"Jos toista rakastaa, rakastaa kyllä hänen lapsiaankin."
Tuntemani yksinhuoltaja on vilpittömästi sitä mieltä, että jos mies ei ole lääpällään myös hänen lapsiinsa, kyseinen mies ei todellisuudessa ole hänestä kiinnostunut. Olen koettanut varovaisesti sanoa, että mies voi kyllä rakastaa naista vaikka ei välittäisi tippaakaan hänen lapsistaan, mutta ilmeisesti tämän on jokin yh-äitien defenssi, johon uskotaan sokeasti. Vai miksi jotkut väittävät tällaista?
Kommentit (24)
Nuohan ovat kaksi täysin eri asiaa.
Ei ole mitenkään tosi väittämä että jos rakastaa jotakuta, rakastaa väistämättä myös hänen lapsiaan.
Sen sijaan voi olla hyvinkin tosi tilanne, jopa yleinenkin sellainen, että ihminen ei halua suhteeseen sellaisen kanssa joka ei rakasta hänen lapsiaan.
Sama kuin väittäisi että "jos rakastat toista, hänellä on kiharat hiukset" on sama asia kuin "jos haluat minun kanssani suhteeseen, sinulla on oltava kiharat hiukset".
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 08:24"]
Enemmänkin niin päin että minä en voisi rakastaa miestä joka ei välittäisi lapsistani t. yh
[/quote]
Voisitko rakastaa miestä joka välittää lapsistasi, mutta ei rakasta heitä?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:18"]Tuntemani yksinhuoltaja on vilpittömästi sitä mieltä, että jos mies ei ole lääpällään myös hänen lapsiinsa, kyseinen mies ei todellisuudessa ole hänestä kiinnostunut. Olen koettanut varovaisesti sanoa, että mies voi kyllä rakastaa naista vaikka ei välittäisi tippaakaan hänen lapsistaan, mutta ilmeisesti tämän on jokin yh-äitien defenssi, johon uskotaan sokeasti. Vai miksi jotkut väittävät tällaista? [/quote] Jos olisin yh ja haku päällä, tämä olisi kyllä minusta tärkein asia, niin kauan kun lapset asuvat kotona. Jos juippi ei välitä lapsista, voihan sitä treffailla joka toinen viikonloppu, mutta lapsille ei ole reilua ottaa joku kusipää sohvalle vittuilemaan.
[/quote]
Ja fiksu kusipää ei edes sinne sohvalle lähde lojumaan lasten ärsytettäväksi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 02:26"]
Tai sitten tällä parjaamallasi yh-äidillä on vain mieskriteerit korkeamalla kuin sinulla.
Mikä luonnollisesti ärsyttää sinua.
Hänelle kelpaa vain mies, joka tulee toimeen lapsiensa kanssa.
Hän vaikuttaa viisaalta ihmiseltä.
[/quote]
Ei. Väite oli että "jos toista rakastaa, rakastaa kyllä hänen lapsiaankin". Ja tuohan ei pidä paikkaansa. Etenkään jos ei esitellä edes lapsille, kuten nelonen esim. esittää. Miten voit rakastaa, pitää tai olla yleenskkään mitään mieltä ihmisestä jota et välttämättä ole edes tavannut. Se on ihan fiksua vaatia mieheltään sitä, että tulee toimeen lapsien kanssa, kun niitä jo on. Mutta se ei tarkoita, etteikö mies voisi olla rakastunut vain naiseen, ei lapsiin.