Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään sanssi-korttia?

Vierailija
27.08.2014 |

Millä perusteella sait sen? Miten pitkäksi aikaa? Oliko työkkäri myönteinen asian suhteen? Itse olen välivuotta pitävä nuori, ja työkkäri ei suosittele jostain syystä minulle sanssi-korttia? Ja kuulema vaan kuukaudeksi jos "välttämättä" haluan sen. Miksi se on ylipäätään olemassa jos sitä on niin hankala saada. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse valmistumisen jälkeen, ihan kysymättä työkkäri antoi. En muista kauanko olisi ollut voimassa, kun en sitä sitten lopulta käyttänyt.

Vierailija
2/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:33"]

Sain itse valmistumisen jälkeen, ihan kysymättä työkkäri antoi. En muista kauanko olisi ollut voimassa, kun en sitä sitten lopulta käyttänyt.

[/quote]

Minulle eivät mitään sanoneet koko kortista, kunnes itse uskalsin kysyä. Ovat jotenkin nihkeitä antamaan sen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko siinä jokin aika, missä ajassa tulisi käyttää?

Vierailija
4/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:39"]

Ai, onko siinä jokin aika, missä ajassa tulisi käyttää?

[/quote]

Minulle sanoivat että kuukauden se on voimassa?

Ap

Vierailija
5/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan kysymättäkin. Riippuu varmaan mitä välivuotta pidät? Itselläni oli jo entuudestaan ammatti ja nyt valmistuin toiseen. Oma sanssi-korttini on 3kk voimassa ja sen jälkeen saan uuden.

Vierailija
6/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanssi-korttia ei pääsääntöisesti anneta kuin ammattitutkinnon suorittaneille nuorille. Sehän on oikeastaan vain todistus siitä, että olet palkkatukikelpoinen. Jos olet alle 25v eikä sinulla ole ammattia, ei ensisijainen asia ole tukea työllistymistäsi vaan kouluttautumistasi. Ja voithan aina mennä töihin, vaikka ei ole sitä palkkatukea tulossa.

Vierailija
7/7 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanssikortti ei oikeastaan sinulle kuulu, koska alle 25v:n paikka on joko opiskelemassa tai ammattittutkinnon hankkimisen jälkeen töissä. Välivuottaa viettävä ei oikeastaan ole palkkatukikelpoinen, koska sinua ei haluta kannustaa ammattitaidottomana töihin. Eri asia, jos sinulla jo on tutkinto.