Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9lk tytön mielestä 9+ huono numero??!

Vierailija
01.10.2014 |

Kaverin tyttö kertoi kuinka sai matikan kokeesta vaan 9+ ja harmitteli numeroaan?? Epänormaalia (ko?)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkii vain täydellisyyteen

Vierailija
2/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyyden tavoittelija :( Kostautuu vielä vanhemmalla iällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:36"]Täydellisyyden tavoittelija :( Kostautuu vielä vanhemmalla iällä.
[/quote]

Tai sitten ei.

Vierailija
4/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisia nuo teinit ovat. :) Sanovat kavereille, että eivät halua olla "hikkejä" koulussa, mutta kuitenkin haluaisivat ja yrittävät olla. He eivät vain halua paljastaa sitä. Tämä on niin tuttua. :)

Vierailija
5/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöteinit ovat nykyään aivan valtavan suorituskeskeisiä. Vaativat itseltään ihan liikaa ja kaikessa pitäisi olla paras.

Ja kyllä, yleensä se jossain kohtaa kostautuu. Pojat ottavat koulutyön paljon rennommin.

Vierailija
6/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:48"]Tyttöteinit ovat nykyään aivan valtavan suorituskeskeisiä. Vaativat itseltään ihan liikaa ja kaikessa pitäisi olla paras.

Ja kyllä, yleensä se jossain kohtaa kostautuu. Pojat ottavat koulutyön paljon rennommin.
[/quote]

No jopas sieltä tuli yleistystä

Vierailija
7/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole täydellisyydentavoittelija, voi myös olla huomionhakuinen ja kaivannut sanomallaan hyväksyntää ja kehuja. Riippuu paljon siitä, millä tavalla asian esittää ja kuinka tosissaan on. Tätä voi verrata siihen, kun lapsi tulee piirroksen kanssa ja sanoo, että tämä on aivan hirveä. Todellisuudessa kaipaa kehuja.

Yksi kaverini oli ärtynyt opettajalle, kun sai kokeesta 10-. Sai yleensä täysiä kymppejä.

Vierailija
8/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun lapseni olisivat pettyneet, jos olisivat saaneet matematiikan kokeista ainoastaan 9+.

Kerran toinen heistä ehdotti, että maksaisimme jokaisesta kympistä rahaa niin kuin luokkakaverin kotonakin. Kieltäydyin sanomalla, että johan tulisi kalliksi meille, kun joutuisimme maksamaan melkein joka kokeesta. Itse ovat panostaneet koulunkäyntiinsä patistelematta. 

Vierailija
9/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, että vaatii itseltään paljon? Ehkä tuleva Nesteen pääjohtaja.

Vierailija
10/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös ysiluokkalainen. Jos saisin matikan kokeesta edes 8 niin hyppisin ilosta. Mulla on oppimisvaikeuksia..

Vierailija
11/11 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin olisi harmittanut tuossa iässä. Erityisesti se olisi harmittanut silloin, jos olisin kyllä tiennyt osaavani itse asian, mutta tuo lähes numeron menetys olisi tullut jostain tosi tyhmästä virheestä (Tyyliin on laskenut, että 1 + 2 = 4.)

Ainakaan minulle pyrkiminen hyvään suoritukseen ei ole vielä kostaunut, vaikka olenkin jo lähes 50. Päinvastoin, siitä oli ihan hyvää apua väitöskirjaa tehdessä.