pitäisi viedä itseni saunan taakse ja lakata olemasta taakka tälle yhteiskunnalle, jossa kaiken voi korjata muuttamalla mindsettiä.
Älä välitä. Ilkeitä ihmisiä on aina, jotka eivät ymmärrä mielenterveysongelmia. Heillä ei ole niistä samanlaisia kokemuksia jos laisinkaan. Suomi on hyvinvointivaltio, jossa jokaisesta pidetään huoli ja jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, jota ei voi mitata rahassa. Jos ihmiset eivät halua kannattaa tällaista valtiota niin he voivat aina muuttaa pois.
Hyvä, että jaksat käydä edes joskus osa-aikatyössä. Jos tuntuu, että sinulle on siitä hyötyä ja saat sen avulla kosketusta yhteiskuntaan sekä tunnet kuuluvasi johonkin joukkoon niin jatka sitä. Älä koe huonoa omaatuntoa jos et aina jaksa, kunhan jaksat joskus. Se on jo eteenpäin menemistä.
Ymmärrän kyllä sen, että monia kiristää elättää sellaisia ihmisiä, jotka voisivat mennä töihin ja opiskella, mutta eivät jostain syystä halua vaan haluavat elää yhteiskunnan tuilla. En itsekkään pidä sellaisista ihmisistä, koska haluan, että jokainen kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa. Mielenterveydellisistä ongelmista kärsivät eroavat kuitenkin tällaisista ihmisistä. Mielenterveysongelmiin lukeutuu myös päihdeongelmat. Apua täytyisi olla enemmän tarjolla ja sellaista apua, jolla pyritään oikeasti auttamaan. Tuntuu, että Suomen valtio antaa rahaa mieluummin ulkomaille, kuin laittaa sitä suomalaisten hyvinvointiin. Esim. Suomen päihdehoito on hävettävän huonossa kunnossa. Kahden viikon katkolla ei pitkälle pötkitä ja siihenkin on kuukausien pituiset jonot. Katkon täytyisi kestää kuukausia ja sinne täytyisi päästä heti, kun päihdeongelmainen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävää lukea asenteista mielenterveysongelmaisia kohtaan. Olen fyysisesti sairas ja myös mielenterveysongelmainen, mutta yritän elää normaalia elämää. Tällä hetkellä kykenen tekemään osa-aikaista työtä. Tosin siihenkin tulee välillä tulee stoppi.
Yritän pitää itseni pinnalla sillä, että kaikkien muiden on pakko jaksaa, diagnoosi ei ole mikään syy ja kyllä se siitä, kun painaa vaan eteenpäin. Ei se vaan sitten siitä, kun joku aamu onkin niin väsynyt, että sydän takoo kahtasataa, jalat pettää alta eteisessä ja lyyhistyn lattialle itkemään haukkuen itseäni laiskaksi paskaksi, jonka pitäisi vaan korjata asenne.
Kiitos tästä syyllisyyden tunteen maksimoimisesta. Ehkä minun todella pitäisi viedä itseni saunan taakse ja lakata olemasta taakka tälle yhteiskunnalle, jossa kaiken voi korjata muuttamalla mindsettiä.
Niin että kaiken päälle pitäisi vielä ymmärtää, hyssytellä ja mitä vielä? Itse lähden siitä, että kun itse hoidan yhteiskunnalliset velvollisuuteni maksamalla kaikki vaaditut maksut ja aika paljon lisääkin verojen muodossa, minun ei tarvitse hyväksyä ja ymmärtää. Olen aidosti sitä mieltä, että ihminen vajoaa niin alas ja laiskistuu niin paljon, kuin siihen tarjotaan turvallinen mahdollisuus. Kylmään veteen heittäminen on usein ainut tapa saada ihminen toimimaan omillaan ja pärjäämään elämässä.
Voit olla ihan mitä mieltä haluat. Tutkimukset eivät kuitenkaan tue mielipidettäsi millään tavalla. Sinun ei tarvitse hyväksyä eikä ymmärtää, kun et näköjään ymmärrä tutkimustenkaan päälle. Kovien arvojen oikeistomentaliteettisi ei kuitenkaan perustu faktoihin, vaan ainoastaan (tieteen) ymmärtämättömyydelle ja kyykyttämisfantasioille.
"luulevat että ihmisiä kiinnostaa"
Näköjään kiinnostaa monia, kun näin paljon syntyy keskustelua aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
"luulevat että ihmisiä kiinnostaa"
Näköjään kiinnostaa monia, kun näin paljon syntyy keskustelua aiheesta.
Totta, varsinkin keskustelun aloittajaa kun näitä seuraa ja tulee vielä tännekin paheksumaan. Jos on lapsistaan huolissaan niin puhuisi heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on masennus ja kärsin vahvasta ahdistuksesta, sekä paniikkikohtauksista. Saan onneksi ammattilais apua ilmaiseksi, koska Suomessa asun. Joka tapauksessa olen siis työtön rotta, joka elää kelan tuilla. Ei elämä helppoa ole elää näin pienellä rahalla, mutta vituttaa ihmiset jotka vinkuvat siitä. Olen erittäin kiitollinen, että minulla on katto pään päällä ja saan tarpeeksi rahaa ruokaan. Tämä on yksi asia jonka ansiosta koen, että onnistun myös "parantumaan" ja ehkä pääsen vielä opiskelemaan ja töihin. Jos asuisin jenkeissä, niin olisin todenäkösesti jo kuollut. Ja ihmiset valittaa täällä kun työttömänä ei ole rahaa tarpeeksi pitämään hauskaa ja sen sellaista..
Sinun ei pidä verrata itseäsi tuohon sakkiin, koska et ole sitä. Nämä narkkarit ja luonnevikaiset ovat erikseen.
Jaahas. Itse asiassa nuo taustat ja elämäntilanne kuulostaa aika samankaltaiselle mitä todella monella narkkarilla. Täällä taas hyväosaiset jaottelee ihmisiä paremmuusjärjestykseen ja tuon tekstin perusteella kirjoittaja on hyvä ihminen eikä lainkaan narkkari, mutta ne onkin sitten pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Valittavat kun korvaushoidosta tulee huono olo? Siis miks ei tulisi? Ei ole varmaan tarkoituskaan tuntua hyvältä, itseaiheutettu tila. Nousee viha kun katsoo noita.
Täh? No ei sen tarkoitus ole varmaan olla supersiistiä, mutta ei siitä huono olo pitäisi tulla. Sen hoidon tarkoitus on nimenomaan että tuntuu hyvältä, tai että ei tunnu enää pahalta. Jos tulee huono olo niin sitten kaikki ei ole mennyt niin kuin piti.
Vai mitä sinun mielestäsi korvaushoidossa on tarkoitus tapahtua? Mitä hoitoa se on, jos siitä tulee vaan ikävä olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittavat kun korvaushoidosta tulee huono olo? Siis miks ei tulisi? Ei ole varmaan tarkoituskaan tuntua hyvältä, itseaiheutettu tila. Nousee viha kun katsoo noita.
Täh? No ei sen tarkoitus ole varmaan olla supersiistiä, mutta ei siitä huono olo pitäisi tulla. Sen hoidon tarkoitus on nimenomaan että tuntuu hyvältä, tai että ei tunnu enää pahalta. Jos tulee huono olo niin sitten kaikki ei ole mennyt niin kuin piti.
Vai mitä sinun mielestäsi korvaushoidossa on tarkoitus tapahtua? Mitä hoitoa se on, jos siitä tulee vaan ikävä olo?
Korvaushoidosta en tiedä mutta lainaamasi kommentti kuulostaa siltä että ns. hyvä ihminen nauttii kun päihderiippuvainen joutuu kärsimään, että saapahan ansionsa mukaan. Tyypillistä tälle paremmalle väelle tuollainen suhtautumistapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaushoidosta en tiedä mutta lainaamasi kommentti kuulostaa siltä että ns. hyvä ihminen nauttii kun päihderiippuvainen joutuu kärsimään, että saapahan ansionsa mukaan. Tyypillistä tälle paremmalle väelle tuollainen suhtautumistapa.
No se on kyllä totta. Kumman paljon tunteita herättää toisten (sairaiden, pahoinvoivien) ihmisten elämä ja tekeminen. Pistää vihaksi, mutta sitten kun toinen kärsiikin, niin muuttuu hymyksi. Siinä voi sitten onnitella itseään, että on parempi ihminen
Nyt on helmee:
Tuolla muutama ehkä seuratuin korvaushoitonarkkari tappelee nyt keskenään siitä, millaista annosta saa antaa eri korvaushoitotuotteita :) :)
Tekevät toisilleen vuoronperään videoita ja latelevat jotain lääkenimikkeitä ja annostuksia kuin lääkärit konsanaan.
Pitäiskö näiden keskittyä nyt johonkin muuhun välillä, vaikka töissäkäyntiin ja lastensa kasvatukseen ja kehitykseen?
on kyllä surkeeta (ja osittain huvittavaa) sakkia.
Niin se porkkanapää ja iso-otsa?
Samalla valittivat juuri, että eivät ymmärrä yhtään kun ihmiset tekee "turhia" lasuja. Että ei TikTokissa paljastu totuus...tota jep. Paremmin selviää kuin missään kun kuvaavat ja kertovat kaiken. Pelkkää valitusta päivästä toiseen, ei mitään muuta elämää kuin kertoilla ihmisille ongelmistaan ja näistä muka selviytymistarinoista. Ei näytä oikein selviytymistarinalle näiden yhdenkään touhu.
Tämä keskustelu tuli kun latasin TikTokin viime viikolla, ja aloin ihmettelemään että miten on mahdollista, että sovellus on TÄYNNÄ tällaisia elämänhallinnan totaalisesti menettäneitä ihmisraunioita, ja esiintyvät tuolla kuin julkkiksina. Puhuvat itsestään selviytyjinä, kun yhdellä silmäyksellä näkee, että eivät todellakaan elä ”puhdasta elämää”, kuten valehtelevat.
Vaarallinen ilmiö: siis tällainen vankien, narkkien ja sosiaalihuollon asiakkaiden fanittaminen ja seuraaminen.
Valvotaan . Pyydetään kuitit harrastusmaksusta ja sitä vastaan saa rahat takaisin .tai vaihtoehtoisesti laittaa laskun suoraan sossulle. Meidän kunnassa harrastuksia tuetaan Max 500€ vuodessa .
Meillä toimeentulotukiasiakkuus ei ole ehdoton , toki rahallisesti hyvin pärjääviä ei tueta . Ehtona on että harrastus tukee lapsen hyvinvointia ja perheellä on lastensuojeluasiakkuus eli muita vakavia ongelmia kuin huono talous perheessä . Ihan sillä vaan ei saa asiakkuutta ja sitä kautta harrastusmaksuja maksatettua että sanoo ettei riitä rahat siis.
Toimeentulotuki asiakkaat voi saada harrastuksiin tukea myös ilman lastensuojelun asiakkuuttakin.
T. Lastensuojelun sossu