Onko kellään muulla omituista sormioiretta, jonka epäilee tulleen koronasta?
Sellaista että yksi sormi tuntuu tulehtuneelta, muttei kuitenkaan ole, ja sattuu ja tuntuu inhottavalle, kun se hipaisee johonkin, esim kännykän ruutua selatessa?
Tämä alkoi mulla jo vuosi sitten, se meni pois noin puoli vuotta sitten ja nyt se on masentavasti tullut uudestaan.
Kommentit (18)
Mulla tuli samantyyppinen molempiin pikkuvarpaisiin Koronan jälkeen! Mulla oli ”koronavarpaat”. Niistä jäi outo ajoittain ilmestyvä polttava piikikäs kipu joka tulee ja menee , vain pikkuvarpaisiin.
Kai niveltulehdussairauden voi laukaista myös joku yleisinfektio. Minulla tosin on alkanut tuollainen tiettyjen nivelien kipuilu ihan ilman muuta sairastelua jo pari vuotta sitten. Pahenee kylmällä kelillä.
Vierailija kirjoitti:
Kai niveltulehdussairauden voi laukaista myös joku yleisinfektio. Minulla tosin on alkanut tuollainen tiettyjen nivelien kipuilu ihan ilman muuta sairastelua jo pari vuotta sitten. Pahenee kylmällä kelillä.
Tämä ei ole niveltulehdusjuttu. Lääkäri ohjasi mut perusteellisiin reumakokeisiin tämän vuoksi, eikä johdu siitä. Eikä kipu ole nivelissä, vaan sormen "lihaosiossa".
Jos itseni pitäisi sanoa, mistä se johtuu, veikkaisin jotain verisuonijuttua, koska se tunne on melko tarkkaan sellainen kuin solmisi tiukan narun sormen alaosaan ja kaikki veri pakkautuisi siihen.
Alkaa vähän tulla epätoivoiseksi, koska tämä tuli nyt takaisin, kun luulin sen parantuneen puoli vuotta sitten.
Koronaan miellän sen liittyvän siksi, ettei minulla ole koskaan ennen ollut vastaavaa, mutta tämä alkoi joitain kuukausia viime vuonna sen jälkeen, kun sain taudin, jonka arvelin olleen koronaa. Voi se tietysti johtua jostain muustakin. Haluaisin pikkuhiljaa tietää, että mistä ja mitä sille voi tehdä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole niveltulehdusjuttu. Lääkäri ohjasi mut perusteellisiin reumakokeisiin tämän vuoksi, eikä johdu siitä. Eikä kipu ole nivelissä, vaan sormen "lihaosiossa".
Jos itseni pitäisi sanoa, mistä se johtuu, veikkaisin jotain verisuonijuttua, koska se tunne on melko tarkkaan sellainen kuin solmisi tiukan narun sormen alaosaan ja kaikki veri pakkautuisi siihen.
Alkaa vähän tulla epätoivoiseksi, koska tämä tuli nyt takaisin, kun luulin sen parantuneen puoli vuotta sitten.
Koronaan miellän sen liittyvän siksi, ettei minulla ole koskaan ennen ollut vastaavaa, mutta tämä alkoi joitain kuukausia viime vuonna sen jälkeen, kun sain taudin, jonka arvelin olleen koronaa. Voi se tietysti johtua jostain muustakin. Haluaisin pikkuhiljaa tietää, että mistä ja mitä sille voi tehdä.
Ap
Eli ei ole edes todettu koronaa :D näin niitä long-covid tapauksia syntyy.
Tosi harmillinen kuitenkin tuo vaivasi ja toivottavasti saat avun siihen.
Jos oot lihonut nyt vuoden sisällä niin voi olla koronan takia kans.
En ole lihonut.
Sormeen sattuu eniten silloin, kun käsi on alaspäin ja vähiten silloin, kun se on ylöspäin.
Eikö muilla ole tällaisesta kokemusta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole lihonut.
Sormeen sattuu eniten silloin, kun käsi on alaspäin ja vähiten silloin, kun se on ylöspäin.
Eikö muilla ole tällaisesta kokemusta?
Ap
Ei
Joo, keskisormi on koko ajan pystyssä.
Koronan jälkeinen yleisin tauti on luulotauti.
Vierailija kirjoitti:
Olet tervetullut kertomaan, mistä tämä johtuu. Ei tarvitse rajoittua koronaan. Verisuonitukos tai tulehdus? Mikä?
Ap
Ei välttämättä johdu koronasta, vaan koronarokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin veikkaan, mutta eihän se diagnoosi tietenkään ap:lle kelpaa.
Mulle tuli koronarokotuksen jälkeen kihelmöintiä rokotetun käden sormiin. Se meni ohi noin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä johdu koronasta, vaan koronarokotteesta.
Tämä alkoi elokuussa -20, silloin ei ollut edes saatavilla koronarokotetta. Parani helmikuussa -21. Alkoi uudestaan nyt elokuussa -21.
Ap
Täällä kohtalotoveri.. eli rokotusten jälkeen alkoi keskisormet temppuilemaan - ensiksi toinen ja sitten toinen - eivät kipeitä, mutta aamuisin koukussa ja heti herättyä kyllä oikenevat- tosin toinen sormi lonksuu eli on kuin olisi nestettä täynnä ja kun sormen oikaisee niin rusahtaa.. ei kipeästi kuitenkaan.. nyt on niin, etten tosiaan tiedä onko tämä nyt sitten nivelreumaa vai ei - itsellä reuma-arvot ovat aina olleet koholla vaan sitä reumaa ei ole ollut eli ihan arvuuttelemassa olen johtuiko rokotuksista vai ei.. ajankohta kyllä viittaisi siihen, mutta yhtä todennäköistä olisi muukin vaihtoehto.. tosin nyt näyttää jo siltä, että alkaa mennä pikkuhiljaa ohitse - ei mitään tulehdusta, mutta paksuuntumista ja ihan kuin ei joku neste pääsisi pois.. vaikeaa selittää.. mutta jos usealla on tätä samaa niin voinee kai päätellä, että rokotuksilla olisi jotain tekoa - itse sain molemmilla kerroilla astraa..
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/usealta-pitkaa-koronaa-sairastaneel…
Liittyisikö tähän?
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalotoveri.. eli rokotusten jälkeen alkoi keskisormet temppuilemaan - ensiksi toinen ja sitten toinen - eivät kipeitä, mutta aamuisin koukussa ja heti herättyä kyllä oikenevat- tosin toinen sormi lonksuu eli on kuin olisi nestettä täynnä ja kun sormen oikaisee niin rusahtaa.. ei kipeästi kuitenkaan.. nyt on niin, etten tosiaan tiedä onko tämä nyt sitten nivelreumaa vai ei - itsellä reuma-arvot ovat aina olleet koholla vaan sitä reumaa ei ole ollut eli ihan arvuuttelemassa olen johtuiko rokotuksista vai ei.. ajankohta kyllä viittaisi siihen, mutta yhtä todennäköistä olisi muukin vaihtoehto.. tosin nyt näyttää jo siltä, että alkaa mennä pikkuhiljaa ohitse - ei mitään tulehdusta, mutta paksuuntumista ja ihan kuin ei joku neste pääsisi pois.. vaikeaa selittää.. mutta jos usealla on tätä samaa niin voinee kai päätellä, että rokotuksilla olisi jotain tekoa - itse sain molemmilla kerroilla astraa..
Mä sain Pfizerin ja mulla temppuilee oikea keskisormi! Menee lukkoon ja on tosi jäykkä. Raajat puutuu myös tosi herkästi, ei oo ollut koskaan ennen tällaista... Tällä viikolla toinen rokoteannos, kai sen uskaltaa ottaa :(
Kyllä varmasti on koronasta johtuvaa.